  • 1. Data: 2021-02-11 18:39:45
    Temat: Coś współczesnego, małego, niskomocowego, 12V
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przenoszę kilka dupereli na wirtualki. Pomysłałem, że może warto zebrać
    je w jednym miejscu pod kontrolą centralną. Soft nie stanowi problemu,
    ale fajnie by było mieć coś o niskiej mocy, zasilane z 12 (bo zasilacz
    buforowymógłbym podłaczyć wprost) tak z w miarę współczesnego zakresu
    produkowanych cpu lub przynajmniej niedawno. Może jakieś laptopowe
    bebechy w płycie + małej obudowie? Ma być dziurka od ethernetu i miejsce
    na dysk m.2/mSata + jeden dysk mechaniczny.

    Obejrzałem co tam słychać w terminalach, ale chyba takich wypasionych
    nikt nie sprzedaje za bezcen.

    Małe Delle troche drogie. Gabaryt usff byłby w sam raz.

    Mam jakąs alternatywę? Coś nietypowego?

    Celowałbym w jakaś 6-7 generację Intela +. Niby mało duperelek, ale
    obciązenie cpu jednak się sumuje.

    Laptopa "ze zbitą matrycą" raczej nie chciałbym przerabiać w tym celu,
    choć kto wie...

  • 2. Data: 2021-02-12 11:34:53
    Temat: Re: Coś współczesnego, małego, niskomocowego, 12V
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-11, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > obciązenie cpu jednak się sumuje.
    >
    > Laptopa "ze zbitą matrycą" raczej nie chciałbym przerabiać w tym celu,

    Zarzuć na Alim "mini pc" i przebieraj.
    Mam takie generyczne ustrojstwa pracujące 24/7 i nic im zarzucić nie mogę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-02-12 14:02:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 11:34, Marcin Debowski wrote:
    > Zarzuć na Alim "mini pc" i przebieraj.

    Niestety, mam kiepskie doświadczenia, w zasadzien nie do końca moje.
    Mianowicie dwa takie "mini pc" wyleciały po kilku miesiącach 24/7 w
    kosmos u kolegi, pracujace jako stanowiska do sterowania maszynami.
    Konkretnie wyciekły/wyschły kondensatory. Jak w starych, dobrych płytach
    z 200x, tylko że wtedy nie wyciekały aż tak szybko.

    Innymi słowy pomysł odrzuciłem z powodu potencjalnych problemów z
    jakością, nawet jeśli opisany przypadek to tylko przypadek.

    Dlatego jednak uderzyłbym bardziej w coś markowego. Dell/asus/lenovo.

    Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się
    za alternatywą. M700 jest prawie ok.

  • 4. Data: 2021-02-12 16:44:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2021 o 14:02, heby pisze:

    > Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się
    > za alternatywą. M700 jest prawie ok.

    Ale to M700 nie jest na 12V.
    A jeżeli 12V to nie jest taki krytyczny parametr, to może coś w ten
    deseń; ASUS H110S1 lub Asrock H110M-STX?

  • 5. Data: 2021-02-12 17:34:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 16:44, nadir wrote:
    > Ale to M700 nie jest na 12V.

    Dlategi napisałem "prawie".

    > A jeżeli 12V to nie jest taki krytyczny parametr, to może coś w ten
    > deseń; ASUS H110S1 lub Asrock H110M-STX?

    Ale to płyty. Tu chodzi o całość rozwiązania, na tyle zgrabnego, abym
    mógł to powiesić na ścianie i wyglądało jak centralka alarmu a nie
    komputer ;)

    Były kiedyś Asus B202. Mam nawet 2 sztuki. Ten gabaryt i wygląd był
    wręcz idealny.

  • 6. Data: 2021-02-13 01:04:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-12, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego jednak uderzyłbym bardziej w coś markowego. Dell/asus/lenovo.
    >
    > Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się

    Są też chińszczyzny bardziej markowe. Sprawdź np. takie Chuwi. Z pół
    roku temu kupiłem Chuwi Herobox i byłem pod wrażenien solidności
    wykonania i ogólnie konstrukcji. Z tym, że oczywiście cena jest
    odpowiednio wyższa. Ogólnie to wszystko jest i tak Made in China, więc
    rzecz sprowadza się do kwestii oceny ryzyka.

