  • 1. Data: 2018-06-04 22:02:12
    Temat: Czemu VW Golfy smrodzą?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was.

    Albo mam wyjątkowego farta albo istnieje pewna reguła. Otóż gdy stoję w
    korku lub wlekę się za kimś to wk... mnie gdy z rury wydechowej
    poprzedzającego samochodu wali smród i tumany dymu (siwego lub
    czarnego). Wtedy zwracam uwagę na to auto mimochodem. Właśnie dziś po
    raz N-ty schemat się powtórzył. W zdecydowanej większości są to Golfy.
    Przeróżne wersje - nie rozpoznaję ich. Średnio nowe i stare, bardzo
    często diesle, ale też nie zawsze. Na drugim miejscu Mondeo.

    Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-06-05 00:27:04
    Temat: Re: Czemu VW Golfy smrodzą?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Jun 2018 22:02:12 +0200, Marek S napisał(a):

    > Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

    To są po prostu najpopularniejsze modele, masowo sprowadzane z Niemiec z
    przebiegiem który dla obecnych silników diesla oznacza koniec resursu.

    A naprawa takiego silnika czy wymiana na nowy zazwyczaj jest nieopłacalna.

    Dla wielu ludzi samochód jest też absolutnie sprawny tak długo jak długo
    jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu, po co więc coś robi
    skoro jeździ?

  • 3. Data: 2018-06-05 01:31:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 22:02:17 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

    Nasz dawny golf trójka po osiągnięciu 300kkm przebiegu ubił katalizator,
    wymieniliśmy na nowy i padaka pojeździła jeszcze prawie 100k i poszła
    do ludzi. Ale przypuszczam że 99% użytkowników w takim przypadku
    wspomaga się katalizatorem zrobionym ze stalowej rurki (pustej) i stąd problem...

    L.

  • 4. Data: 2018-06-05 08:41:40
    Od: p...@g...com

    w starych VW wylaczenie EGR (vagcom) to 30s roboty a reszta to faktycznie sztrucle
    ktore diagnosta powinien odwalic na przegladzie :-)

  • 5. Data: 2018-06-05 10:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > drugim miejscu Mondeo.
    >
    > Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i

    Ja trafiam czesciej na focusy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 6. Data: 2018-06-05 11:29:37
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 22:02, Marek S pisze:
> [...]
    diesle, ale też nie zawsze. Na drugim miejscu Mondeo.

    > Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

    Tak.

  • 7. Data: 2018-06-05 17:17:15
    Od: j...@i...pl

    On 05 Jun 2018 08:59:43 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Ja trafiam czesciej na focusy...

    A ja trafiam na różne marki. Auta stare, jak i całkiem nowe. Diesel
    musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2018-06-05 17:39:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jun 2018 17:17:15 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Diesel
    > musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

    A ziemia jest płaska. Amen.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-06-05 21:09:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-05 o 00:27, Tomasz Pyra pisze:

    > To są po prostu najpopularniejsze modele, masowo sprowadzane z Niemiec z
    > przebiegiem który dla obecnych silników diesla oznacza koniec resursu.
    >
    > A naprawa takiego silnika czy wymiana na nowy zazwyczaj jest nieopłacalna.

    Owszem, zakładałem, że tak może być ale większość z tych aut nie
    wyglądała jakoś staro. Najbardziej kopcił zabytek. To chyba był Golf I.
    Trudno było go dostrzec w kłębach dymu :-D

    Jak na ironię dziś kolejny Golf... z nalepką "to diesel, musi kopcić!" :-D

    > Dla wielu ludzi samochód jest też absolutnie sprawny tak długo jak długo
    > jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu, po co więc coś robi
    > skoro jeździ?

    Tak, czytałem wątek o tym, że oleju nie ma sensu wymieniać nawet jak się
    w gluta zmieni :-D

    Widziałem kiedyś rozebrany silnik jakiegoś wypasionego Merca V8, gdzie
    właściciel Long Life'a stosował. Olej był sprężysty w dotyku jak żelki
    dla dzieci. Wszystko było nim oblepione na grubość 1cm. Przekrój silnika
    przypominał żyłę z zatorem :-D Olej pozrywał aluminiowe prowadnice
    łańcucha rozrządu! Ja bym im nie dał rady nawet młotkiem, a żelki na
    łańcuchu dały :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-06-05 21:32:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-05 o 01:31, Lisciasty pisze:

> [...]
    > wspomaga się katalizatorem zrobionym ze stalowej rurki (pustej) i stąd problem...

    hehe

    Wiesz, ja to rozumiem. Ale czemu akurat Golf? Przecież mnóstwo jest
    innych aut, gdzie też taką rurkę mogliby wstawić i kopcić do woli.
    Przypuszczam, że o kasę chodzi. Być może Golfy mają jakąś super
    atrakcyjną cenę? Nie mówię o zabytkach na żółtych tablicach, bo kopcą
    równie te wyglądające współcześnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek