  • 1. Data: 2023-09-09 20:51:42
    Temat: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może trwac i 3
    miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
    \
    Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h wykladzin,
    tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda zaczyna wrzeć
    w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny a nie
    miesiące.

    Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
    i ani me, ani be

    Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia
    instalacji elektrycznej ?

  • 2. Data: 2023-09-11 22:30:23
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, September 9, 2023 at 1:51:43 p.m. UTC-5, a a wrote:
> [...]
    > i ani me, ani be
    >
    > Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia

    Jak masz auto zalane woda powyzej poziomu siedzisk to tylko demontaz wykladzin i
    innej tapicerki wchodzi w gre.

    W praktyce trza auto wybebeszyc z wszystkiego co gabkowate i prac/suszyc osobno.

    czy trzeba proznie? Nie. Proznia jest zbyteczna. Byle wykladzina wyschnie idealnie w
    jeden dzien na sloncu. Ale trzeba ja wymontowac i prac tradycyjnie.

    Inaczej jest z gabkami w siedzeniach. W praktyce prosciej jest siedzeniom wymienic
    gabki albo rozebrac je na stelaz, gabki i poszycia i tak wyprac/wysuszyc niz cudowac
    z proznia, praniem odkurzaniem na mokro itp.

    Ale jak auto zalane powyzej siedzisk to mase innych zakamarkow trzeba by wyczyscic
    zeby auto nie smierdzialo, nie rdzewialo i nie mialo problemow elektrycznych.

    Jakbym dostal takie za darmo to moze bym sie pobawil w takie pranie i ewentualne
    czyszczenie wtyczek jakbym je szykowal dla siebie. Jak na sprzedaz to sie domysl jak
    bym po lebkach polecial zeby to mialo wogole sens. A nowy wlasciciel jak by klal za
    jakis czas jakby odkryl jak mu co chwila cos przestaje dzialac i co druga wtyczka
    jest zielona.

    O zakamarkach takich jak wewnatrz drzwi czy pianki w plastikach czy podklejeniach
    filcowych to nawet nie wspominam.

    Nie na darmo auta po zalaniach fo sa szkody calkowite i w praktyce powinny isc na
    czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie tanie.

  • 3. Data: 2023-09-12 00:39:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 September 2023 at 22:30:24 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie tanie.

    Dzieki
    Ile kosztuje wysuszenie Passata B5 po zalaniu deszczowką przez otwory podszybia (tam
    aku jest przy szybie i gnije blacha pod nim.

    I kto i gdzie to robi ?

    Pytalem Volkswagena w Mimcach, UK, to mnie skierowali do Australii ;)

    Znajomy miał ponad 10- cm wody w kabinie, czyli fotele nie ruszone, ale moduł Comfort
    zalany i się nic nie otwiera z kluczyka pilota, albo piszczy.

    Zalatwiłem mu 2 uzywane modul;y Comfort na częsci, ale to inne moduły.

    Ponieważ jest to wada fabryczna, chcialbym aby prezes V olkswagena dał mu samochód
    zastępczy,
    bo ten juz jest dozywotnio wadliwy.

    W ten sam dzień załało Passaty kilku znajomych

    Ile kosztuje wymontowanie wszystkich filców, dywaników, wykładzin i wysuszenie kto i
    gdzie to robi ?

    I wazne aby potem nic nie śmierdziało stęchlizną, grzybem, plesnią

  • 4. Data: 2023-09-12 20:35:56
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, September 11, 2023 at 5:39:35 p.m. UTC-5, a a wrote:
> [...]
    > Ile kosztuje wysuszenie Passata B5 po zalaniu deszczowką przez otwory podszybia
    (tam aku jest przy szybie i gnije blacha pod nim.

    Od 5 pln do 5000pln.
    Zalezy kto zrobi.

    > I kto i gdzie to robi ?

    Sam mozesz, byle mechanik zrobi, moze nawet aso ci zrobi. Ale to robota na 10-20h. To
    se policz ile tam kto ma stawki.

    > Pytalem Volkswagena w Mimcach, UK, to mnie skierowali do Australii ;)

    Oni sie z ciebie smiali :) Bo jakby ci stawke razy te 20h policzyli to by ci wyszlo
    trzy razy wartosc tego paska.
    No i jak nimiec zabral by sie to by ci znalazl tyle do zrobienia ze nowe auto by
    taniej wyszlo.

> [...]
    >
    > Ponieważ jest to wada fabryczna, chcialbym aby prezes V olkswagena dał mu samochód

    Ile on ma lat? 20? Juz po gwarancji.

> [...]
    i gdzie to robi ?

    > I wazne aby potem nic nie śmierdziało stęchlizną, grzybem, plesnią

    Jak wyzej, sam se zrob jak chcesz tanio. Jak chcesz zeby ktos zrobil to jak pisalem
    policz godziny.

    I to przy zalozeniu ze nie trzeba czesci bo jak trzeba to trza jeszcze cos ze szrotu
    wyjac i wymienic.

