  • 1. Data: 2020-08-19 08:58:26
    Temat: CDRinfo - dwie opcje instalacji Windows 10
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Wygospodarowałem sobie na laptopie miejsce na instalację Windows 10, a mam na nim
    partycję z Linux Mint i partycje NTFS z danymi. Kiedyś miałem na tym lapku win10 ale
    jak go wirusy zżarly to zainstalowałem Linux Mint. Teraz mam potrzebę mieć windows
    10 i chciałem to zrobić z bootowalnego pendrive'a, ale wyłączyłem natychmiast
    instalację pomny tego że kiedyś jakiś instalator wykasował mi wszystkie partycje. Na
    tym CDRinfo mam dwie opcje instalacji win 10 : Instalacja z automatycznego menu i
    instalacja bezpośrednio z pliku iso. Nie wiem co to jest automatyczne menu, a z pliku
    iso też mam stracha że wykasuje mi partycje i dane na co w żadnym wypadku nie mogę
    sobie pozwolić. Windowsa 10 nigdy nie instalowałem bo przyszedł razem z laptopem.
    Posiadam obraz iso : Win10_1709_Polish_x64.iso. Proszę o poradę którą opcje wybrać
    tak żeby nie stracić tych istniejących już partycji.

  • 2. Data: 2020-08-19 12:55:44
    Temat: Re: CDRinfo - dwie opcje instalacji Windows 10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.08.2020 o 08:58, Universis pisze:
> [...]
    Posiadam obraz iso : Win10_1709_Polish_x64.iso. Proszę o poradę którą opcje wybrać
    tak żeby nie stracić tych istniejących już partycji.

    Na tym wygospodarowanym miejscu trzeba założyć partycję, obojetnie spod
    czego - Minta czy instalatora 10ki. i ręcznie wskazujesz ja
    instalatorowi jako miejsce instalacji Windows. Problem tylko w tym że
    instalator 10ki nadpisze sektor startowy Linuksa. Jak sobie z tym dać
    radę to już by musiał głos zabrać kto to praktykował, bo moje
    doświadczenia opieraja się tylko na modelu instalacji - najpierw Windows
    a linuks po nim.

  • 3. Data: 2020-08-19 17:06:36
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 11:55:44 UTC+1 użytkownik trybun napisał:
    [..]
> [...]
    > radę to już by musiał głos zabrać kto to praktykował, bo moje
    > doświadczenia opieraja się tylko na modelu instalacji - najpierw Windows

    Temat regeneracji startu linux'a przerabialem wielokrotnie i jest to dla mni chleb
    powszedni. Chodzi o to że nigdy nie instalowałem win10 bo jak kupiłem laptop to win10
    już był tam zainstalowany. Chodzi o to która z opcji w tym CDRinfo (bootowaly
    pendrive) jest taka która nie wykasuje mi istniejących partycji bo to w przypadku gdy
    kasuje - to jest do jednego razu sztuka. Tylko o to chodzi.

  • 4. Data: 2020-08-19 17:28:07
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.08.2020 o 17:06, Universis pisze:
> [...]
    pendrive) jest taka która nie wykasuje mi istniejących partycji bo to w przypadku gdy
    kasuje - to jest do jednego razu sztuka. Tylko o to chodzi.

    Instalator (przynajmniej te z których do tej pory korzystałem - płyta
    DVD a także bootowalny pendrive) Win10 nie robi nic sam. Taka sama
    procedura instalacji jak we wcześniejszych wersjach Windows, czyli
    możliwość ręcznego wyboru partycji dla systemu.

    Prawdę pisząc to zupełnie nie wiem o co chodzi z tym "CDRinfo" ..

  • 5. Data: 2020-08-19 18:35:19
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 16:28:08 UTC+1 użytkownik trybun napisał:
    [..]
> [...]
    > możliwość ręcznego wyboru partycji dla systemu.
    >
    > Prawdę pisząc to zupełnie nie wiem o co chodzi z tym "CDRinfo" ..

    Dzięki czyli jak dla mnie to opcja nr 2 - instaluj bezpośrednio z obrazu iso.Ta druga
    opcja - to nie wiem - skrypty automatyczne - nie wiadomo co zrobią.
    Co do samego CDRinfo.pl to nawet polecam - zrobili tam bardzo dobry multibootowalny
    pendrive - można uruchamiać systemy "Live" lub instalować
    z tych "normalnych" iso. Są opcje antivir i inne, naprawcze, etc. Polecam.

  • 6. Data: 2020-08-19 18:35:57
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

> [...]
    pendrive) jest taka która nie wykasuje mi istniejących partycji bo to w przypadku gdy
    kasuje - to jest do jednego razu sztuka. Tylko o to chodzi.

    Nie ma znaczenia którą opcję wybierzesz.
    I tak w końcu musi uruchomić się ten sam instalator W10 i to w nim
    trzeba uważać gdzie się wskazuje miejsce instalacji W10.
    Inna sprawa, że on sobie już sam po chichu poprzesuwa istniejące
    partycje, zmieni ich numerację i założy dodatkowe partycje.
    --
    Olek

  • 7. Data: 2020-08-19 18:40:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:21a2776d-6cbb-4695-8948-b892408c1165o@googlegr
    oups.com>
    user Universis pisze tak:

    > Chodzi o to że nigdy nie instalowałem win10 bo jak kupiłem laptop
    > to win10 już był tam zainstalowany.

    Ostatnio wielokrotnie instalowałem w10x64 z pendriva zrobionego Rufusem
    z obrazu pobranego z internetu w10x64_2004_eng_us_gb_internat.iso

    Nic mi nie skasował. Jesli były partycje 100MB, C 25GB w10, D 25Gb w81,
    E 100GB dane MBR tak zostały.

    Na nowym pustym dysku MWMe GPT jedynym w kompie sam założył partycje
    recovery 300MB i 100MB. Ja założyłem C 25GB, D 25Gb, E reszta świata
    Miałczał, że 25 to za mało i proponuje minimum 33GB co zlałem.

    Nawet działa poprawnie wybór systemu graficznie na niebieskim tle.
    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 8. Data: 2020-08-19 19:47:45
    Od: Universis <u...@w...pl>

  • 9. Data: 2020-08-21 09:27:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.08.2020 o 19:47, Universis pisze:
> [...]
    pendrive - można uruchamiać systemy "Live" lub instalować
    > z tych "normalnych" iso. Są opcje antivir i inne, naprawcze, etc. Polecam.

    Ale chyba to uruchomienie "Live" nie dotyczy Win10?

  • 10. Data: 2020-08-21 09:54:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-21 o 09:27, trybun pisze:

    > Ale chyba to uruchomienie "Live" nie dotyczy Win10?

    Są dystrybujcje Live windowsów od 95 do Win10.
    Np narzędzia Hirensa albo Sergieja Strelca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam