  • 1. Data: 2021-02-11 12:55:48
    Temat: Formatowanie penów, BOOTICE parametr Reserved Secs
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    http://www.imagebam.com/image/b11fa21369734230
    Co w programie Bootice ustala parametr: Reserved Secs

    To jakieś rezerwowe sektory? Czemu to służy? Dla różnych penów widać tu
    różne wartości, raz jest 32, na innych widzę 64, a w jescze innych jeszcze
    inne dziwne wartości.
    Jakie tu jest optimum? Od czego zależne?

  • 2. Data: 2021-02-11 14:10:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Feb 2021 12:55:48 +0100
    doszła do mnie wiadomość <9X8VH.56025$mFj4.29400@usenetxs.com>
    od "jedrek" <w...@...on> :
> [...]
    >inne dziwne wartości.
    >Jakie tu jest optimum? Od czego zależne?

    To są sektory zarezerwowane na konkretnej partycji, zaraz za sektorem VolumeID.
    Dla NTFS chyba jest 0.

  • 3. Data: 2021-02-17 13:24:18
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen"
    > To są sektory zarezerwowane na konkretnej partycji, zaraz za sektorem
    > VolumeID.
    > Dla NTFS chyba jest 0.

    Dla NTFS program proponuje z automatu 16.
    Dla ExFat proponuje 64.
    Oczywiście można sobie to jak widzę dowolnie ręcznie zmieniać.
    Stąd nadal nie namierzyłem czemu ta rezerwacja służy i dlaczego tyle a nie
    mniej lub więcej.

    Próby też robiłem dla wcześniejszego parametru Start LBA, który jak
    wskazałem swego czasu dajesz 8192.
    Robiąc dla tego parametru próby czy dałem 2048 czy 63, 16, czy 0 i wszelkie
    inne losowe, i potem test zrobiony programem ATTO_Disk_Benchmark nie
    widziałem żadnych zauważalnych różnic w prędkości zapis/odczyt bloków
    począwczy od najmniejszych do największych jaki test generuje, bez względu
    jaki Start LBA wprowadziłem. Może jakieś stare peny miały z tym problem z
    epoki gdzie szczyt techniki to był pen 512MB? A te współczesne mimo
    niestandardowych nastaw zleconych przez użytkownika i tak sobie z tym dobrze
    radzą?