  • 1. Data: 2020-08-03 21:08:16
    Temat: Czy da się podłączyć drukarkę do tabletu i żeby jeszcze drukowała.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drukarka hp6MP. Stara dobra konstrukcja. Ma IEEE 1284 B IEEE 1284 C. Ma jeszcze jedno
    gniazdo typu hgw. W centronixa wpięte takie coś co ma na wlocie przewód z wtyczką
    USB. Z laptopami co nie mają wyjścia drukarkowego działało bez najmniejszego
    problemu. Zainstalowany program od HP co ma robić ze przewodem USB ma się dać. Ale
    się nie daje. Ktoś sobie wymyślił że będzie wystawiał rachunki używając tabletu i
    chciałby je drukować. Drukarka ma 25 lat i oryginalny toner. Znaczy się mało
    wypracowana. Szkoda wyrzucić i kupić za 350 złotych taka co po gwarancji będzie się
    na śmietnik nadawała.

  • 2. Data: 2020-08-03 21:45:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    wypracowana. Szkoda wyrzucić i kupić za 350 złotych taka co po gwarancji będzie się

    Da się.
    Za pośrednictwem laptopa.

  • 3. Data: 2020-08-03 21:53:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za pośrednictwem laptopa w tym przypadku bez sensu bo trzeba mieć laptopa.

  • 4. Data: 2020-08-03 22:11:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Za pośrednictwem laptopa w tym przypadku bez sensu bo trzeba mieć laptopa.

    Musi być coś bardziej inteligentnego pomiędzy tabletem a drukarką skoro
    port USB tableta nie potrafi współpracować z drukarką.
    Może zadziała drukarka podłączona po USB do routera z funkcją serwera
    druku a tablet połączony z routerem po WiFi?
    Dodatkowa zaleta swobodny tablet bez kabli.

  • 5. Data: 2020-08-03 23:44:53
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 03.08.2020 o 22:11, t-1 pisze:

> [...]
    > druku a tablet połączony z routerem po WiFi?
    > Dodatkowa zaleta swobodny tablet bez kabli.
    Tez tak sadze. Jedyne co moze zadzialac, to jakis print serwer. Z jednej
    strony podpinasz do drukarki, z drugiej wychodzi skretka i ta skretke
    podlaczaszz do routera, albo przy uzyciu adaptera USB->RJ-45 i powinno
    dzialac.
    Printserwery kosztuja ponizej 200 zl, wiec chyba mozna sprobowac.

  • 6. Data: 2020-08-03 23:45:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W tym czymś, co ma na wlocie przewód z wtyczką USB, jest konwerter. I
    trzeba mieć do niego sterownik. Na czym jest ten konwerter, można
    podejrzeć w managerze urządzeń pod Windows. A potem odszukać sterownik
    do Androida (jeśli istnieje) i go zainstalować.

    P.P.

  • 7. Data: 2020-08-04 00:12:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie da się podłączyć bez jakiś ekstra kosztów. Idea miała polegać na bezkosztowym
    albo niskokosztowym wykorzystaniu starej drukarki. Szkoda bo ten ktoś bogaty do
    obrzydzenia nie jest.

  • 8. Data: 2020-08-04 01:10:50
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 03/08/2020 23:12, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie da się podłączyć bez jakiś ekstra kosztów. Idea miała polegać na bezkosztowym
    albo niskokosztowym wykorzystaniu starej drukarki. Szkoda bo ten ktoś bogaty do
    obrzydzenia nie jest.

    Ja bym spróbował ją udostępnić na którymś z komputerów podłączonych
    bezpośrednio do tej drukarki.

    c.

  • 9. Data: 2020-08-04 02:25:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skąd weźmiesz ten komputer jak go nie ma? Ma być z tabletu bo tablet jest. I będzie
    jak dokupić drukarkę z wifi. Ale nie ma ten ktoś nawisu inflacyjnego bo ma mała
    knajpkę co się za przeproszeniem pierożek nazywa. Idzie mu teraz interes
    niesamowicie. Ledwo na opłaty zarobi. Trafi czasami kogoś kto chce rachunek a nie
    paragon z kasy fiskalnej. I sobie wymyślił że jak by drukował a nie pisał to by dla
    klienta lepiej to wyglądało.

  • 10. Data: 2020-08-04 07:43:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2020 17:25:45 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > opłaty zarobi. Trafi czasami kogoś kto chce rachunek a nie paragon
    > z kasy fiskalnej. I sobie wymyślił że jak by drukował a nie pisał

    A program na ten tablet jest ?
    Bo moze jednak poszukaj mu taniego laptopa. Albo taniej drukarki.

    Mozesz poszukac printserwera - byly takie zgrabne z centronicsem,
    udostepnialy drukarke w sieci, nawet potrafily rozpoznac typ.
    Ale czy sie dogadaja z nowoczesnym tabletem ...

    Router wi-fi USB nie ma ? Moze tam podlaczyc ...

    J.