  • 91. Data: 2010-01-04 21:38:19
    Temat: Re: Co wybrać Mondeo vs. Vectra ??
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > To nie jest kwestia dbania o paliwo ale o szczęscie jak wlejesz na
    > stacji nie świadomie letni olej i będzie minus 5 to staniesz choćbyś
    > wymiał olej w swoim samochodzie co 2 tys km...

    przezornie mozna dolać ulepszacza, to mialem na mysli.
    Tankowanie na sprawdzonej stacji, jesli sie da .. i ulepszacze, jesli sie
    nie da.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 92. Data: 2010-01-04 21:43:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Czy ty rozumiesz co przesłałeś ?
    > Dwie różne pompy wtryskowe w zależności od tego czy samochód wyposażony
    > jest w FAP czy nie.

    Obecność FAP nie ma znaczenia. Uklady Delphi są w obu wersjach i w obu
    jest ta sama pompa 1920LP - chcesz stosowne obrazki czy darujesz mi
    wycinanki?

    > A teraz przedstaw mi tak samo j.w różne pompy wtryskowe z FAP i bez FAP
    > dla volvo, PSA i forda.
    > Czekam z niecierpliwością.

    No zaraz zaraz. Jeszcze niedawno pisales ze Citroen, Peugeot i Ford ma
    zawsze TEN SAM osprzęt zasilania paliwem cyt.
    "Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
    Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, ,
    WSZYSTKO bo to ten sam silnik."

    Podalem ci na widelcu ze sa przynajmniej dwie rozne opcje. Zamiast
    przyznac mi oczywista racje, bedziesz sobie dalej zlosliwie popiardywal?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 93. Data: 2010-01-04 21:44:26
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jacek pisze:

    > Poza tym samochod jest bardzo maly (slupki przednie i bardzo slaby
    > bagaznik).
    > Najlepsze co jest w tym samochodzie to faktycznie silnik, ale tak jak
    > napisano to nie jest silnik Volvo.

    A są jeszcze jakieś silniki volvo? Ten słynny 5 cylindrowy silnik
    benzynowy to chyba jedyna jednostka rodem z volvo...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 94. Data: 2010-01-04 22:03:02
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    DoQ pisze:

    > Obecność FAP nie ma znaczenia. Uklady Delphi są w obu wersjach i w obu
    > jest ta sama pompa 1920LP - chcesz stosowne obrazki czy darujesz mi
    > wycinanki?

    Jeżeli jest ta sama wersja i mówisz mi o tym jako o dowodzie to dalej
    albo nie rozumiesz co ja napisałem.

    Nie mam dowodu że w volvo, fordzie i PSA jest montowany inny osprzęt
    specjalnie do tych modeli. To że są różne wersje, które mogą być
    montowane w każdym koncernie to nie ma znaczenia.

    Chodzi o to że w momencie np rok 2006 tdci mondeo 2.0 136KM ma taki sam
    jak volvo V50 w 2006. Jasnym jest że pompa wtryskowa w 2003r w c-max
    może się różnic od tej w 2010 w mondeo bo to 7 lat! Choć wtryski są jak
    widzę te same!
    Silniki generalnie są razem opracowywane i razem rozwijane przez dwa
    koncerny forda i PSA i tak samo trafiają pod maski! Pracę nad 1.6d i 2.0
    d są prowadzone przez 8 lat.

> [...]
    > "Bzdury piszesz jak potłuczony. Tam WSZYSTKO jest to samo.
    > Sprawdź sobie w katalogach częsci, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, ,

    No właśnie że "jest to samo" tzn że że zarówno te dwie wersje czy nawet
    20 są w volvo, PSA i fordzie. Poproszę o dowód że tylko te 3 wersje są
    fordzie a 3 inne w PSA a jeszcze inne w volvo. To dopiero mogło by dać
    dowód że silnik forda są np bardziej awaryjne bo mają inny osprzęt który
    nie jest montowany np w volvo. Przedstawisz mi takie wycinanki?

    > Podalem ci na widelcu ze sa przynajmniej dwie rozne opcje. Zamiast
    > przyznac mi oczywista racje, bedziesz sobie dalej zlosliwie popiardywal?

    Sensem mojej wypowiedzi było że z moich informacji silniki PSA, forda i
    volvo nie różnią się osprzętem. Na razie nie uzyskałem od Ciebie
    stosownych dowodów że jest inaczej. Jedyne co przedstawiłeś to że silnik
    DW10 ma dwie wersje pompy wtryskowej w zależności od zastosowania FAP i
    tyle.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 95. Data: 2010-01-04 22:08:36
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > przezornie mozna dolać ulepszacza, to mialem na mysli.
    > Tankowanie na sprawdzonej stacji, jesli sie da .. i ulepszacze, jesli
    > sie nie da.

    Depresator obniża temp wytrącania parafiny o kilka stopni. Może sie
    zdarzyć że to będzie za mało. Przezornie staram się wlewać to ustrojstwo
    jak jest poniżej -10 ale myślałem że jak zatankuje w BP ultimate diesel
    to będzie OK skoro temp to tylko -17 i byłem w błędzie. Samochód odpalił
    i po 2 km wyłączył się...

