  • 1. Data: 2010-01-14 22:38:42
    Temat: Cos nie tak...?? Daewo Matiz
    Od: "Adam M." <a...@o...pl>

    Witam Serdecznie Grupowiczów :)

    Mam problem a mianowicie chodzi o to, że w moim matizie dzieją się złe
    rzeczy:)
    Już wymieniam jakie:

    1. Mam przebicie na silniku. Myślałem, że to przewody bo widziałem jak iskra
    przeskakiwała z silnika na przewody. No ale to nie to, przewody kupiłem
    nowe.

    2. Skaczą mi obroty od czasu do czasu. Myslę sobie silnik krokowy.
    Wyczyściłem i nic, ale zadziwiło mnie jedna rzecz, gdy odłaczyłem wtyczkę
    nic sie nie działo żadnego spadku obrotów nic...

    3. Silnik przygasa gdy dodaje mu sie gazu...

    I wszystko było by oky gdyby to wszystko było cały czas, rozumiem coś jest
    zepsute i gra ale to jest tak, że to nagle sie wszystko po koleji zaczyna
    dziać....
    Tak mi przychodzi do głowy może moduł siada trzeba go wymienić ?? co
    myslicie??

    Matiz 1999r. 0.8cm3 jednopunkt, moduł

  • 2. Data: 2010-01-14 22:43:48
    Temat: Re: Cos nie tak...?? Daewo Matiz
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Adam M. pisze:
> [...]
    > przeskakiwała z silnika na przewody. No ale to nie to, przewody kupiłem

    Może być świeca zapłonowa - np. ułamana elektroda. I iskrze łatwiej
    przebić przewód niż przeskoczyć na świecy.
    To jedyne wytłumaczenie dlaczego w nowych przewodach iskra skacze z
    przewodu na blok.

    Może być też brak kontaktu między świecą, a fajką przewodu, no ale to
    przecież też masz nowe.

    > 2. Skaczą mi obroty od czasu do czasu. Myslę sobie silnik krokowy.
    > 3. Silnik przygasa gdy dodaje mu sie gazu...

    Sądzę że przyczyna jest ta sama co punktu pierwszego.

> [...]
    > dziać....
    > Tak mi przychodzi do głowy może moduł siada trzeba go wymienić ?? co

    Eee...
    Sprawdź te świece zapłonowe, pomierz też oporność cewek (niestety nie
    wiem jakie są referencyjne dla Matiza - znajdziesz w książce).

  • 3. Data: 2010-01-14 22:58:38
    Od: "Adam M." <a...@o...pl>

> [...]
    > Sprawdź te świece zapłonowe, pomierz też oporność cewek (niestety nie wiem
    > jakie są referencyjne dla Matiza - znajdziesz w książce).

    Zapomniałem dodać świece też zostaly wymienione...
    Tak mi teraz przyszlo jeszcze do glowy moze kopulka??

  • 4. Data: 2010-01-14 23:09:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam M. w <news:hio42e$5er$1@news.onet.pl>:

    > Tak mi teraz przyszlo jeszcze do glowy moze kopulka??

    Rozkręć, zobacz czy jest zielona ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-01-14 23:12:04
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Adam M." <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zapomniałem dodać świece też zostaly wymienione...
    Tak jak pisal Tomasz, moze chodzic o zle wcisnieta/zasniedziala fajke.
    1) Przeczysc styki preparatem "kontakt"
    2) Dobrze docisnij fajki, z tego co pamietam to one
    wchodza na dwa razy- trzeba raz docisnac (jest opor)
    i wcisnac ponownie.

  • 6. Data: 2010-01-14 23:33:11
    Od: "Adam M." <a...@o...pl>

    To nie to kable sa nowe a co za tym idzie fajki przy swiecach tez... swiece
    tez sa nowe...

    Kopulke probowalem dzisiaj rozkrecic ale nie udalo mi sie. Nie mam takiego
    klucza (6 za mala 7 za duza hehe ) Ten samochod to dzielo szatana :) jutro
    podjade do kolegi do warsztatu i rozkrecimy bo ja nie mam juz sily do tego
    samochodu...

  • 7. Data: 2010-01-15 07:42:40
    Od: Michal <o...@o...pl>

    Adam M. pisze:
> [...]
    > dziać....
    > Tak mi przychodzi do głowy może moduł siada trzeba go wymienić ?? co

    Umiera ze starosci ?

  • 8. Data: 2010-01-15 08:02:50
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

> [...]
    > przeskakiwała z silnika na przewody. No ale to nie to, przewody kupiłem nowe.
    Warto przejrzeć aparat zapłonowy. To słaby punkt Matizów.

> [...]
    > działo żadnego spadku obrotów nic...
    >
    > 3. Silnik przygasa gdy dodaje mu sie gazu...
    j.w.
    Z aparatem zapłonowym jest zintegrowany czujnik położenia wału - podobno często
    zawodzi.

> [...]
    > dziać....
    > Tak mi przychodzi do głowy może moduł siada trzeba go wymienić ?? co
    W Matizie mojej żony były kiedyś objawy (nierówna praca zimnego silnika,
    gaśnięcie, problemy z zapalaniem, nasilało się to w dni zimne i mokre)
    wskazujace ewidendnie na niedomaganie elektryki zapłonu. Naprawy w tym kierunku
    nic nie pomagały. Na drugi ogień poszła elektronika - czujniki, sterowanie
    wtryskami, itd. Niestety też nic nie pomogło. Wszystkie niedomagania ustąpiły
    dopiero po regulacji zaworów.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2010-01-15 08:17:13
    Od: Jan Wojtasik <j...@g...com>

    Adam M. wrote:

> [...]
    koleji zaczyna
    > dziać....
    > Tak mi przychodzi do głowy może moduł siada trzeba go

    Witam !
    Proponuję sprawdzić czujnik (potencjometr) położenia
    przepustnicy.

  • 10. Data: 2010-01-15 10:02:41
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Adam M. pisze:
    > Mam problem a mianowicie chodzi o to, że w moim matizie dzieją się złe
    > rzeczy:)

    a cewka sprawdzona?

    --
    krzysiek82