  • 11. Data: 2011-04-06 18:53:39
    Temat: Re: Ceny części w PL
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Ja w Chinach zamawiałem nawet nakrętki z nierdzewki, robione na
    > zamówienie wg odręcznego rysunku w paincie :-)
    > 1/3 ceny co chcieli tutaj. To nie może tak być, że my się tniemy na
    > ceny. To musi być jakaś zmowa cenowa.

    dzis kupilem klej - z chin, typu super glut. Niemiecki henkela 4-5zl, chinski
    1.5 a klei tak samo... przynajmniej tak samo smierdzi :)

    Ale nie zdziw sie jak za X lat Twoje wnuki beda biede klepac, wszystko
    wysiadzie i nawet pomidory bedziesz jesc z Chin. Kupili Volvo - pomyslalbys 15
    lat temu? A inne "brudasy" maja Jaguara ztcp, no koszmar.

    Ciekawe by bylo cos takiego (bardziej niz ilu jest Slazakow w Polsce):

    Bierzemy market typu Tesco, Auchan itd - ile % produktow jest made in China np
    na dziale technicznym? Ile sprzetu RTV nie ma w sobie nic made in china? W
    sumie wszystko czego sie nie dotkne to China...

    Ostatnio rozwalila mi sie obudowa pewnej chinskiej rzeczy, po to ten klej,
    Chinczyk dobrze wykonal plytke, urzadzenie nawet dziala ale... element
    skrecajacy obudowe trzyma sie na 4mm2 plastikowego nadlewu (skąpo). Peklo...
    jakby tak chinczyk robiac forme do wtryskarki dal dam porzadnie plastiku by
    sila z jaka dziala srubka nie wyrwala tulejki to by urzadzenie nadal mnie
    cieszylo. Ale i nasi kretyni robiacy obudowy o tym nie mysla. Taka podstawowa
    rzecz jak mocne polaczenie na elementach mocujacych i dupa...

  • 12. Data: 2011-04-06 22:31:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Apr 2011 18:28:57 +0200, Robbo wrote:
    >Najlepsze jaja to są chyba z kablami. Ostatnio kupowałem kilkaset metrów
    >kabla sterowniczego firmy Lapp Kabel. Zapytałem o cenę w Lapp Kabel w Polsce
    >(jest to producent tych kabli). Potem zapytałem o cenę w polskiej firmie,
    >która handluje kablami -- podali mi cenę o jakieś 20% niższą niż Lapp Kabel
    >w Polsce, przy czym oni też sprzedaliby mi dokładnie taki sam kabel, tego
    >samego producenta, tylko że sprowadzany z Niemiec. Odpisałem do Lapp Kabel w
    >Polsce, że mam ofertę z niższą ceną na ich kabel; odpisali, że niestety nie
    >są w stanie przebić tej oferty :)

    To jest akurat bardzo normalne. Jesli cos produkujesz to chcesz to
    sprzedac. A w tym celu musisz miec siec handlowa - niekoniecznie na
    wlasnosc. Ale niezalezny handlowiec liczy zysk - jak bedzie za maly,
    to zacznie handlowac innymi kablami. I musisz mu go dac.
    Najprosciej wysoka fikcyjna cena detaliczna i wysokim upustem.

    Socjalizm sie skonczyl, a wraz nim tanie sklepy fabryczne. W detalu u
    producenta ma byc drogo.

    >Potem kupowałem inny kabel, który do Polski z Niemiec przywiózł przysłowiowy
    >pan Henio za cenę tylko trochę wyższą niż ta, którą płacą za samą miedź w
    >skupie złomu.

    Bo kable to wredne wyroby, bardzo wrazliwe na cene miedzi. Niemiec
    mogl inaczej pograc na gieldzie i ma tania miedz, albo przywiezli ci
    stare zapasy po starej cenie.

    Cukier w Niemczech ciagle tani. Ciekawe - maja wieksze zapasy, lepiej
    pograli na gieldzie, czy jeszcze u nich skoczy. Na razie reglamentuja
    i sprzedaja tylko po 5 kg :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-04-06 22:52:26
    Temat: Re: Ceny czę?ci w PL
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Cukier w Niemczech ciagle tani. Ciekawe - maja wieksze zapasy, lepiej
    > pograli na gieldzie, czy jeszcze u nich skoczy.

    Ale benzyna po 1.80
    Z tym że z częściami do produkcji to przesadzają.

  • 14. Data: 2011-04-07 06:08:12
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > że mam ofertę z niższą ceną na ich kabel; odpisali, że niestety nie są w

    To jest także standard.
    Należy znać zasady działania rynku.
    Producent jest od produkowania, nie od sprzedaży prawie detalicznej.
    Dlatego daje ceny takie, abyś poszedł do dystrybutora.

    Ja miałem przypadek zapytania o jeden element w ilości dającej wartość 150tyś.
    USD u producenta - zgadnijcie gdzie mnie przekierowano bezpośrednio - do
    dystrybutora.

