  • 1. Data: 2009-08-25 08:39:27
    Temat: Rusztowanie - podpora pod daszek
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Planuje zrobic krate z preta gladkiego fi 10, o rozmiarach 4 m na 2 m,
    oczko 50 cm. Bedzie ona rusztowaniem dla plyty onduline (taka bitumiczna
    plyta do krycia dachow).
    Krata bedzie lezala na _litym_ murze (pelne podparcie dla tej czesci kraty,
    ktora lezy na murze) i czesciowo bedzie wystawac poza mur.
    Mur przebiega jak na rysuneczku ponizej:
    __ __

    Tzn. jest w nim wystep szeroki na 150 cm, wystajacy na 60 cm.
    Krata bedzie lezala tak, zeby z tego wystepu jeszcze wystawala
    do 50 cm poza obrys. Czyli po obu stronach wystepu bedzie
    wystawac na 110 cm, a na wystepie na 50 cm. Na murze bedzie zatem
    lezec 90 cm. 4-metrowym bokiem bedzie umieszczona symetrycznie nad
    wystepem, tzn. na boki bedzie wystawac po (400-150)/2 = 125 cm.

    Pytanie jest takie: czy taka krata bedzie dostatecznie wytrzymala, zeby
    sie nie pogiac pod ciezarem sniegu ?
    A jezeli nie, to co robic ? Dac fi 12 ? Zagescic oczka ?

    pozdrawiam
    pluton

    Ps. wkrotce fotoreportaz z wykonania 12 sciskow stolarskich i klejenia
    plyty drewnianej 210x130 z lat 3x5 :)

  • 2. Data: 2009-08-25 08:51:02
    Temat: Re: Rusztowanie - podpora pod daszek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h7080a$qk$1@news.onet.pl...
    > Planuje zrobic krate z preta gladkiego fi 10, o rozmiarach 4 m
    > na 2 m,
    > oczko 50 cm.

    Krata rozumiem ma byc plaska ?

    > Pytanie jest takie: czy taka krata bedzie dostatecznie
    > wytrzymala, zeby
    > sie nie pogiac pod ciezarem sniegu ?

    Wez ten pret, poloz na lawce czy innym murku, wystaw 125cm poza
    krawedz, nacisnij .. i przypomnij sobie jak wygladaly ostatnie
    opady.

    > A jezeli nie, to co robic ? Dac fi 12 ?

    Pomoze, ale znow nie jakos drastycznie.

    >Zagescic oczka ?

    Tez pomoze.

    Kratownice zrobic, ot co.

    J.

  • 3. Data: 2009-08-25 09:43:09
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Planuje zrobic krate z preta gladkiego fi 10,

    Wstaw częściowo rurkę i będzie robiło.

  • 4. Data: 2009-08-25 22:54:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > lezec 90 cm. 4-metrowym bokiem bedzie umieszczona symetrycznie nad
    > wystepem, tzn. na boki bedzie wystawac po (400-150)/2 = 125 cm.

    Spróbuj to naszkicować i umieścić gdzieś w sieci, bo coś mi tu nie pasują
    wymiary. Skoro występ na 60 cm "głębokości", a krata ma wystawać na 50 cm,
    to razem jest 110 cm, a piszesz, że rama ma mieć 200 cm. Gdzie będą
    pozostałe 90 cm? Na szerokość rozumiem, że ten występ jest po środku?

    > Pytanie jest takie: czy taka krata bedzie dostatecznie wytrzymala, zeby
    > sie nie pogiac pod ciezarem sniegu ?
    > A jezeli nie, to co robic ? Dac fi 12 ? Zagescic oczka ?

    A jaka to stal?

  • 5. Data: 2009-08-26 05:48:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Aug 2009 11:43:09 +0200, Agent 0700 wrote:

    >Wstaw częściowo rurkę i będzie robiło.

    ale rurka musi byc 20 czy 30 zeby byla lepsza.

    J.

  • 6. Data: 2009-08-26 07:45:31
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Krata rozumiem ma byc plaska ?

    Tak. Tzn. pret na precie. 'Wysokosc' kratki do 2 x fi :)

    > Kratownice zrobic, ot co.

    Hm... to podwojna ilosc materialu :(
    Chociaz w tym przypadku ( 38 m a 80 m po 1.41 pln/m )
    nie jest to drastyczne.
    Masz moze link do jakiegos rysunku pogladowego takiej kratownicy ?
    Jaka powinna byc jej wysokosc ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-08-26 07:46:46
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ale rurka musi byc 20 czy 30 zeby byla lepsza.

    Tzn. skrajne prety na krotszym boku zrobic z rurki ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-08-26 08:15:36
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Spróbuj to naszkicować i umieścić gdzieś w sieci, bo coś mi tu nie pasują

    http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=143173654
    albo po prostu http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970 i rysunek jest na tej
    stronie.
    zajmuje 15 kb.

    > A jaka to stal?

    Zwykly gladki pret, do kupienia na skladzie budowlanym. Wole gladki,
    bo zebra nie doczyszcze z rdzy :9

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-08-26 08:34:15
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Heh, tak sie gapilem na ten rysunek i wiem, co zrobic: wstawie 2 'podporki'
    ,
    po jednej z kazdej strony, biegnace od wystajacych naroznikow kraty do
    naroznikow mur/wystep, pod katem 45 stopni w dol. Dokladam tylko
    ok. 6 metrow preta i mam, co trzeba :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-08-26 09:17:16
    Od: "marcin markowski" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > pluton
    >
    > Ps. wkrotce fotoreportaz z wykonania 12 sciskow stolarskich i klejenia

    Dawanie pręta na zginanie to jest rozwiazanie delikatnie mówiąc
    nieszczęśliwe. daj po obwodzie ramkę z płaskownika np 40x4 i zamiast prętów
    płaskowniki w kierunku zginania. W prostopadłym keirunku tylko jeden pręt
    przy wolnej krawędzi oddalony od niej ok 30cm (moze byc od dołu). Ale
    chodzic po tym nie radze...