eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2022-07-01 17:29:49
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2022 o 14:52, a a pisze:
    > pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad 10.000 pasażerow
    > bo jest limit.

    Czyli dla statków pasażerskich są limity zabierania pasażerów, a dla
    kontenerowców nie ma? Coś to mało prawdopodobne rzeczy piszesz. No i
    nadal nie bardzo sobie wyobrażam załadunek i wyładunek miliona ludzi na
    statek. Powiedzmy, że będą wchodzić co 10 sekund. Policz, bo może się
    pomyliłem, ale mnie wychodzi 116 dni przez 24 godziny na dobę.
    Oczywiście można pokombinować z przyspieszeniem załadunku (więcej
    trapów), ale nadal ci ludzie muszą jakoś do portu się dostać. Potem to
    trzeba wyładować.

    Swoją drogą, że załadunek/wyładunek 240.000 kontenerów też krótki nie
    będzie.

    --
    Robert Tomasik


  • 12. Data: 2022-07-01 20:40:16
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-01 o 17:29, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 01.07.2022 o 14:52, a a pisze:
    (...)
    >
    > Swoją drogą, że załadunek/wyładunek 240.000 kontenerów też krótki nie
    > będzie.
    >

    Wszystkiego nie zostawia w jednym porcie, tylko rozwozi po zaplanowanej
    długiej trasie.

    Nie wszyscy wiedzą, że mamy największy port kontenerowy na Bałtyku.
    MSC Maya - największy kontenerowiec na świecie w 2016, wpłynął tam bez
    problemu.
    Co ciekawe jego silniki napędowe to wielopaliwowe dwusuwy.
    Jest to możliwe, bo są one wolnoobrotowe i jest wystarczająco dużo czasu
    na dobry przedmuch spalin.
    https://youtu.be/jJ6nUmxJvxA


    WM


  • 13. Data: 2022-07-02 00:12:47
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-01, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2022-07-01 o 00:44, a a pisze:
    >> Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się
    240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >> 346 views
    >> Subscribe
    >> unread,
    >> 00:43 (now)
    >> to
    >> Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >>
    >>
    >> Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240 tys. m2
    powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton ładunku w 240 tys.
    kontenerów. To tak duża liczba, że trudno ją sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie
    kontenery ustawiono jeden za drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.
    Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.
    >>
    >>
    >> https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4
    >
    > W przeliczeniu na ciężar człowieka, to zmieści się tam 3 mln ludzi o
    > wadze 80kG każdy.
    > To tak Warszawa, Kraków i Gdańsk razem :)
    >
    >
    > 240*1000*1000/80=3000000

    Nikogo nie zastanowiły te absurdalne inżynierynie i logistycznie
    wymiary, na tyle, że kliknął na załączony link?

    --
    Marcin


  • 14. Data: 2022-07-02 00:25:13
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 July 2022 at 00:12:49 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
    > On 2022-07-01, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > > W dniu 2022-07-01 o 00:44, a a pisze:
    > >> Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści
    się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    > >> 346 views
    > >> Subscribe
    > >> unread,
    > >> 00:43 (now)
    > >> to
    > >> Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton

    > >>
    > >>
    > >> Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240 tys. m2
    powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton ładunku w 240 tys.
    kontenerów. To tak duża liczba, że trudno ją sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie
    kontenery ustawiono jeden za drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.
    Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.
    > >>
    > >>
    > >> https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4
    > >
    > > W przeliczeniu na ciężar człowieka, to zmieści się tam 3 mln ludzi o
    > > wadze 80kG każdy.
    > > To tak Warszawa, Kraków i Gdańsk razem :)
    > >
    > >
    > > 240*1000*1000/80=3000000
    > Nikogo nie zastanowiły te absurdalne inżynierynie i logistycznie
    > wymiary, na tyle, że kliknął na załączony link?
    >
    > --
    > Marcin
    Ja bym Chinczykowi nigdy nie wierzył


  • 15. Data: 2022-07-02 01:00:25
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-02 o 00:12, Marcin Debowski pisze:
    > On 2022-07-01, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    >> W dniu 2022-07-01 o 00:44, a a pisze:
    >>> Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści
    się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >>> 346 views
    >>> Subscribe
    >>> unread,
    >>> 00:43 (now)
    >>> to
    >>> Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >>>
    >>>
    >>> Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240 tys. m2
    powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton ładunku w 240 tys.
    kontenerów. To tak duża liczba, że trudno ją sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie
    kontenery ustawiono jeden za drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.
    Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.
    >>>
    >>>
    >>> https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4
    >>
    >> W przeliczeniu na ciężar człowieka, to zmieści się tam 3 mln ludzi o
    >> wadze 80kG każdy.
    >> To tak Warszawa, Kraków i Gdańsk razem :)
    >>
    >>
    >> 240*1000*1000/80=3000000
    >
    > Nikogo nie zastanowiły te absurdalne inżynierynie i logistycznie
    > wymiary, na tyle, że kliknął na załączony link?
    >

    W sumie masz rację.
    Można było przewidzieć w jakim kierunku pójdzie dyskusja.