    Natomiast jeśli coś jest poniżej ceny wyprodukowania, to zwykle już
    producent/dystrybutor tak obniża cenę, aby sprzedać niepełnowartościowy już
    towar. To tylko Allegro tak ma że na wszystkim jest napisane NOWE - data
    produkcji 1989 :). To nie jest nowe, tylko nieużywane lub 'leżak magazynowy'.
    --
    Pozdr
    EM

  • 15. Data: 2011-04-07 06:23:32
    Temat: Pamiątka z Chin
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Szukając bezskutecznie w tych wszystkich te elfach, tme i innych tranzystora
    PD55025S-E zapuściłem wici u kilku dostawców oraz u samego producenta.
    Po dwóch dniach dostałem kilkanaście odpowiedzi. Jedni piszą że tak, jest
    dostępny ale minimum 50sztuk, inni 500,
    U producenta oraz u hurtowych dystrybutorów cena tego tranzystora waha się w
    okolicach 25$.
    Zapuściłem też wici na seekic. Odpowiedzi nadeszło kilka, wszystkie z Chin.
    Niemal wszyscy odpisali mi że mogą mi sprzedać te 2 sztuki w cenie około 25$
    ale jedna odpowiedź mnie zaintrygowała.

    Dears,
    Thank you for your inquiry .
    As you requested, we are pleased to make you an offer , subject to our
    final confirmation , as follows:

    Specifications:PD55025S-E
    Unit price (US$):4.09

    Dobre co? Napewno nie podróbka :)

    Marek

  • 16. Data: 2011-04-07 10:06:49
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Tu jest także kwestia tego, że Lapp Kabel w Niemczech robi taniej niż Lapp
    Kabel w Polsce. Dlaczego Niemcy mogą robić taniej, a w Polsce się nie da?
    Czy uzasadnieniem miałoby być to, że Niemcy produkują więcej?

    Podobnie z wycieczkami. Kiedyś byłem na wakacjach w Turcji za jakieś bardzo
    małe pieniądze (chyba 1200zł). Jeden Turek pytał mnie, ile kosztowały
    wakacje w danym hotelu. Odpowiedziałem. On odparł, że Niemcy mają (w
    przeliczeniu na złotówki) 200zł taniej. W TV oglądałem wypowiedź jakiegoś
    człowieka od turystyki, który powiedział, że Niemcy kupują więcej wycieczek,
    dlatego mają taniej. Z drugiej strony jednak Niemcy zarabiają więcej, więc
    jest kogo ssać, a przecież w kapitalizmie przedsiębiorca dąży do
    maksymalizacji zysku.

    R.

  • 17. Data: 2011-04-07 10:40:07
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <y...@m...com> wrote in message

    > Niemcy zarabiają więcej, więc jest kogo ssać, a przecież w kapitalizmie
    > przedsiębiorca dąży do maksymalizacji zysku.

    No tak ale to nie jest powód żeby lokalnym pijawkom dawać zarabiać 400% na
    złączach gdzie producenci biją się na znacznie niższych marżach.

  • 18. Data: 2011-04-07 11:23:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]

    Lapp
    > Kabel w Polsce. Dlaczego Niemcy mogą robić taniej, a w Polsce się nie

    Nie da się, bo Polacy są niecierpliwi - priorytetem jest szybko się
    nachapać. Fimy nastawione na dłuższy, ale umiarkowany zysk po prostu nie
    powstają, dlatego straszliwie kuleje u nas konkurencja. Częściowo jest to
    zrozumiałe, bo np. jeden nagle zmieniony przepis albo niezadowolony
    urzędas może firmę położyć, więc trzeba "zdążyć". Poza tym jesteśmy
    narodem wręcz stworzonym do montowania klik i zmów, wystarczy przejść się
    po dowolnym warzywniaku.

    e.

  • 19. Data: 2011-04-07 11:39:41
    Temat: Re: Pamiątka z Chin
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    [..]
> [...]
    >
    > Dears,
    > Thank you for your inquiry .
    > As you requested, we are pleased to make you an offer , subject to our

    Przecież to śmierdzi na kilometr, jeśli coś u nich brałeś to zapewne
    wiesz coś więcej, ale ja po tym co widzę omijałbym ich baaardzo szerokim
    łukiem. Jest jeszcze kwestia zapisu: "subject to our final confirmation"
    może jakaś stara cena i się zmieni jak złożysz zamówienie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 20. Data: 2011-04-07 12:48:25
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> wrote in message

> [...]
    > Jest jeszcze kwestia zapisu: "subject to our final confirmation" może
    > jakaś stara cena i się zmieni jak złożysz zamówienie.

    Przestańcie :-)
    Jak szukasz Chińczyka na alibabie to masz z nim kontakt od razu. Z firemką w
    Chinach kontaktujesz się albo przez trade managera alibabowego albo szybko
    wymieniacie się SKYPE czy MSN-em i jest kontakt momentalny.
    Tam przeważnie wszystko jest 4x tańsze niż u nas.
    od 2-3 lat z nieufnością wchodziłem w zaopatrywanie się samemu.
    Tutaj prędzej cię wydymają niż Chińczyk, powaga.
    Po pierwsze z Chińczykiem jest dobry kontakt, wiszą na zielono na SKYPE cały
    czas.
    Nie ma konwenansów, wypytywania, a jaka firma, a zarejestrować projekt, a
    złożymy pisemną ofertę.
    www.alibaba.com i znajomość angielskiego :-)