  • 1. Data: 2023-09-11 19:38:13
    Temat: Co to za radio?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://photos.app.goo.gl/5mbztbR2EZSa4Hau9

    Szukam po internecie i nie mogę znaleźć.

    Robert

  • 2. Data: 2023-09-11 20:15:10
    Temat: Re: Co to za radio?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > https://photos.app.goo.gl/5mbztbR2EZSa4Hau9
    >
    > Szukam po internecie i nie mogę znaleźć.

    Szwedzkie. Växelström to prąd przemienny po szwedzku. Się właśnie
    dowiedziałem.

    Tu coś podobnego jest (było), może nawet to samo?

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/antyk-stare-szwed
    zkie-radio-centrum-waxelstrom-i8037343257.html

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/centrum-waxelstro
    m-1935-szwedzkie-radio-lampowe-i8919709498.html

    Odezwij się do tego gościa, może on będzie wiedział?

    https://radiomuseum.se/?mode=museet

    W kolekcji ma takie:

    https://radiomuseum.se/?mode=museet&sub=collection&t
    hisis=5&fabrikat=10018

    Jedno (GU60) jest podobne, ale nie takie samo jak twoje.

    --
    Nawalony zając wraca po nocy do domu. W pewnym momencie fiknął i
    zasnął. W międzyczasie znalazły go dwa wilki i nie mogąc dojść do zgody

  • 3. Data: 2023-09-11 20:15:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Sep 2023 19:38:13 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > https://photos.app.goo.gl/5mbztbR2EZSa4Hau9
    >
    > Szukam po internecie i nie mogę znaleźć.

    ten Vaxelstrom to prąd zmienny.

    Czyli szukamy Centrum Radio EW6

    https://www.radiomuseet.se/medlem/audionen2/nr4_2010
    /forum.html

    Ale cos strasznie mało

    J.

  • 4. Data: 2023-09-11 20:26:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Szwedzkie. Växelström to prąd przemienny po szwedzku.

    A tak konkretnie to z firmy Centrum-Radio AB, Gylling & Co. Stockholm.

    Tu jest więcej od tego producenta:

    https://www.radiomuseum.org/m/centrum_s_en_1.html

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2023-09-11 20:26:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > https://photos.app.goo.gl/5mbztbR2EZSa4Hau9
    > Szukam po internecie i nie mogę znaleźć.
    > Robert

    Jakiś mało popularny model. Podobny jest EW5:
    https://www.radiomuseum.org/r/centrum_ew_5.html
    i ten EU6, który Arnold znalazł na Allegro. Ale samego EW6 nigdzie nie ma.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2023-09-11 20:40:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Jakiś mało popularny model. Podobny jest EW5:
    > https://www.radiomuseum.org/r/centrum_ew_5.html
    > i ten EU6, który Arnold znalazł na Allegro. Ale samego EW6 nigdzie nie ma.

    To też podobne. Wykorzystane te same części.

    https://www.radiomuseum.org/r/centrum_fw35_typ_15.ht
    ml

    Do obu są schematy, też zbliżone.

    A ja z dzieciństwa pamiętam ten model:

    https://www.radiomuseum.org/r/centrum_hw4.html

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2023-09-11 20:54:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Jakiś mało popularny model. Podobny jest EW5:

    Ha! Tu jest EU6, który wygląda identycznie jak szukany EW6.

    https://www.radiomuseum.org/r/centrum_eu6.html

    Napisali, że zasilane prądem zmiennym lub stałym, stąd pewnie
    różnica jednej literki.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2023-09-11 21:00:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ha! Tu jest EU6, który wygląda identycznie jak szukany EW6.
    >
    > https://www.radiomuseum.org/r/centrum_eu6.html
    >
    > Napisali, że zasilane prądem zmiennym lub stałym, stąd pewnie
    > różnica jednej literki.

    A tu jeszcze oryginalne obrazki w lepszej jakości i namiar na
    kogoś, kto może (wciąż) to radio posiadać.

  • 9. Data: 2023-09-12 00:23:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A tu jeszcze oryginalne obrazki w lepszej jakości i namiar na
    > kogoś, kto może (wciąż) to radio posiadać.
    >
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/antyk-stare-szwed
    zkie-radio-centrum-waxelstrom-i8037343257.html

    Tę akcję już Arnold przytoczył.
    Radio z mojego zdjęcia (EW6) ma z tyłu dwa potencjometry, a EU6 jeden.
    Chyba są od barwy dźwięku.
    Nie wiem czy to rozwiązanie bywało w innych radioodbiornikach, ale
    włącza się przez pociągnięcie pokrętła siły głosu, podobnie zmienia się
    zakresy.

    Co może oznaczać Per. 50 na tablice znamionowej? Ten z Allegro nie ma
    tego na tabliczce.
    7 * 1410 to może lipiec i numer kolejny? Mogli tyle w miesiąc zrobić?
    Skrótowiec numer, też jakoś dziwnie wygląda z tym dwukropkiem (N:r).

    Robert

  • 10. Data: 2023-09-12 01:28:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Co może oznaczać Per. 50 na tablice znamionowej? Ten z Allegro nie ma

    Skoro vaxelstrom to AC, to pewnie częstorliwość (period).

    --
    Marcin