    WM


  • 16. Data: 2022-07-02 17:41:41
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 16:33:02 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > piątek, 1 lipca 2022 o 14:46:36 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > On Friday, 1 July 2022 at 14:32:19 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    > > > W dniu 01.07.2022 o 13:57, a a pisze:
    > > > > dokladnie te kontenerowce to jedynie test dla przewożenia ludzi,
    > > > > milionów z jednego kontynentu na drugi.
    > > > Chińska gospodarka stoi na eksporcie. Pamiętasz problem, jaki wynikł z
    > > > blokady Kanału Sueskiego? Taki statek pewnie będzie woził towary do
    > > > Ameryki przez Pacyfik, albo Europy, choć pewnie wokół Afryki. Pomyśl,
    > > > jaki port może to obsłużyć? Ile to pociągów, by wysłać dalej w głąb
    > > > lądu, albo samochodów. Logistycznie to olbrzymie wyzwanie. Gdyby chcieli
    > > > wozić ludzi, to by statek pasażerski budowali, a nie kontenerowiec.
    > > >
    > > >
    > > > --
    > > > Robert Tomasik
    > > masz rację, ale nigdy nie wiadomo co Chińczyk planuje.
    > >
    > > Blokadę Kanału Sueskiego pamiętam, bo rozmawiałem z szefem portu
    > > a dodatkowo znalazlem przyczynę, bo kapitan kontenerowca czekał na Morzu
    Czerwonym i narysował transpoderem GPS wacka z jajkami na morzu, czyli zaplanowal
    akcję.
    > >
    > > Rozpędził się w kanale i skręcił ster i planowal zablokowac kanal na miesiące
    > > i niektórzy nie czekali i po[płyneli ku Afryce.
    > >
    > > Ale nie było uszkodzeń mechanicznych kadłuba, napędu i akcja szybko się
    zakonczyla.
    > >
    > > Ale kapitan portu od razu podjąl decyzje o budowie 2 nitki kanalu i ma skonczyc w
    ciągu roku
    > > bo z kanalu jest miliard zielonych zysku dziennie.,
    > >
    > > Kłócili się o odszkodowanie, mialo byc miliard zielonych
    > > i kłócili się, dlaczego pilot z kapitanatu Kanalu Sueskiego nie zablokowal
    manewru skręcającego kapitana
    > > i kontenerowiec zostal aresztowany z ladunkiem i dlatego do Europy nie wplynelo
    milion kontenerów na czas.
    oj Zenek, Zenek
    widać poprawę
    siostra mówi, żeś znów zasłał łóżko
    ..
    ( hint: ona nie wymawia "rrrrrr


  • 17. Data: 2022-07-04 13:41:28
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2022 15:44:19 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się
    240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    > Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >
    > Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240
    > tys. m2 powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton
    > ładunku w 240 tys. kontenerów.

    Obecnie w artykule
    400m dlugosci, 62m szerokosci, co mi znacznie bardziej pasuje,
    24 tys mkw pokladu (400*60=24 000)
    24 tys kontenerow (w kilku pietrach - pasuje do powierzchni),
    240 tys ton ladunku - po 10t na kontener.
    I pewnie z 15m zanurzenia.

    > To tak duża liczba, że trudno ją
    > sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie kontenery ustawiono jeden za
    > drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.

    juz tylko 200 km

    > Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.

    i 60 km

    > https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

    To jedna sprawa, a druga ...
    -jak to sie ładuje/rozładowuje?
    minuta na kontener daje raptem 1440 kontenerow na dobę ... szybciej
    idzie, czy kilka dzwigow ... no, w nowych liczbach to kilka dzwigow i
    pare dni w porcie.
    400 m ... mozna by chyba w 10 dzwigow operowac?

    -kolejka tirow i pociagow ... teraz tylko 200km w kilka dni - nieduzo.

    -jak to sie w ogole uzywa - przyplywa do Hamburga, a potem transport
    lądowy, czy robi sobie trasę po kilku europejskich portach?
    A w ogole mozna jakis rządek kontenerow wypakowac i wpakowac nowe,
    czy to raczej pietrami idzie?

