  • 11. Data: 2011-10-25 13:29:50
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Maciek wrote:

    > I z czego się cieszysz? Masz jakąś alternatywę dla tych "muzealnych"
    > eksponatów?

    SSD
    których rozwój skutecznie blokowany jest przez HDD.
    Oczywista rzeczą jest, że jesli SSD nie będą się sprzedawać
    to i nie będą rozwijane, a mają duży potencjał.
    Zapis magnetyczny na wirujących talerzach - to już dawno powinno być w muzeum.
    Liczę, że ten wypadek przyczyni się do rozwoju SSD bo ludzie zaczną
    je wreszcie kupować!

    Dysk 500GB WD CAVIAR WD5000AADS
    Jeszcze parę dni kosztował 125 zł
    Teraz
    http://allegro.pl/dysk-twardy-500gb-wd-caviar-gp-32-
    wd5000aads-32mb-i1885297572.html

    999 zł!
    Toż to towar luksusowy :)

  • 12. Data: 2011-10-25 13:30:57
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 25/10/2011 14:18, Maciek wrote:
    > I z czego się cieszysz? Masz jakąś alternatywę dla tych "muzealnych"
    > eksponatów?

    Nie karm trola.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 13. Data: 2011-10-25 13:52:55
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Liczę, że ten wypadek przyczyni się do rozwoju SSD

    Aha... Czyli, Twoim zdaniem, brak konkurencji wplynie
    na obnizenie ceny i przyspieszenie rozwoju technologicznego?

    Gratuluje stopnia zrozumienia prawidel rzadzacych swiatem.

    EOT z mojej strony,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2011-10-25 13:55:06
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Aha... Czyli, Twoim zdaniem, brak konkurencji wplynie
    > na obnizenie ceny i przyspieszenie rozwoju technologicznego?
    > Gratuluje stopnia zrozumienia prawidel rzadzacych swiatem.

    W tym przypadku może być inaczej - paranoja cenowa z hdd spowoduje wzrost
    zainteresowania ssd. Wzrost zainteresowania przełoży się na wzrost sprzedaży,
    może nawet znaczny. A to na pewno będzie stymulujące dla tej technologii, choć
    nie koniecznie od razu spadną ceny ssd, ale w dalszej perspektywie - powinny.

    latet

  • 15. Data: 2011-10-25 14:02:31
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Vituniu wrote:

    > Aha... Czyli, Twoim zdaniem, brak konkurencji wplynie
    > na obnizenie ceny i przyspieszenie rozwoju technologicznego?

    > Gratuluje stopnia zrozumienia prawidel rzadzacych swiatem.

    HDD są drogie, a wiec ludzie zaczną kupować SSD

  • 16. Data: 2011-10-25 14:04:41
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > nie koniecznie od razu spadną ceny ssd, ale w dalszej perspektywie - powinny.

    i o to właśnie chodzi i z tego się cieszę :)
    szkoda tylko, że nikt tego nie rozumie...
    ale cóż... wszyscy się smucą bo ceny wyższe.
    Ja myśle perspektywicznie.

  • 17. Data: 2011-10-25 14:05:03
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 25 Oct 2011 15:18:55 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >I z czego się cieszysz? Masz jakąś alternatywę dla tych "muzealnych"
    >eksponatów?

    Ciekawe jest zestawienie różnych teorii spiskowych. Kilka lat temu
    producenci na siłę wciskali nam wyświetlacze LCD, bo nie mogli już
    zarabiać na kineskopach. A teraz perfidnie blokują rozwój SSD, by
    trzepać kasę z przestarzałych HDD.
    Wot, tiechnika.

    --
    Maciej Bójko

  • 18. Data: 2011-10-25 14:17:22
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    technologii, choć
    > nie koniecznie od razu spadną ceny ssd, ale w dalszej perspektywie -

    Dokladnie. W dalszej. Konkretnie w momencie gdy, z jednej strony, fabryki
    SSD podniosa produkcje (aby nadazyc za popytem), a z drugiej sam popyt
    spadnie, bo WDC wznowi produkcje (a ceny tradycyjnych HDD wroca do
    normy).

    Nawet jesli jest tu gdzies miejsce na jakikolwiek wiekszy impuls dla
    technologii
    SSD, to bedzie on niewspolmiernie maly do ceny, jaka przyjdzie za to
    zaplacic.
    A beda to nasze pieniadze, niestety.

    Pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    Zas co do rozwoju samego SSD - spokojna glowa. Jak dlugo sa w tym
    pieniadze,
    tak dlugo technologia bedzie sie rozwijac i nabierac rumiencow.
    Trzeba tylko sfinansowac r&d, budowe fabryk, linie produkcyjne, takie
    tam...
    No bo w koncu, lapka w gore, kto wierzy, ze cena dysku SSD ma cokolwiek
    wspolnego z jego technicznym kosztem wytworzenia? ;)

  • 19. Data: 2011-10-25 14:21:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-25 16:05, Maciej Bojko pisze:
> [...]
    > producenci na siłę wciskali nam wyświetlacze LCD, bo nie mogli już
    > zarabiać na kineskopach. A teraz perfidnie blokują rozwój SSD, by
    To wina UKŁADU :->

    Maciek

  • 20. Data: 2011-10-25 14:26:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.10.2011 15:55, Latet pisze:
> [...]
    nawet znaczny. A to na pewno będzie
    > stymulujące dla tej technologii, choć nie koniecznie od razu spadną ceny ssd, ale w

    1) Niezależnie od cen HDD, SSD są wyraźnie droższe. Przy
    przeliczeniu na pojemność różnica jest jeszcze większa.
    Jeżeli zamiast HDD 1 TB za 300 zł mogę kupić taki sam
    dysk za 600 zł lub SSD 160 GB za 1000 zł to wybacz, ale
    o SSD nawet nie pomyślę :)

    I to piszę ja, któremu duża pojemność dysków nie jest
    aż tak potrzebna (na notebooku mieszczę się w 50 GB).

    2) SSD to wciąż rozwiązanie zbyt młode, zbyt awaryjne i
    zbyt niedojrzałe. Dobre dla tych, dla których wydajność
    jest najważniejsza, ale wcale nie *aż* takie atrakcyjne.

    3) Należy pamiętać o jednej zasadzie: nośnik danych jest
    najszybszy, gdy nie jest używany. Promujmy dobre, osz-
    czędne oprogramowanie, którego uruchomienie wymaga nie-
    wielkiej liczby operacji stronicowania i które w czasie
    pracy mieści się w sensownym zestawie roboczym, a nie
    ratujmy wydajności nieoptymalnego oprogramowania dro-
    gimi urządzeniami!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./