    From: Tata <k...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Coś obciera
    Date: Wed, 03 Mar 2010 20:17:38 +0100

    Passat B4 1.9 TDI. W warsztacie wymieniono mi, na nowe, klocki hamulcowe
    obu kół przednich. Przy starych klockach, tylko z jednej strony, była
    sprężynka(?) w kształcie płaskiego, ponacinanego koła, z trzema
    dodatkowymi wygięciami sprężynującymi do środka, wszystko z jednego
    kawałka blachy. Taka "koniczynka trójlistna" z tymi wygięciami, trzy
    "listki" i trzy zagięte "wąsiki". Nie jest to powyginany drut
    sprężynujący. Podczas wymiany mechanik stwierdził, że dodatkowe
    sprężynki są zbędne do zakupionych klocków i zamontował same klocki.
    Obecnie podczas jazdy słyszę odgłosy obcierania z prawej strony (lekki
    szum), nasilające się podczas hamowania. Szef (właściciel) warsztatu
    poinformował mnie, że "układanie" się klocków następuje przez pierwszy
    tysiąc kilometrów jazdy. Czy opisane sprężynki są niezbędne, czy
    mechanik miał rację?

    Z poważaniem
    MJ