  • 1. Data: 2020-07-30 16:17:33
    Temat: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Marek <f...@f...com>

    Co to za standard:
    http://83.220.108.211/bins/gniazdko.jpg

    co uniemożliwia podłączenie dwóch wtyczek kątowych jak ta czarna?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-07-30 16:26:27
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek pyta:

    > Co to za standard:
    > http://83.220.108.211/bins/gniazdko.jpg
    >
    > co uniemożliwia podłączenie dwóch wtyczek kątowych jak ta czarna?

    Być może jest to tak zwany wyższy standard, czyli taki, który pochodzi
    z kraju, w którym normy określają, po której stronie bolca na być
    zacisk fazowy. W Polsce nie jest to unormowane (co może dziwić).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-07-30 17:20:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Jul 2020 16:26:27 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Być może jest to tak zwany wyższy standard, czyli taki, który
    > pochodzi
    > z kraju, w którym normy określają, po której stronie bolca na być
    > zacisk fazowy.

    To gniazdko jest w granicach PL.

    >W Polsce nie jest to unormowane (co może dziwić).

    Formalnie nie ale regułą jest, że faza z lewej strony bolca.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-07-30 17:29:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2020 17:20:35 +0200, Marek napisał(a):

    > Formalnie nie ale regułą jest, że faza z lewej strony bolca.

    Trochę bez sensu zważywszy że nie powiedziałeś czy bolec na górze czy na
    dole :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-07-30 17:35:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > To gniazdko jest w granicach PL.

    Ludzie w granicach PL dość często montują na przykład brytyjskie
    gniazdka -- choćby po to, by sprzątaczka nie podłączyła odkurzecza
    pod gdniazdka zasilane z UPS przeznaczone dla komputerów. W Polsce
    dużo jest ciekawych rzeczy, to bardzo interesujący kraj.

    > Formalnie nie ale regułą jest, że faza z lewej strony bolca.

    Obojętne, czy bolec jest powyżej, czy poniżej dziurek? To osobliwy
    "standard", wydumany przez instalatorów w bereciku z antenką. Po
    nich więcej nie należy się spodziewać.

    Jarek

    --
    Nie obchodź się z prądem nieudolnie, bo cię kopnie.

  • 6. Data: 2020-07-30 17:38:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Trochę bez sensu zważywszy że nie powiedziałeś czy bolec na
    > górze czy na dole :)

    Ale kol. Marek uznaje za sensowne podwójne gniazdka, które mają
    z jednej strony tak, z drugiej siak. Ważne, by faza była z lewej.
    Natomiast standard, który układ styków pozwala unormować, jest
    "idiotyczny".

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-07-30 17:45:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/07/2020 16:35, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >
    > Obojętne, czy bolec jest powyżej, czy poniżej dziurek? To osobliwy
    > "standard", wydumany przez instalatorów w bereciku z antenką. Po

    Ta, mow mi wiecej. W poprzedniej firmie (UK) kazdy mial pod biurkiem
    malego UPSa, glownie na potrzeby monitora bo wiekszosc miala laptopy. W
    piatki przychodzila ekipa sprzatajaca i zdarzalo im sie podlaczac
    odkurzacze pod te UPSy. Poniedzialek rano to bylo jedno wielkie wycie
    przeciazonych UPSow. Raz nawet chyba w jednym padla elektronika (APC).

  • 8. Data: 2020-07-30 17:51:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan K napisał:

> [...]
    [...]
> [...]
    > odkurzacze pod te UPSy. Poniedzialek rano to bylo jedno wielkie wycie
    > przeciazonych UPSow. Raz nawet chyba w jednym padla elektronika (APC).

    Powinni zamontować UPS-y z gniazdkami kontynetalnymi. Przecież to logiczne.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2020-07-30 18:28:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po prawo.

  • 10. Data: 2020-07-30 18:34:23
    Od: Bad Worm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2020 16:45:10 +0100, K napisał(a):

> [...]
    > odkurzacze pod te UPSy. Poniedzialek rano to bylo jedno wielkie wycie
    > przeciazonych UPSow. Raz nawet chyba w jednym padla elektronika (APC).

    Rozwiązanie w takiej sytuacji jest bardzo proste - kupuje się UPSy z
    gniazdami wyjściowymi typu IEC, osoba postronna nie podłączy się do
    niego.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[malpa]post[kropa]]pl
    www.kolejnafoto.pl