    Ja wiem ze trolujesz albo pol trolujesz ale pytasz grzecznie wiec odpowiadam.
    W praktyce taka awaria to sie kwalifikuje na szkode calkowita. Nie zebym sugerowal
    cos ale lepiej kupic drugiego takiego do jezdzenia a ten jakby mial wypadek to
    ubezpieczalnia wyplaci polowe a ten zalany posluzy za dawce czesci jak sa w dobrym
    stanie.

    Lepiej urzezbic sie nie da. Ewentualnie zrobic z niego wola roboczego i dowalic mu
    roboty az sie zajedzie...

  • 5. Data: 2023-09-12 21:20:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 12 September 2023 at 20:35:58 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    stanie.

    > Lepiej urzezbic sie nie da. Ewentualnie zrobic z niego wola roboczego i dowalic mu

    Ja wiem, że to szkoda calkowita w Mimcach, Totalschaden,
    ale tysiące tych zalanych z zagranicy zawsze trafialy do Polski jako igły, nófki

    Ale problem jest realny i dotyczy mojego przyjaciela.

    Ma Volkswagena Passata, jeździ codziennie
    a tu nagle wielka ulewa i wada fabryczna się ujawnia, bo woda spływająca z dachu, po
    przedniej szybie, wlewa się pod maskę, a tam pod maską, na podszybiu wadliwie
    zamontowana zamknięta półka z 2 otworami, a na niej aku
    I oglądaliśmy passaty na złomie i w wielu ta półka na aku gnije, gnije ściana
    grodziowa, bo tam się wlewa woda i zostaje, a nastepnie się przelewa i wl;ewa do
    wnętrza samochodu i wywołuje zalamanie i zniszczenie samochodu

    Zrobilismy dokumentacje zdjęciowa wady fabrycznej i gearancja nie ma nic do tego, bo
    wady fabryczne są objete dozywotnią rekojmia producenta i ja to mu załatwię u prezesa
    Volkswagena , aby dostal samochód zastępczy
    a ten niech zutylizują

    Ale po Polsce, Europie, jeździ nadal ponad milion tych wadliwych Passató i chcę aby
    Volkswagen zaoferował środki naprawcze i taka przebudowę odwadniania komory silnika,
    aby już nigdy nikomu nie zostala zalana kabina kierowcy

    Nie zdemontuję wszystkiego na złomie i nie ma pily aby wszystko pociąć i odsłonićc
    ścianę grodziową kabiny i wszystkie otwory, przez które woda się wlala do wnętrza

    A jak będzie trzeba i prezes Volkswagena będzie sie spierał,. to potnę przód pilami i
    do wadliwego projektowego syfilisa w Passacie dotrę.

    A co do suszenia dywanikó, wykładzin, filców
    to jednak w Passacie wymaga to demontazu foteli, kanap, listw, konsoli, deski
    rozdzielczej, bo wykladzina podchodzi w górę, przed kierowcą i pasażerem
    i łatwe to nie jest, jak się nie ma stodoły na wsi.

    Moge wyciąc wszystkie wykładziny na złomie, bo nie maja żadnej wartości
    ale nie mam pil, nożyc elektrycznych
    a nie chcę się poranić i zarazic brudem, kurzem, plesn ia, grzybicą.

    Zatem licze, że znajdę w internecie Passata z wybebeszona karoserią i znajdę te
    wadliwe otwory, przez które wlala się woda do kabiny

    Zatem dzieki za wsparcie.

    Ok, stary passat 20-letni poszedl od znajomego znajomego za 1500 zł
    czyli są warte tyle ile ktoś da, ale jak jeżdżą to jeżdżą i każdy sobie je ceni za
    mocną blachę

  • 6. Data: 2023-09-13 15:26:03
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, September 12, 2023 at 2:20:46 p.m. UTC-5, a a wrote:

> [...]
    rozdzielczej, bo wykladzina podchodzi w górę, przed kierowcą i pasażerem
    > i łatwe to nie jest, jak się nie ma stodoły na wsi.

    Nie wiem jak w pasatach ale wiele aut da sie rozebrac prawie golymi rekami. Plastiki
    schodza bo sa na klipsy.
    We fordach ladnie wychodza i potem sie schodza i nie trzeszcza. Przynajmniej w wielu
    bo sa takie co plastikowy klips zawsze sie lamie.

    > Moge wyciąc wszystkie wykładziny na złomie, bo nie maja żadnej wartości
    > ale nie mam pil, nożyc elektrycznych
    > a nie chcę się poranić i zarazic brudem, kurzem, plesn ia, grzybicą.

    Zazwyczaj mozna wyjac je bez duzej ilosci roboty. Ale wykladzin nie potrzebujesz
    nowych. Jak tylko zalane to demontujesz wnetrze, wyciagasz wykladzine i ja normalnie
    pierzesz na kawalku podworka.
    Najwiekszy problem to znalezc weza z woda zeby potem to wyplukac. Bo bedzie czyste i
    wyschnie w jeden - dwa dni (zalezy od pogody).