  • 1. Data: 2009-08-28 11:03:57
    Temat: Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Potrzebuje wreczyc kilkunastu osobom oryginalny prezent
    'inzynierski' :) Wpadlem na pomysl suwakow logarytmicznych
    z odpowiednia dedykacja. Czy jest w Polsce mozliwosc
    zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania
    ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna
    precyzja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-28 11:43:51
    Temat: Re: Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:h78dit$adj$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania
    > ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna

    Wprost u nas pewnie nie, ale zaloze sie ze w USA ktos wpadl na ten
    pomysl i stosowne prezenty robi.

    Za wikipedia
    As of November 2008, the Concise Company[11] in Japan was still
    commercially manufacturing slide rules (but only circular models).

    http://www.concise.co.jp/eng0731/slide.html

    A moze tak suwmiarke ?

    J.

  • 3. Data: 2009-08-28 11:45:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> writes:

    > 'inzynierski' :) Wpadlem na pomysl suwakow logarytmicznych
    > z odpowiednia dedykacja. Czy jest w Polsce mozliwosc
    > zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania

    Ciezko bedzie. Na allegro bywaja z opisem "nowe" (wiec mozna miec
    nadzieje, ze nieuzywane), ale to sa pojedyncze sztuki...

    Mozna sprowadzic z zagranicy, ale tanio nie bedzie...

    MJ

  • 4. Data: 2009-08-28 12:11:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 28 Aug 2009 11:03:57 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    >zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania
    >ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna

    Nie wiem czy w Polsce, ale w USA uzywane suwaki chodza wsrod
    kolekcjonerow po kilkaset dolarow za sztuke. Nowe jeszcze wiecej.

    A.L.

  • 5. Data: 2009-08-28 13:28:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
    > Nie wiem czy w Polsce, ale w USA uzywane suwaki chodza wsrod
    > kolekcjonerow po kilkaset dolarow za sztuke. Nowe jeszcze wiecej.

    Hm, otworzyc produkcje ?
    Przy dzisiejszej technologii chyba powinno byc to umiarkowanie
    drogie :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-08-28 13:55:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 28 Aug 2009 15:28:13 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Hm, otworzyc produkcje ?
    >Przy dzisiejszej technologii chyba powinno byc to umiarkowanie

    Wtedy przestana byc "kolekcjonerskie" i cena spadnie

    A.L.

  • 7. Data: 2009-08-28 14:36:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    A.L. pisze:

    > Nie wiem czy w Polsce, ale w USA uzywane suwaki chodza wsrod
    > kolekcjonerow po kilkaset dolarow za sztuke. Nowe jeszcze wiecej.

    Na Allegro ceny od 6 do 50zł - dostępne kilkanaście sztuk.
    Zdjęcia wskazują że stan całkiem niezły

    Dość ciekawe są nazwy działów w których umieszczono suwaki:
    - Antyki i Sztuka
    - Kolekcje
    - Dziwactwa

  • 8. Data: 2009-08-28 17:22:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Sie, 12:03, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
> [...]
    > zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania
    > ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna

    Pewnie rozwaliłoby budżet, ale są zegarki z "kręconymi" suwakami
    logarytmicznymi.
    Konrad

  • 9. Data: 2009-08-28 20:20:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Konrad Anikiel napisal:
    > Pewnie rozwaliłoby budżet, ale są zegarki z "kręconymi" suwakami
    > logarytmicznymi.

    Ech, piekne, ale kasa nie ta :(

    Chyba jednak sie sklonie w kierunku malych suwmiarek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-08-28 20:51:57
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    A propos suwaków.
    Czy ktoś posiada i mógłby zeskanować instrukcję do suwaka Faber-Castell
    52/82 D-stab?
    http://tiny.pl/hhbnk

    Ogólnie umiem na nim liczyć, ale chętnie zapoznałbym się z jego wszystkimi
    funkcjami.

    Pozdrawiam.
    --
    GLaF