  • 1. Data: 2010-01-02 18:14:44
    Temat: Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
    Od: Jarek <j...@g...pl>

    Witam

    Przymierzam się do zakupu auta w kombi.

    Mam dwa typy Ford Mondeo Mk3 i Opel Vectra C, rok ok 2004-2005,
    napędzane silnikiem 2.0 Diesel.
    Doradźcie jakie plusy i minusy znajdę pomiędzy tymi autami, co będzie
    bardziej korzystnym wyborem.

    Pozdrawiam
    jarek991

  • 2. Data: 2010-01-03 01:12:13
    Temat: Re: Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jarek wrote:

    > Witam
    >
    > Przymierzam się do zakupu auta w kombi.

    Czyli dwóch aut?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-03 01:13:40
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Jarek wrote:
    > Witam
    >
    > Przymierzam się do zakupu auta w kombi.
    >
    > Mam dwa typy Ford Mondeo Mk3 i Opel Vectra C, rok ok 2004-2005,
    > napędzane silnikiem 2.0 Diesel.

    po co ci ten diesel?
    wkrótce będzie droższy od benzyny.

    moon

  • 4. Data: 2010-01-03 14:53:20
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Moon pisze:
    > wkrótce będzie droższy od benzyny.

    Mógłbyś napisać więcej na ten temat lub podać jakiegoś linka? Akurat też
    stoję przed wyborem nowego samochodu.

    --
    PSYLO

  • 5. Data: 2010-01-03 15:14:08
    Od: "Konstanty Wycirowski" <d...@d...de>

    "Jarek" <j...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam
    >
    > Przymierzam się do zakupu auta w kombi.

    A w jakim to kombi sprzedają auta? Cholernie duże musi być? Chyba, że ze
    jakiś komis co się zwie "kombi"?

  • 6. Data: 2010-01-03 16:38:40
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    PSYLO wrote:

    > Mógłbyś napisać więcej na ten temat lub podać jakiegoś linka? Akurat
    > też stoję przed wyborem nowego samochodu.

    Widziałem nagłówki w jednym z tygodników, chyba Newsweeku czy Polityce.
    Ma być wiele podwyżek podatków, akcyz, itp, i ON ma być droższy.

    moon

  • 7. Data: 2010-01-03 18:47:23
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Moon pisze:

    > Widziałem nagłówki w jednym z tygodników, chyba Newsweeku czy Polityce.
    > Ma być wiele podwyżek podatków, akcyz, itp, i ON ma być droższy.

    Boszee...
    Człowieka inteligentnego od głupca dzieli cienka granica. Jedna z
    umiejętności tego pierwszego to zdolność do samodzielnego myślenia.
    Abyś nabył taką zdolność musisz nabyć troszkę wiedzy, nieco się z nią
    oswoić i przestać wierzyć we wszystko co piszą dziennikarze a już
    szczególnie kiedy podpierają się szklaną kulą i przewidują przyszłość.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2010-01-03 18:49:40
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > silnikiem 2.0 Diesel.
    > Doradźcie jakie plusy i minusy znajdę pomiędzy tymi autami, co będzie

    Vectra. Przy czym w Vectrze to najlepszy jest silnik 1.9 CDTI 120 KM. A w
    ogóle de best of de best jest i tak Volvo V50 2.0 D.

    Jurand.

  • 9. Data: 2010-01-03 18:50:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > Widziałem nagłówki w jednym z tygodników, chyba Newsweeku czy Polityce.
    > Ma być wiele podwyżek podatków, akcyz, itp, i ON ma być droższy.

    A ja widziałem nagłówek w Fakcie, że jesteś debilem. I co? ;)

    Jurand.

  • 10. Data: 2010-01-03 18:59:30
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jarek pisze:
> [...]
    > napędzane silnikiem 2.0 Diesel.
    > Doradźcie jakie plusy i minusy znajdę pomiędzy tymi autami, co będzie

    Poszukaj w archiwum. Generalnie mondeo poprzedniej generacji jest
    zdecydowanie lepszym samochodem od vectry praktycznie pod każdym
    względem pomimo swoich niewielkich wad.

    Natomiast zalety vectry które mogą być dla ciebie istotniejsze to tańsze
    części zamienne dostępne na szrotach i giełdach oraz większa liczba
    mechaników które mogą chcieć się do niej dobrać i popsuć ci ten
    samochód. Jeżeli chodzi o jakość wykonania to myślę że jest podobna
    natomiast ford jest zdecydowanie lepszy jeżeli chodzi o prowadzenie i
    zawieszenie. Silniki 2.0 tdci 115 i 130 KM są najtrwalsze w mondeo i na
    zachodzi widzi się takie auta z przebiegami po 500-600tys km bez
    remontu, nie poleca się 2.2 tdci 150KM. Koło dwumasowe które pada w
    każdym nowoczesnym dieslu pada tym częsciej im częsciej lubimy szybko i
    gwałtownie ruszyć spod świateł, koszt wymiany w 2.0 tdci modneo to około
    3500zł wraz z tarcza, łożyskiem i kołem dwumasowym w profesjonalnym nie
    ASO warsztacie.
    Padające koło rozponaje się po odgłosach jakie dochodzą po wyłączeniu
    lub właczeniu silnika - charakterystyczny metaliczny dźwięk. U
    spokojnych kierowców taka wymiana jest co mniej więcej 200tys km u
    przedstawicieli handlowych nawet po 80tys km.
    Takie samo koło dwumasowe masz w oplu jak i w fordzie czy innej toyocie,
    produkuje je na całym świecie tylko jedna firma LUK (bądź inna na
    licencji tej firmy).
    Obecnie te same koła montuje sie także turbodoładowanych benzynach m.in
    w VW 1.4 TSI czy renault 1.4 turbo.

    Pozdrawiam
    Rafał