    Z drugiej strony M700 nie jest MZ złym wyborem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-02-13 19:16:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > obciązenie cpu jednak się sumuje.
    >
    > Laptopa "ze zbitą matrycą" raczej nie chciałbym przerabiać w tym celu,

    wykluczające się parametry
    sprawdziłem na allegro taniego
    m700, z prockiem g4400t - 2400p = 870zł 2 wątki 35wat
    Dell Optiplex 7020 i3-4150 3380p = 449zł 4 wątki 54 waty

    Albo ze względu na specyficzne wymagania zapłacisz... dwa razy tyle,
    albo zmniejsz wymagania o pare procent, zaoszczędź połowę. Musisz mieć
    te 12V?

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-02-14 01:02:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/02/2021 19:16, ToMasz wrote:
    > sprawdziłem na allegro taniego
    > m700, z prockiem g4400t - 2400p = 870zł 2 wątki 35wat

    m700 kadłubek: 150zł. Do tego i5 da sie wyszarpać za 400zł. Czyli
    wychodzi 550zł za 4 wątki, nie liczę ramu bo to zależy ile bedzie maszyn
    vm banglać.

    > Albo ze względu na specyficzne wymagania zapłacisz... dwa razy tyle,
    > albo zmniejsz wymagania  o pare procent, zaoszczędź połowę.

    Tu jest tak: mam obecnie pracujący komputer (normalnych gabarytów) na
    G4400. Średnie obciązenie wynosi około 80% CPU. Prawie całośc konsumuje
    ZoneMinder. Ponieważ ze wgledów praktycznych, chce go zwirtualizować
    *oraz* dodać kilka innych małych maszyn wirtualnych, raczej 2 rdzenie
    nie maja sensu. Generacje powyżej 7 są za drogie. Staram się więc
    wcelować w 6/7 które są w środku stawki cenowej i w przypadku procesorów
    z T na końcu mają sesowny pobór prądu. Dodatkowo z powodu ZoneMindera,
    mogę się pokusić wtedy o sprzętowe pakowanie do H.256, o ile pamietam
    jest od generacji 5 w górę. Nie wiem czy ZoneMinder potrafi jakoś lepiej
    działać na pseudo wątkach i7, własnie szukam takich informacji, może i7
    vs i5 nic nie zmieni w jego wypadku.

    Dodatkowko ten G4400 zostanie zutylizowany do innych potrzeb,
    desktopowych (z uwagi na miejsce na karty), jego rozbudowa w tym
    zastosowaniu raczej nie ma sensu. Dlatego jeśli mam się przesiadać, to
    ze wszystkim od razu, a wtedy chciałbym coś kompaktowego, normalnie toto
    wisi on na ścianie.

    > Musisz mieć
    > te 12V?

    Nie, ale miło by było. Ułatwi życie, w okolicy tego komputera jest kilka
    urządzeń na 12V podpiętych pod zasilacz buforowy. Konwersja do 230V
    możliwa, ale jak się da bez...

  • 9. Data: 2021-02-15 13:00:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie jesteś na bieżąco - podrzucisz kilka nazw monitorów zasilanych wejściem 12 V
    (czyli zwykle osobna kostka zasilacza)?

    -----

  • 10. Data: 2021-02-15 19:46:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/02/2021 13:00, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pewnie jesteś na bieżąco - podrzucisz kilka nazw monitorów zasilanych
    > wejściem 12 V (czyli zwykle osobna kostka zasilacza)?

    Nie przydadzą Ci się, u mnie w tym celu wstawiłem absolutne starocie,
    konkretnie obecnie zaiwania jakaś stara Belinea LCD z głośnikami w
    stopce. Nie mam do niej numeru modelu, ale działa na 12V. I nie jest mi
    to potrzebne - w razie czego podpinam dowolny inny monitor na 230.

    O takie coś mam:

    https://allegro.pl/oferta/monitor-belinea-101750-17-
    regulowany-ekran-10031821076

    Użytecznośc monitora przy maszynie wirtualizujacej jest znikoma. Jedyne
    co tam się wyświetla to numer IP i możliwośc odpalenia konsoli. Pierwsze
    ustawia się na sztywno, drugie jest dostępne przez sieć. Wirtualizer to
    proxmox.