  • 1. Data: 2021-11-08 11:00:34
    Temat: CPU do GPU 1080 GTX
    Od: Cypisek <c...@r...pl>

    Hej,
    jaki polecacie cpu do gpu geforce 1080 tak żeby nie przyprawić się o bottlenecka
    w 1080p?
    Obecnie w zestawie pracuje leciwy podkręcony i7-2600k.

  • 2. Data: 2021-11-08 11:07:14
    Temat: Re: CPU do GPU 1080 GTX
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 11:00, Cypisek wrote:
    > jaki polecacie cpu do gpu geforce 1080 tak żeby nie przyprawić się o bottlenecka
    > w 1080p?

    A masz go obecnie?

    > Obecnie w zestawie pracuje leciwy podkręcony i7-2600k.

    Wsadź coś od 4 generacji+. Z uwagi na przechodzenie na win11 nie ma to
    jednak sensu i należało by się nie kierować bottleneckiem tylko
    przyszłością.

  • 3. Data: 2021-11-08 12:07:16
    Od: Cypisek <c...@r...pl>

    Przychodzi heby i tupta:

    > A masz go obecnie?

    No właśnie z odczytów MSI Afterburner średnio to wynika.

    > Wsadź coś od 4 generacji+. Z uwagi na przechodzenie na win11 nie ma to
    > jednak sensu i należało by się nie kierować bottleneckiem tylko
    > przyszłością.

    Myślę o 11700 albo i zaczekam na Alder Lake, jak cena spadnie. Grafika musi
    zostać, bo obecne ceny GPU to dzięki kryptowalutowym spekulantom kosmos.

  • 4. Data: 2021-11-08 12:11:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 12:07, Cypisek wrote:
    > No właśnie z odczytów MSI Afterburner średnio to wynika.

    No to masz czy nie masz?

  • 5. Data: 2021-11-08 12:30:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie ma jakiegoś hinta jak zapuścić Win 11 na "niespełniającym" procesorze?

    -----

  • 6. Data: 2021-11-08 12:56:58
    Od: Cypisek <c...@r...pl>

    Przychodzi heby i tupta:

    > No to masz czy nie masz?

    To już zależy od konkretnego tytułu, ale większości wypadków nie mam.

  • 7. Data: 2021-11-08 14:31:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 12:30, ąćęłńóśźż wrote:
    > A nie ma jakiegoś hinta jak zapuścić Win 11 na "niespełniającym"
    > procesorze?

    Hint jest, ale nie wiadomo czy ta tajna konsola Billa nie ma przycisku
    "zawieś wszystkie komputery nie spełniające norm".

    Więc instalowac sobie możesz na czym chcesz. Ale czy to bezpieczne, to
    inna sprawa.

  • 8. Data: 2021-11-08 20:31:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 12:56, Cypisek wrote:
    > To już zależy od konkretnego tytułu, ale większości wypadków nie mam.

    To nie zmieniaj CPU.

  • 9. Data: 2021-11-09 09:25:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-08 o 14:31, heby pisze:

> [...]
    > "zawieś wszystkie komputery nie spełniające norm".
    >
    > Więc instalowac sobie możesz na czym chcesz. Ale czy to bezpieczne, to

    Poprzednie windowsy (8 i 10) wciskali na siłę.
    Jak ten się będzie marnie sprzedawał to też go będą wciskać
    za darmo.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-11-09 10:04:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/11/2021 09:25, RadoslawF wrote:
    > Poprzednie windowsy (8 i 10) wciskali na siłę.

    Płaciłeś jakiś ułamek "w cenie laptopa".

    > Jak ten się będzie marnie sprzedawał to też go będą wciskać
    > za darmo.

    MS chyba panicznie boi się utraty rynku dekstopów który rozcieńcza się
    coraz bardziej w urządzeniach mobilnych i webie i stara się na siłe z
    tej zabawki dla dzieci o nazwie Windows stworzyć coś profesjonalnego. Bo
    chyba nikt nie da wiary że posiadanie TPM2.0 w komputerze, przy
    architekturze wewnętrznej windowsa, ma jakiekolwiek znaczenie dla
    bezpieczeństwa.