  • 1. Data: 2009-12-29 18:59:21
    Temat: Canon 450D czy 500D
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Co byście wybrali? Czy prawdą jest że opcja filmu może nagrzewać nadmiernie
    matrycę a przez to wypalać na niej pixele? W zestawie z 18-55 IS 450D kosztuje
    ok 2200pln a 500D 2700pln.
    Czy 500D ma jakieś wady względem 450D?

    pozdrawiam i dzięki za czas

  • 2. Data: 2009-12-29 20:25:31
    Temat: Re: Canon 450D czy 500D
    Od: lux <b...@o...de>

    s...@N...gazeta.pl pisze:
    Czy prawdą jest że opcja filmu może nagrzewać nadmiernie
    > matrycę a przez to wypalać na niej pixele?
    ====
    tak, o tym pisała już Maria Konopnicka i Bracia Grimm

    tak, filmy wypalają mu pixele.

    a poważnie to bierz 500D :)

    lux

  • 3. Data: 2009-12-30 07:23:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Dez., 19:59, " " <s...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > Co by cie wybrali? Czy prawd jest e opcja filmu mo e nagrzewa nadmiernie
    > matryc a przez to wypala na niej pixele? W zestawie z 18-55 IS 450D kosztuje
    > ok 2200pln a 500D 2700pln.
    > Czy 500D ma jakie wady wzgl dem 450D?
    >
    > pozdrawiam i dzi ki za czas
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    ma te same wady , ale jedna dwie zalety wiecej.

  • 4. Data: 2009-12-30 10:22:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    s...@N...gazeta.pl pisze:
    > Co byście wybrali? Czy prawdą jest że opcja filmu może nagrzewać nadmiernie
    > matrycę a przez to wypalać na niej pixele?

    Urban legend :)
    Owszem, matryca coś się tam nagrzewa, ale praktycznie jeśli to będzie
    widać to na nocnych długich ujęciach na wysokim iso (ale teoretyzuję,
    tak było na pewno kiedyś, kilka lat temu). Natomiast żadne piksele od
    tego się nie wypalają, one będą padać same z siebie bez znaczenia, czy
    aparat będzie leżał w szafie, czy pracował, ale zanim będzie to wyraźnie
    widoczne, to sprzęt padnie z innego powodu.

    > W zestawie z 18-55 IS 450D kosztuje
    > ok 2200pln a 500D 2700pln.
    > Czy 500D ma jakieś wady względem 450D?

    Nie ma, oba są bardzo fajne.
    Filmy w 500D to nie to samo, co w wyższych modelach - 20 klatek w HD (o
    rzeczywistej rozdzielczości SD), więcej klatek w niższych
    rozdzielczościach, które nie mają żadnego zastosowania z powodu
    koszmarnego skalowania. Do tego słaba tonalność, praktycznie jak w
    kamerach wideo. Ale dobrze mieć taką opcję jak by co, po latach znacznie
    przyjemniej ogląda się kilkudziesięciosekundowe filmy od kilkuset zdjęć.
    500D ma też znacznie lepszy wyświetlacz.
    Tylko 18-55 absolutnie nie wykorzysta potencjału obu aparatów, ale jeśli
    wystarczy Ci 5Mpx, to nie obiektyw da radę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-12-30 11:29:15
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    s...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > matrycę a przez to wypalać na niej pixele? W zestawie z 18-55 IS 450D kosztuje

    Jeśli stoisz przed wyborem body, to tylko Nikon 3000 lub 5000.
    Widziałem zdjęcia z 5000 i byłem zaszokowany jakością zdjęć.
    U Canona co klatka, to trzeba ręcznie podciągać wszystko - zajeb totalny.

  • 6. Data: 2009-12-30 11:33:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

> [...]
    > będzie leżał w szafie, czy pracował, ale zanim będzie to wyraźnie
    > widoczne, to sprzęt padnie z innego powodu.

    Wydaje mi się, sze jedną z głównych przyczyn degeneracji matryc są kwanty
    wysokoenergetycznego promieniowania jonizjącego które naturalnie występuje w
    naszym otoczeniu (w postaci choćby promieniowania kosmicznego lub pewnej
    niewielkiej zawartosci izotopów promieniotwórczych - choćby w scianach domów
    w których mieszkamy). W tej sytuacji tzrymanie aparatu w ołowianym sejfie o
    ścianach grubości co najmniej kilku mm mogłoby przedłużyć żywotność matrycy.
    Tylko... czy warta skórka wyprawki?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-12-30 11:37:53
    Od: " " <s...@g...pl>

    > Tylko 18-55 absolutnie nie wykorzysta potencjału obu aparatów, ale jeśli
    > wystarczy Ci 5Mpx, to nie obiektyw da radę.

    w następnym roku myślę o obiektywie 70-300 ale na początek ten KITowy by mi
    starczył. a Ty jaki byś polecał?

  • 8. Data: 2009-12-30 11:39:21
    Od: " " <s...@g...pl>

    J-L-F <j...@o...pl> napisał(a):

    > Jeśli stoisz przed wyborem body, to tylko Nikon 3000 lub 5000.
    > Widziałem zdjęcia z 5000 i byłem zaszokowany jakością zdjęć.
    > U Canona co klatka, to trzeba ręcznie podciągać wszystko - zajeb totalny.

    Hm no właśnie o NIKON 3000 słyszałem raczej niepochlebne opinie i że lepszy
    byłby już d40 z nikonów. Możesz jakieś przykłady pokazać?

  • 9. Data: 2009-12-30 12:01:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    J-L-F wrote:
    > Jeśli stoisz przed wyborem body, to tylko Nikon 3000 lub 5000.
    > Widziałem zdjęcia z 5000 i byłem zaszokowany jakością zdjęć.

    ...albo Pentax K-x (wiem, wiem) - ta sama matryca, lepsze algorytmy
    obrobki, malenkie gabaryty, stabilizacja w korpusie...

    Swoja droga na dpreview pojawil sie test:
    www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/
    ...potwierdzajacy zachwyty nad niskoszumnocia K-x. Jesli komus zalezy na
    aparacie dobrze radzacym sobie w kiepskich warunkach oswietleniowych, poki
    co nie ma lepszego wyboru, pomijajac FF.

    --
    KILu

  • 10. Data: 2009-12-30 12:21:09
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 13:01:40 +0100, KILu <b...@w...pl> wrote(a):

    [...]
    > ...potwierdzajacy zachwyty nad niskoszumnocia K-x. Jesli komus zalezy na
    > aparacie dobrze radzacym sobie w kiepskich warunkach oswietleniowych, poki
    > co nie ma lepszego wyboru, pomijajac FF.

    Z tym jedynym najlepszym wyborem to bym nie przesadzał. To jest ta sama
    matryca która była już w A500, a A550 ma jeszcze nowszą, która wydaje się
    być pod tym względem przynajmniej równie dobra (o ile nie delikatnie
    lepsza), mimo lekko większego upakowania...

    B.