    -miedzy portami Europy moglby cos europejskiego przewozic,
    tylko wlasnie to przepakowywanie kontenerow.

    -no i z powrotem do Chin musi cos zabrac, chocby puste kontenery ...
    ale pewnie cos tam eksportujemy ... czy po drodze jakies surowce z
    Afryki ?

    J.


  • 18. Data: 2022-07-04 14:00:36
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jul 2022 17:29:49 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 01.07.2022 o 14:52, a a pisze:
    >> pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad 10.000 pasażerow
    >> bo jest limit.
    >
    > Czyli dla statków pasażerskich są limity zabierania pasażerów, a dla
    > kontenerowców nie ma?

    Limit dla pasazerow moze byc ustawiony na wypadek katastrofy.
    Kontenery widac nikogo nie obchodzą :-)

    Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax
    zanurzenie 21,3 m
    szerokość 70 m
    długość 500 m
    nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych (przed modernizacją
    80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym rozładowaniu.

    Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza.
    500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys ton wody.

    Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    trzeba odjąc na masę samego statku ...

    > Coś to mało prawdopodobne rzeczy piszesz. No i
    > nadal nie bardzo sobie wyobrażam załadunek i wyładunek miliona ludzi na
    > statek. Powiedzmy, że będą wchodzić co 10 sekund.

    Ktos przesadzil z liczbami i juz skorygowali, a kolega przesadzil z
    przykladem. Zaladowac po 150 ludzi na kontener i calymi kontererami
    :-)

    > Policz, bo może się
    > pomyliłem, ale mnie wychodzi 116 dni przez 24 godziny na dobę.
    > Oczywiście można pokombinować z przyspieszeniem załadunku (więcej
    > trapów),

    Nawet zwykly wycieczkowiec z 3 tys robi to chyba sprawniej,
    bo nie wiem ile by musieli czekac na wyładunek.

    Ale wejscie ... trzeba bilety sprawdzic, droge do kajuty pokazac ...
    moze i trwa to caly dzien ...

    > ale nadal ci ludzie muszą jakoś do portu się dostać. Potem to
    > trzeba wyładować.

    Pociagi na szczescie pojemne ...

    > Swoją drogą, że załadunek/wyładunek 240.000 kontenerów też krótki nie
    > będzie.

    Juz tylko 24 tys.

    swoja droga ciekawa pomylka ... skad to zero w rozmiarach?
    Rozumiem jeszcze, jakby ktos ze stóp nie przeliczyl,
    ale to nie o zero...

    A moze wlasnie przeliczal, tylko nie mnozyl, ale dzielil ?


    J.


  • 19. Data: 2022-07-04 22:51:41
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
    >>> pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad
    >>> 10.000 pasażerow bo jest limit.
    >> Czyli dla statków pasażerskich są limity zabierania pasażerów, a
    >> dla kontenerowców nie ma?
    > Limit dla pasazerow moze byc ustawiony na wypadek katastrofy.
    > Kontenery widac nikogo nie obchodzą:-)

    Jestem pewien, że tak jest, ale jak jest limit pasażerów, to przecież
    oni nadal są ludźmi, jak wiozą ich kontenerowcem.
    >
    > Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
    > m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
    > (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
    > rozładowaniu.
    >
    > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
    > ton wody.
    >
    > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > trzeba odjąc na masę samego statku ...

    Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
    faktycznie może być spora.

    --
    Robert Tomasik


  • 20. Data: 2022-07-05 00:07:37
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
    > >>> pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad
    > >>> 10.000 pasażerow bo jest limit.
    > >> Czyli dla statków pasażerskich są limity zabierania pasażerów, a
    > >> dla kontenerowców nie ma?
    > > Limit dla pasazerow moze byc ustawiony na wypadek katastrofy.
    > > Kontenery widac nikogo nie obchodzą:-)
    > Jestem pewien, że tak jest, ale jak jest limit pasażerów, to przecież
    > oni nadal są ludźmi, jak wiozą ich kontenerowcem.
    > >
    > > Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
    > >
    > > https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
    > > m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
    > > (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
    > > rozładowaniu.
    > >
    > > Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
    > > ton wody.
    > >
    > > Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > > trzeba odjąc na masę samego statku ...
    > Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
    > faktycznie może być spora.
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
    ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się z
    zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.

    Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
    bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez kanal

    Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
    to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik z
    przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./

    A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic po
    100.000 Chińczykow

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: