  • Data: 2021-01-25 00:42:42
    Temat: Co mi pada w komputerze?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam dosyć już leciwego peceta. Oryginalna konfiguracja została złożona
    jeszcze na początku minionej dekady, w oparciu o płytę Gigabyte
    GA-H61M-S2PV. Oryginalnie pracował tam jakiś dwurdzeniowy Pentium Dual Core.
    W ciągu lat komputer doczekał się kilku upgradeów i teraz posiada
    procesor i5 (chyba najmocniejszy Sandy Bridge wspierany przez tę płytę)
    i kartę graficzną GTX1060. Przy okazji instalacji karty został także
    wymieniony zasilacz.

    Ostatnio pojawiło się kilka objawów niestabilnego zachowania. Dzieje się
    to relatywnie rzadko, ale w ciągu ostatnich miesięcy zauważyłem już
    kilka incydentów. Najczęstszym objawem jest zawieszanie się uruchamiania
    komputera na planszy powitalnej płyty głównej.

    Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną i co mógłbym zrobić, żeby z
    jak największym prawdopodobieństwem ustalić komponent, który zawodzi.
    Osobiście stawiam na płytę główną.

    Co prawda powoli przymierzam się do zakupu nowego sprzętu, ale ten
    chciałbym sobie zostawić w roli komputera warsztatowego, po wymienieniu
    szwankującej części.