  • 1. Data: 2010-02-07 17:31:48
    Temat: Kontrolka oleju - troche dluzej sie swieci
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Ostatnio zauwazylem u siebie w aucie (Fiat Bravo 1,8 z 1998r) taki
    problem - gdy silnik jest zimny (tylko wtedy) kontrolka oleju przy
    zaplaniu swieci sie troche dluzej niz normalnie (ok 4-5 sekund dluzej
    niz zazwyczaj).
    Co moze byc tego powodem? Poziom oleju jest ok.
    Na cieplym silnku problem nie wystepuje.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-02-07 17:55:01
    Temat: Re: Kontrolka oleju - troche dluzej sie swieci
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > niz zazwyczaj).
    > Co moze byc tego powodem? Poziom oleju jest ok.
    > Na cieplym silnku problem nie wystepuje.
    ----

    Zimny gesty olej (moze niedawno zmieniales olej?)
    Podjedz do pierwszego lepszego mechanika za przyslowiowa flaszke sprawdzi Ci
    cisnienie oleju.

    pzdr. macko

  • 3. Data: 2010-02-07 21:21:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rafal M pisze:
> [...]
    > niz zazwyczaj).
    > Co moze byc tego powodem? Poziom oleju jest ok.
    > Na cieplym silnku problem nie wystepuje.

    Sprawdź ciśnienie oleju.

    U mnie podobne objawy były spowodowane pękniętym smokiem.
    Jak cały olej ściekł to potrzebował dużo czasu żeby zassać olej (bo
    ciągnął powietrze szczeliną). Potem jak już udało mu się zassać olej,
    szczelina się jakoś zaklejała i było dobrze - wtedy kontrolka gasła szybko.

  • 4. Data: 2010-02-07 21:33:27
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Rafal M !:
> [...]
    > niz zazwyczaj).
    > Co moze byc tego powodem? Poziom oleju jest ok.
    > Na cieplym silnku problem nie wystepuje.

    Wymień filtr oleju - być może zawór zwrotny lekko puszcza po pewnym czasie.

    I pomierz dokładnie poziom oleju - jak przyrasta pomiędzy 5 min od
    zgaszenia i po nastu godzinach, to jest to. To jakaś ćwiartka oleju do
    przepchania, na zimno i na ciepło to niemało.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-02-08 08:39:07
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

> [...]
    > niz zazwyczaj).
    > Co moze byc tego powodem? Poziom oleju jest ok.
    > Na cieplym silnku problem nie wystepuje.

    lepiej podjedz do jakiegos mechaniora, niech Ci sprawdzi cisnienie oleju...
    bo mozesz miec pozniej problemy i to duze..