  • 1. Data: 2023-05-19 22:04:07
    Temat: Co może być wąskim gardłem?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Zapuszczam (Win10) jeden proces, procesor jest zajęty w ok. 16% (czyli
    wykorzystuje 1 rdzeń). Powiedzmy, że program pracuje z prędkością 0,45x

    To zapuszczam 5 kolejnych procesór (6 rdzeni), proces Bezczynność ma ok. 10%,
    a prędkość każdego z programów spada do ok. 0,26x.

    Co może być tego przyczyną? Transfery do pamięci (trochę każdy proces tego
    robi). Jak to sprawdzić?

  • 2. Data: 2023-05-20 13:32:29
    Temat: Re: Co może być wąskim gardłem?
    Od: pioruns <w...@c...pl>

    On Fri, 19 May 2023 22:04:07 +0200, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > a prędkość każdego z programów spada do ok. 0,26x.
    >
    > Co może być tego przyczyną? Transfery do pamięci (trochę każdy proces

    A jaki to komputer? CPU/RAM?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2023-05-21 16:13:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 20 May 2023 11:32:29 -0000 (UTC), w
    <u4ab4d$vgc$1$pioruns@news.chmurka.net>, pioruns <w...@c...pl> napisał(-a):

    > A jaki to komputer? CPU/RAM?

    B450 + Ryzen 4600G, RAM 2x8GB 3600 (dysk NVME, a RAM-u sporo pozostaje wolnego)

  • 4. Data: 2023-05-21 16:55:32
    Od: pioruns <w...@c...pl>

    On Sun, 21 May 2023 16:13:10 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Sat, 20 May 2023 11:32:29 -0000 (UTC), w
    > <u4ab4d$vgc$1$pioruns@news.chmurka.net>, pioruns <w...@c...pl>

    > B450 + Ryzen 4600G, RAM 2x8GB 3600 (dysk NVME, a RAM-u sporo pozostaje
    > wolnego)

    AMD Ryzen 5 4600G
    Cores: 6 Threads: 12

    Mi sie wydaje ze to jest waskim gardlem:
    Cache Size: L1: 384 KB, L2: 3.0 MB, L3: 8 MB

    Bardzo malo tej L3. Jeden program i ciezki watek jego pomiesci, ale nie 6
    watkow, a wiec wtedy siega do RAM i predkosc spada. RAM jest wolniejsza
    niz ten L3 cache wewnatrz procesora.
    A ostatecznie aby upewnic sie ze to nie dysk, zajrzyj do Task Manager aby
    sie upewnic ze dysk NVMe nie mieli i nie jest wysycony podczas obciazenia.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2023-05-21 17:04:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 May 2023 14:55:32 -0000 (UTC), w
    <u4dbd4$2a7$1$pioruns@news.chmurka.net>, pioruns <w...@c...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Bardzo malo tej L3. Jeden program i ciezki watek jego pomiesci, ale nie 6
    > watkow, a wiec wtedy siega do RAM i predkosc spada. RAM jest wolniejsza

    No tak, pewnie słusznie diagnoza.

    Stare miały więcej:
    AMD Ryzen 3 3600 procesor 3,6 GHz 32 MB L3

    Być może trzeba będzie sięgnąć po tego?
    Procesor AMD Ryzen 5 5600G, 3.9 GHz, 16 MB

    albo bezgraficznego:
    AMD Ryzen 5 5600, 3.5 GHz, 32 MB,

    > A ostatecznie aby upewnic sie ze to nie dysk, zajrzyj do Task Manager aby
    > sie upewnic ze dysk NVMe nie mieli i nie jest wysycony podczas obciazenia.

    1% :)

  • 6. Data: 2023-05-21 17:24:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    https://www.amd.com/en/developer/uprof.html

  • 7. Data: 2023-05-21 17:30:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 May 2023 17:24:16 +0200, w <u4dd3b$1kmc2$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > https://www.amd.com/en/developer/uprof.html

    Na pewno?
    "analysis tool for x86 applications"

  • 8. Data: 2023-05-21 17:42:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 May 2023 17:30:47 +0200, w
    <i...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Na pewno?
    > "analysis tool for x86 applications"

    Ściągnąłem, niby się uruchomiło, ale nic się nie dzieje... bez instrukcji do
    tego nie podejdę?

  • 9. Data: 2023-05-21 18:09:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/05/2023 17:42, r...@k...pl wrote:
    > Ściągnąłem, niby się uruchomiło, ale nic się nie dzieje... bez instrukcji do
    > tego nie podejdę?

    https://www.youtube.com/watch?v=edRsmxlKKVQ

    Ogólnie profilowanie wymaga nietrywialnej wiedzy z zakresu działania
    procesora, programowania, specyfiki multithread itd.

  • 10. Data: 2023-05-29 19:18:22
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, May 19, 2023 at 3:07:55 p.m. UTC-5, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > a prędkość każdego z programów spada do ok. 0,26x.
    >
    > Co może być tego przyczyną? Transfery do pamięci (trochę każdy proces tego

    Chodzi ci o to ze ten program nie uzywa calego procesora i jako tako sie skaluje?

    Rozumiem ze jak masz puszczone 6sztuk to w sumie cpu jest cale zajete ale
    poszczegolny program dziala z polowa predkosci pojedynczego ale za to 3x szybciej
    (lub z predkoscie 1.5x w Twojej miarce)?

    Ja bym szukal waskiego gardla albo w samym programie (cos robi z dyskiem, zle uzywa
    pamieci, korzysta z rejestru albo sieci).

    Zazwyczaj jak masz odwolania do cache to to sie liczy do system time wiec raczej nie
    jest to explicite waskim gardlem.

    Zajrzyj w ilu watkach ten program dziala. Process explorer ci powie.
    A ten drugi program co pokazuje pliki siec i rejest powie ci co sie poza procesorem i
    pamiecia dzieje.