    Tak wiec z tym dbaniem to jak bym nie przesadzał, staram się dbać a mimo
    to można się przejechać...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 96. Data: 2010-01-04 22:15:11
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    The_EaGle wydusił z siebie te słowy:

    > Zwracam często bo mondeo tdci jest masa i na pewno z maluchem go nie
    > pomylę choć do audiofilii się nie zaliczam.
    >
    > Zapraszam do mnie do pracy jest kilka sztuk możemy posłuchać,
    > znajdziemy gdzieś malucha i porównamy dźwiek... Jak nie słyszysz
    > różnicy to ja nie wiem jak mogę ci pomóc ;)

    przeczytaj prosze jeszcze raz co napisalem i bądz tak dobry nie przekręcaj
    moich słów.

    Napisalem, ze dzwiek Mondeo jest tak samo charakterystyczny jak dzwięk
    Malucha. Jesli wg Ciebie porównuje tu dzwięk Mondeo do Malucha, w dodatku
    twierdząc, ze są takie same... to ja już też nei wiem jak Ci pomóc.

    ps. porównałem dzwięk silnika Mondeo do .. betoniarki

  • 97. Data: 2010-01-04 22:16:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    The_EaGle pisze:

> [...]
    > specjalnie do tych modeli. To że są różne wersje, które mogą być
    > montowane w każdym koncernie to nie ma znaczenia.

    Awaryjnosc pod wzgledem zastosowanej marki osprzetu nie ma znaczenia?
    Cikawostka...

> [...]
    > jak volvo V50 w 2006. Jasnym jest że pompa wtryskowa w 2003r w c-max
    > może się różnic od tej w 2010 w mondeo bo to 7 lat! Choć wtryski są jak

    W peugeocie/citroenie jak widac nie.

    > Silniki generalnie są razem opracowywane i razem rozwijane przez dwa
    > koncerny forda i PSA i tak samo trafiają pod maski! Pracę nad 1.6d i 2.0
    > d są prowadzone przez 8 lat.

    No ale co z tego ze sa razem opracowywane jak mogą miec zupelnie rozny
    osprzet????

> [...]
    > dowód że silnik forda są np bardziej awaryjne bo mają inny osprzęt który
    > nie jest montowany np w volvo. Przedstawisz mi takie wycinanki?

    Fordy mialy przewaznie osprzet Delphi, PSA montowalo czesciej Boscha -
    ot cala historia.

    > Sensem mojej wypowiedzi było że z moich informacji silniki PSA, forda i
    > volvo nie różnią się osprzętem. Na razie nie uzyskałem od Ciebie

    Jak sie nie roznia skoro w samym PSA moga byc trzy wersje osprzetu?

    > stosownych dowodów że jest inaczej. Jedyne co przedstawiłeś to że silnik
    > DW10 ma dwie wersje pompy wtryskowej w zależności od zastosowania FAP i
    > tyle.

    Nie pompy wtryskowej a calego ukladu zasilania. I nie dwie a trzy, bo do
    tego dochodzi jeszcze awaryjny Siemens. Ty natomiast upierasz sie ze
    kazda (przykladowo) 407 2.0 HDI bedzie wyposazona w identyczny osprzet
    co Mondeo czy Volvo.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 98. Data: 2010-01-04 22:21:38
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    The_EaGle pisze:

    > ale myślałem że jak zatankuje w BP ultimate diesel
    > to będzie OK skoro temp to tylko -17 i byłem w błędzie. Samochód odpalił
    > i po 2 km wyłączył się...

    Kupowanie paliw z gatunku "premium" (wszelkie ultimate, v-power i inne
    takie) przy pierwszych mrozach, to proszenie się o kłopoty.
    Tych paliw stacje sprzedają sporo mniej niż "zwykłego" ON, więc
    prawdopodobieństwo trafienia na jeszcze letnie paliwo, jest zbyt duże.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 99. Data: 2010-01-04 22:50:58
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    The_EaGle wrote:

    > Dlatego do tej pory jak praktycznie nie było nowoczesnych turbo benzyn
    > to dyskusja czy benzyna czy turbo diesel kończyła się tak samo. Ale
    > jeżeli mamy turbo benzynę i turbo diesla to już nie ma znowu o czym
    > mówić. Jeżeli ktoś jeździ do np 20 tys rocznie to niech bierze turbo
    > benzynę lepsze będzie wszystko.

    ja mam vectrę 2,2 direct, wcale nie turbo, ale ma 155 koni i jeździ pięknie.
    nie ma tego paskudnego klekotu diesla, ma dużą płynność, ładnie i
    równomiernie przyspiesza, nie zdycha zaraz po początkowym "odpaleniu" turbo.
    spalanie 8,6 w zimie i ok. 8,0 w lecie, z przewagą jazdy w trasie.
    i nie muszę studzić turbiny, klekotać sąsiadom pod oknami parkując, czy
    martwić się, że turbo trafi szlag i naprawa będzie kosztować 5 K.
    coś za coś - jak miałbym jeździć dieslem 1,9 jak wszystkie "kratki" w PL i
    mieć tą wielką oszczędność 5 zyla na 100 km, to wolę nie.

    moon

  • 100. Data: 2010-01-04 22:53:12
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Moon wydusił z siebie te słowy:

    > no ale zdajesz sobie sprawe, ze sam sobie jestes winny.

    nie, nie zdaję sobię sprawy, bo nie jestem "winny".
    czep się tramwaju, albo autobusu z dieslem.

    moon