  • 1. Data: 2017-05-07 11:48:35
    Temat: Ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W 2016 r. na warszawskich ulicach zginęły 54 osoby - nie działały
    fotoradary. A w 2015 zginęły 62 osoby - fotoradary działały.

    Oczywiście to populizm i jakby doliczyć pozostałe czynniki to dałoby się
    to zapewne wyjaśnić (choćby część przejść doświetlono). Ale pokazuje to,
    że fotoradary nie mają aż tak dużego wpływu na bezpieczeństwo jakby się
    wydawało.

    Żeby nie było - uważam że warszawskie fotopstyczki straży miejskiej
    robiły dobrą robotę (poza tym jednym słynnym, szkoda, że o nim nie
    "zapomnianio" jak je od nowa stawiali). Ale statystyka ciekawa.
    Przyadałyby się dane z konkretnych skrzyżowań za kilka lat w wstecz, bo
    często przy okazji stawiana fotoradaru zmieniano organizację ruchu.
    Byłoby: stara organizacja bez fotoradaru, nowa z fotoradarem, nowa
    organizacja bez fotoradaru -wyniki mogłyby być ciekawe;)

    Shrek

  • 2. Data: 2017-05-07 13:39:11
    Temat: Re: Ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 11:48:35 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    > Żeby nie było - uważam że warszawskie fotopstyczki straży miejskiej
    > robiły dobrą robotę (poza tym jednym słynnym, szkoda, że o nim nie

    A czy one staly tam, gdzie ginely te osoby ?

> [...]
    > Byłoby: stara organizacja bez fotoradaru, nowa z fotoradarem, nowa
    > organizacja bez fotoradaru -wyniki mogłyby być ciekawe;)

    Ale to raczej wypadkow i kolizji a nie smiertelnych, bo tych po prostu
    malo.

    Ja jestem bardzo ciekaw wynikow z DK8 na odcinku Wroclaw-Klodzko,
    sprzed "ulepszenia" pare lat temu i po, i w porownaniu ze srednia
    krajowa.

    Bo "zepsuli" droge mocno ... ciekawe, czy bylo warto.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-07 13:47:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 13:39, J.F. pisze:

    > A czy one staly tam, gdzie ginely te osoby ?

    Nie wiem, ale obstawiam że częściowo tak. W końcu ustawiali je ponoć w
    najniebezpieczniejszych miejscach.

    Shrek

  • 4. Data: 2017-05-07 14:38:19
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 11:48, Shrek pisze:

    > fotopstyczki straży miejskiej
    > robiły dobrą robotę (poza tym jednym słynnym, szkoda, że o nim nie
    > "zapomnianio" jak je od nowa stawiali).

    który to ten słynny?

  • 5. Data: 2017-05-07 14:41:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 14:38, PlaMa pisze:

    > który to ten słynny?

    Ta 50 przy skrzyżowaniu Wisłostrady i Karowej.

    http://r-scale-f4.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-con
    tent/m/p2/i/59f51fd6937412b7e56ded1ea2470c25/6e48f8d
    e-b739-11e3-8555-0025b511226e.jpg?type=1&quality=95&
    srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=1024&srch=768&dstw=
    1024&dsth=768

    Shrek

  • 6. Data: 2017-05-07 15:22:20
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 14:41, Shrek pisze:

    > Ta 50 przy skrzyżowaniu Wisłostrady i Karowej.

    Jeszcze mi tylko powiedz czemu był taki wyjątkowy :)

  • 7. Data: 2017-05-07 15:49:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 15:22, PlaMa pisze:

    > Jeszcze mi tylko powiedz czemu był taki wyjątkowy :)

    Bo pozostałe były przy jakiś skrzyżowaniach, gdzie zdażały się jakieś
    kolizje i wypadki. Ten jest przy "skrzyżowaniu" (jedyny przebieg
    kolizyjny to prawoskręt z Karowej, w stronę Gdańska nawet skrzyżowania
    nie ma), a jedynym uzasadnieniem 50 w tym miejscu były tablice
    elektroniczne, które nie potrafiły wyświetlić nic innego niż 30 lub 50.
    Więc jak podnoszono prędkość na całej Wisłostradzie na 70/80 to tu
    została 50, bo trzebaby przyznać, że duża bańka poszła w błoto. A
    ponieważ wszyscy to zlewali to oczywiście postawiono fotoradar (tak to
    uzasasniano - "miarą tego jak ten radar jest tam potrzebny była ogromna
    ilośc mandatów").

    Teraz wymieniono oznakowanie na napradę dynamiczne, radaru nie było,
    więc była możliwość wycofania się z tego raka z honorem...

    Masz i popatrz:

    Tu jest bardzo niebezpiecznie - koniecznie 50!

    https://www.google.pl/maps/@52.2445196,21.0246354,3a
    ,75y,316.65h,88.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sRGj7eohTYlHc
    JhslkpFeJQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid
    %3DRGj7eohTYlHcJhslkpFeJQ%26output%3Dthumbnail%26cb_
    client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%2
    6h%3D100%26yaw%3D1.7787492%26pitch%3D0%26thumbfov%3D
    100!7i13312!8i6656?hl=pl

    Tu jest zupełnie bezpiecznie - zweżenie, wąski chodnik z którego nawet
    nie ma gdzie uciekać, schody prowadzące wprost na jezdnię, wiecznie
    zastawiony pas do lewoskrętu - można śmiało 70;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2477084,21.0194888,3a
    ,75y,324.96h,79.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1s81jRETqQ4BHw
    o3rH9I-LrQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Shrek

  • 8. Data: 2017-05-07 17:30:46
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > to zapewne wyjaśnić (choćby część przejść doświetlono). Ale pokazuje to,
    > że fotoradary nie mają aż tak dużego wpływu na bezpieczeństwo jakby się

    Ostatnio podano w radiu informację (przy okazji jakiegoś kongresu
    psychiatrów),
    że Polsce dwa razy więcej (albo może nawet trzy razy więcej) osób
    rocznie ginie w aktach samobójczych niż w wypadkach drogowych.
    I o ile bezpieczeństwu ruchu drogowego poświęca się wiele medialnej uwagi,
    to o naszym zdrowiu psychicznym rozprawia się niewiele.
    To chyba większa ciekawostka :-)

  • 9. Data: 2017-05-07 17:39:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 17:30, cef pisze:

    > I o ile bezpieczeństwu ruchu drogowego poświęca się wiele medialnej uwagi,
    > to o naszym zdrowiu psychicznym rozprawia się niewiele.
    > To chyba większa ciekawostka :-)

    A tam - ciekawostką to by było jakby NFZ przestał refundować leczenie
    psychologiczne/psychaiatryczne a liczba samobójstw by spadła;)

  • 10. Data: 2017-05-07 20:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 14:41:06 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ta 50 przy skrzyżowaniu Wisłostrady i Karowej.

    A ktore to te, co robily dobra robote ?

    (gdyby nie ta ciekawostka :-))

    J.