  • 1. Data: 2021-05-22 02:09:26
    Temat: Crystaldiskinfo - oszukiwanie
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    czy mozliwy jest na poziomie sprzetowym taki myk, zeby zafalszowac w
    crystaldiskinfo "ilosc wlaczen dysku" + "czas pracy dysku" (czyli zanizyc)?
    (jesli tak - jak?)

  • 2. Data: 2021-05-22 10:57:57
    Temat: Re: Crystaldiskinfo - oszukiwanie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 02:09, 1634Racine wrote:
    > czy mozliwy jest na poziomie sprzetowym taki myk, zeby zafalszowac w
    > crystaldiskinfo "ilosc wlaczen dysku" + "czas pracy dysku" (czyli zanizyc)?
    > (jesli tak  - jak?)

    Poprzez usunięcie tych danych z dysku. Można się do nich dobrać na rózne
    sposoby, a bywało że dyski udostepniały funkcje do jej zerowania przez
    specjalne złacza diagnostyczne.

    Swego czasu i pewnie dzisiaj, pełno było dysków na allegro z czasem
    pracy 0h wyciągancyh z serwerów pracująychc latami 24/h.

    Można było też do popularnych modeli dysków znaleźc "poprawione"
    firmware, które zawsze raportowało poprawny smart.

    Większość z tych interesujących tematów zgineła w czeluściach forów
    prowadzonych w garażowych serwerach i dziś niewiele mogę wygooglać...

    Ale zerknij na hasła MHDD, Seagate F3 i pewnie kilka innych których już
    nie pamiętam.

  • 3. Data: 2021-05-22 15:37:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.05.2021 o 02:09, 1634Racine pisze:
    > czy mozliwy jest na poziomie sprzetowym taki myk, zeby zafalszowac w
    > crystaldiskinfo "ilosc wlaczen dysku" + "czas pracy dysku" (czyli zanizyc)?

    Oczywiście. Miałem w rękach kilka dysków, różnych producentów, po
    "naprawie" gwarancyjnej, tzw. refurbished, które wszelkie parametry
    S.M.A.R.T. miały wyzerowane.

    > (jesli tak  - jak?)

    Producent/serwis możne się do niektórych parametrów dobrać programowo,
    może też w grę wchodzić przelutowanie jednego czy dwóch układów.

  • 4. Data: 2021-05-24 23:37:40
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    nadir w news:60a90931$0$24048$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > Producent/serwis możne się do niektórych parametrów dobrać programowo,
    > może też w grę wchodzić przelutowanie jednego czy dwóch układów.

    powiedzmy,ze pierwsza wersja: programowo. Podejrzewam, ze przecietny czlek
    sprzedajacy laptop to raczej tego nie jest w stanie wykonac. mam racje? ktos
    cos *wie* ?

  • 5. Data: 2021-05-24 23:46:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/05/2021 23:37, 1634Racine wrote:
    > powiedzmy,ze pierwsza wersja: programowo. Podejrzewam, ze przecietny
    > czlek sprzedajacy laptop to raczej tego nie jest w stanie wykonac. mam
    > racje? ktos cos *wie* ?

    Na allegro dostepne były swego czasu zestawy z kablem diagnostycznym do
    róznych modeli dysków, gotowym softem i instrukcją. Obecnie nie widzę
    takich kombo.

    Nie byłbym pewien, czy to poza zasięgiem przeciętnego człowieka.
    Sprowadzał się to do podłączenia 2 kabli do komputera i odpaleniu
    jakiegoś exe.