  • 1. Data: 2012-12-05 11:04:33
    Temat: CSS3 - problem z wyrównaniem czcionki
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zaobserwowałem dziwną rzecz. Mamy sobie czcionkę Trajan Pro 16px.
    Umieszczamy ją w table-cell o wysokości 40px. Okazuje się, że pod IE10
    duże litery tej czcionki wychodzą ponad obrys bloku a pod FF są na równi
    górnej krawędzi bloku. Przekłada się to również na centrowanie w pionie:
    pod FF vertical-align:middle ładnie centruje czcionkę, a pod IE jest
    przesunięta do góry parę pikseli. Styl line-height: 100% niczego nie
    zmienia. Czy wiecie o co chodzi?

  • 2. Data: 2012-12-05 11:32:46
    Temat: Re: CSS3 - problem z wyrównaniem czcionki
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.12.2012 11:04, Marek pisze:
    > Czy wiecie o co chodzi?

    Nie wiemy. Dlatego wskazany jakiś chociaż kawałek kodu.

    --
    td

  • 3. Data: 2012-12-05 12:33:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-05 11:32, TOUDIdel pisze:

    > Nie wiemy. Dlatego wskazany jakiś chociaż kawałek kodu.

    Proszę bardzo:

    <!doctype html>
    <head>
    body {
    font-family: "Trajan Pro";
    font-size:50px;
    padding: 0;
    line-height: 100%;
    }
    div {
    background-color: #0F0;
    margin-top: 100px;
    }
    </head>

    Na IE górna część liter wychodzi ponad zielone tło.

  • 4. Data: 2012-12-05 13:49:43
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.12.2012 12:33, Marek pisze:
    > Proszę bardzo:
    >
    > <!doctype html>
    > <head>
    > body {
    > font-family: "Trajan Pro";
    > font-size:50px;
    > padding: 0;
    > line-height: 100%;
    > }
    > div {
    > background-color: #0F0;
    > margin-top: 100px;
    > }
    > </head>

    W tym kodzie nie ma table-cell o wysokości 40px, ale i tak wygląda
    (przynajmniej u mnie w przeglądarce) poprawnie.

    Nie mam w systemie ani takiej czcionki, ani Internet Explorera, więc tej
    konkretnej konfiguracji nie sprawdzę.

    Pewnie nie to jest problemem, ale olewałbym doctype'a tylko poprawnie go
    ustawił i w ramach ćwiczeń do div-a dodałbym float: left.

    --
    td

  • 5. Data: 2012-12-05 16:05:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-05 13:49, TOUDIdel pisze:

    > W tym kodzie nie ma table-cell o wysokości 40px, ale i tak wygląda
    > (przynajmniej u mnie w przeglądarce) poprawnie.

    Początkowo sądziłem, że table-cell jest potrzebny. Teraz uprościłem
    przykład. Ale nie jest. Ten DIV może być typu table-cell. Niewiele to
    zmienia. :-(

> [...]
    >
    > Pewnie nie to jest problemem, ale olewałbym doctype'a tylko poprawnie go
    > ustawił i w ramach ćwiczeń do div-a dodałbym float: left.

    Właśnie żeby nie komplikować to dałem maksymalnie prosty kod CSS/HTML, w
    którym już to widać. Odpada wtedy rozważanie czy tabela, czy floaty są
    za to odpowiedzialne.

    Tak to wygląda u mnie:
    http://img204.imageshack.us/img204/6527/80664984.png

  • 6. Data: 2012-12-05 16:39:15
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.12.2012 16:05, Marek pisze:
    > Właśnie żeby nie komplikować to dałem maksymalnie prosty kod CSS/HTML, w
    > którym już to widać. Odpada wtedy rozważanie czy tabela, czy floaty są
    > za to odpowiedzialne.

    Spox. Znając humory IE, ustaw dobry doctype oraz sprawdź, czy Twoje IE10
    na pewno jest uruchomione w trybie IE10 (bo może jest w trybie którejś z
    wcześniejszych wersji) oraz czy nie jest włączony tryb zgodności - jeśli
    tak to wyłącz (menu Strona -> Ustawienia widoku zgodności lub w
    rejestrze HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
    Explorer\BrowserEmulation).
    --
    td

  • 7. Data: 2012-12-05 16:56:18
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-12-05 16:05, Marek pisze:
    > Tak to wygląda u mnie:
    > http://img204.imageshack.us/img204/6527/80664984.png

    W FF masz podobnie - tyle, ze gorne krawedzie sa przyciete. "Wina"
    kroju, ze ma glify tak wyraznie wypuszczone poza linie pisma.

    Ustaw line-height z odpowiednim naddatkiem, np 1.2 lub konkretna w px.
    Wartosc line-height:100% Ci nie pomogla, bo odnosi sie do biezacego
    font-size, a nie wysokosci kontenera.

    --
    NotBear

  • 8. Data: 2012-12-05 17:15:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-05 16:39, TOUDIdel pisze:

    > Spox. Znając humory IE, ustaw dobry doctype oraz sprawdź,

    A czy coś z nim jest nie tak? Wydaje mi się poprawny.

    > czy Twoje IE10
    > na pewno jest uruchomione w trybie IE10 (bo może jest w trybie którejś z
    > wcześniejszych wersji)

    A co to takiego? :-) Można go uruchomić w trybie IE9,8,7 ? Nie
    wiedziałem, że tak mozna a to by mi się bardzo przydało. Jak się przełączać?

    > oraz czy nie jest włączony tryb zgodności - jeśli
    > tak to wyłącz (menu Strona -> Ustawienia widoku zgodności lub w
    > rejestrze HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
    > Explorer\BrowserEmulation).

    Tryb zgodności jest wyłączony. A tak na marginesie, to nie mam menu
    "strona". Znalazłem tą opcję w narzędziach.

  • 9. Data: 2012-12-05 17:39:32
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-12-05 17:15, Marek pisze:
    > A co to takiego? :-) Można go uruchomić w trybie IE9,8,7 ? Nie
    > wiedziałem, że tak mozna a to by mi się bardzo przydało. Jak się
    > przełączać?

    Developer Tools
    Mozna
    F12

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh968260%28v
    =vs.85%29.aspx#browserModeMenu

    --
    NotBear

  • 10. Data: 2012-12-06 07:33:40
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.12.2012 17:15, Marek pisze:

    > A czy coś z nim jest nie tak? Wydaje mi się poprawny.

    Właściwe znajdziesz tu:
    http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

    oraz ew. tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Document_Type_Declarati
    on
    http://www.htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html
    http://www.w3schools.com/tags/tag_doctype.asp
    http://www.poradnik-webmastera.com/polecenia/html/zn
    aczniki/znacznik_doctype.html

    > A co to takiego? :-) Można go uruchomić w trybie IE9,8,7 ? Nie
    > wiedziałem, że tak mozna a to by mi się bardzo przydało. Jak się
    > przełączać?

    Narzędzia deweloperskie (bodajże pod F12)

    > Tryb zgodności jest wyłączony. A tak na marginesie, to nie mam menu
    > "strona". Znalazłem tą opcję w narzędziach.

    Możliwe. "Strona" to chyba w IE8 albo 9 było.

    --
    td