    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: CDRinfo - dwie opcje instalacji Windows 10
    Date: Wed, 19 Aug 2020 12:55:44 +0200

    W dniu 19.08.2020 o 08:58, Universis pisze:
    > Wygospodarowałem sobie na laptopie miejsce na instalację Windows 10, a mam na nim
    partycję z Linux Mint i partycje NTFS z danymi. Kiedyś miałem na tym lapku win10 ale
    jak go wirusy zżarly to zainstalowałem Linux Mint. Teraz mam potrzebę mieć windows
    10 i chciałem to zrobić z bootowalnego pendrive'a, ale wyłączyłem natychmiast
    instalację pomny tego że kiedyś jakiś instalator wykasował mi wszystkie partycje. Na
    tym CDRinfo mam dwie opcje instalacji win 10 : Instalacja z automatycznego menu i
    instalacja bezpośrednio z pliku iso. Nie wiem co to jest automatyczne menu, a z pliku
    iso też mam stracha że wykasuje mi partycje i dane na co w żadnym wypadku nie mogę
    sobie pozwolić. Windowsa 10 nigdy nie instalowałem bo przyszedł razem z laptopem.
    Posiadam obraz iso : Win10_1709_Polish_x64.iso. Proszę o poradę którą opcje wybrać
    tak żeby nie stracić tych istniejących już partycji.

    Na tym wygospodarowanym miejscu trzeba założyć partycję, obojetnie spod
    czego - Minta czy instalatora 10ki. i ręcznie wskazujesz ja
    instalatorowi jako miejsce instalacji Windows. Problem tylko w tym że
    instalator 10ki nadpisze sektor startowy Linuksa. Jak sobie z tym dać
    radę to już by musiał głos zabrać kto to praktykował, bo moje
    doświadczenia opieraja się tylko na modelu instalacji - najpierw Windows
    a linuks po nim.