  • 1. Data: 2010-02-07 20:50:52
    Temat: Centralny zamek i mróz
    Od: "Rosomak" <r...@...bielska>

    Witam,

    Ford Focus, rocznik 2000. Pojawił mi się tej zimy po raz pierwszy problem z
    centralnym zamkiem. Przy temperaturze poniżej zera pomiędzy przekręceniem
    kluczyka w zamku a otwarciem pozostałych drzwi (nie mam centralnego
    uruchamianego z pilota) mija pewien czas. Czasem kilka sekund, czasem pół
    minuty, przy największych mrozach było to kilka minut.

    Jak temu zaradzić? Nie wnikałem głębiej w przyczynę problemu, ale
    podejrzewam akumulator. Wcześniej (do kilku lat wstecz) nie miałem tego
    problemu, pojawił się tej zimy po wymianie w grudniu akumulatora na nowy
    (stary nie wykazywał żadnych niepokojących objawów, ale był już wiekowy,
    więc go wymieniłem). Przypadek?

    --
    Rosomak

  • 2. Data: 2010-02-07 21:17:36
    Temat: Re: Centralny zamek i mróz
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rosomak napisał(a):
    > Jak temu zaradzić? Nie wnikałem głębiej w przyczynę problemu, ale
    > podejrzewam akumulator.
    Tak ciężko sprawdzić napięcie rano i dysponować chociaż tą
    wiedzą?
    > (stary nie wykazywał żadnych niepokojących objawów, ale
    > był już wiekowy, więc go wymieniłem). Przypadek?
    ROTFL
    Ja rozumie zmienić auto, jeździ ale stare, zmienić stary
    sprawny rower, żony też zmieniają, jare ale stare, ale
    akumulator zmieniać jak jest sprawny i trzyma napięcie? Tego
    jeszcze nie słyszałem.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-08 00:11:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rosomak pisze:
> [...]
    > problemu, pojawił się tej zimy po wymianie w grudniu akumulatora na nowy
    > (stary nie wykazywał żadnych niepokojących objawów, ale był już wiekowy,

    Gdyby akumulator miał problem z otwarciem centralnego zamka, to
    rozrusznik nawet by nie poruszył silnikiem.

    Wymienianie dobrego akumulatora na "lepszy" to swoją drogą ciekawy
    pomysł ;) Chociaż ostatnio był tu ktoś lepszy i chciał UPG
    profilaktycznie wymieniać :)

  • 4. Data: 2010-02-08 10:11:16
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-07 20:50, Rosomak wrote:

> [...]
    > uruchamianego z pilota) mija pewien czas. Czasem kilka sekund, czasem pół
    > minuty, przy największych mrozach było to kilka minut.

    Moze zamarzaja ciegla i odpuszczaja z jakiegos wzgledu, np. silowniki
    od zamkow ponawiaja probe otwarcia do skutku i chwile im to zajmuje.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2010-02-09 21:39:32
    Od: "Rosomak" <r...@...bielska>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    sprawny rower, żony też zmieniają, jare ale stare, ale
    akumulator zmieniać jak jest sprawny i trzyma napięcie? Tego

    Są ludzie i ludzie. Ja na ten przykład nie mam zamiaru być uziemionym przez
    nagle padnięty akumulator na jakimś zadupiu 300 km od domu. Jeśli lubisz
    tego typu emocje, droga wolna.

    --
    Rosomak

  • 6. Data: 2010-02-09 21:41:10
    Od: "Rosomak" <r...@...bielska>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości:
    > Moze zamarzaja ciegla i odpuszczaja z jakiegos wzgledu, np. silowniki
    > od zamkow ponawiaja probe otwarcia do skutku i chwile im to zajmuje.

    Brzmi sensownie.

    --
    Rosomak

  • 7. Data: 2010-02-09 22:05:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rosomak napisał(a):
    > Są ludzie i ludzie. Ja na ten przykład nie mam zamiaru
    > być uziemionym przez nagle padnięty akumulator na jakimś
    > zadupiu 300 km od domu. Jeśli lubisz tego typu emocje,
    > droga wolna.
    Wiele rzeczy w aucie potrafi paść z w jednej chwili i
    unieruchomić auto. Akumulatora do nich nie zaliczam.
    Z resztą nie ma znaczenia czy akumulator nowy czy stary, jak
    o nie go nie dbasz i źle karmisz, to i nowy odmówi
    posłuszeństwa i Cię uziemi.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-02-10 00:09:37
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Rosomak wrote:
    > Ja na ten przykład nie mam zamiaru być uziemionym przez
    > nagle padnięty akumulator na jakimś zadupiu 300 km od domu.

    Ile zazwyczaj dajesz akumulatorom czasu?

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2010-02-10 20:39:03
    Od: "Rosomak" <r...@...bielska>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości:
    > Ja na ten przykład nie mam zamiaru być uziemionym przez
    > nagle padnięty akumulator na jakimś zadupiu 300 km od domu.
    Ile zazwyczaj dajesz akumulatorom czasu?

    Ten, który wymieniłem był od nowości, czyli miał już 9-10 lat. Raczej
    niemało.

    --
    Rosomak