  • 1. Data: 2009-08-26 05:26:20
    Temat: Zostań supermenem ;-)
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Można polatać i gasić w wolnych chwilach pożary lasu ;-)
    http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6926384,Lataj_z_
    silnikiem_na_plecach.html

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2009-08-26 08:25:25
    Temat: Re: Zostań supermenem ;-)
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Można polatać i gasić w wolnych chwilach pożary lasu ;-)
    > http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6926384,Lataj_z_
    silnikiem_na_plecach.html

    Fajne, szkoda ze nie pokazali przelotu z v=50 km/h

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-08-26 17:56:09
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    WM <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Można polatać i gasić w wolnych chwilach pożary lasu ;-)
    > http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6926384,Lataj_z_
    silnikiem_na_plecach.html

    > Pozdrawiam WM

    Eee, bez sensu takie latanie ze słomką z d.upie.
    To już lepiej kupić sobie Panasamochodzika
    http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6069120,Sladami_
    Pana_Samochodzika.html
    o wiele praktyczniejsze a i niewiele droższe ;)
    pzdr., PB

  • 4. Data: 2009-08-26 19:59:46
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Bochenek?= <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > To już lepiej kupić sobie Panasamochodzika

    Jak już szukamy wśród samochodow, to ten dodatkowo lata nad wodą :-)
    http://www.rinspeed.com/pages/cars/splash/pre-splash
    -fotos.htm
    http://www.rinspeed.com/images/videos/splash.wmv

    A ten to nawet nurkuje pod wodą:
    http://www.youtube.com/watch?v=sJC7E06IBXI

    Pozdrawiam WM

  • 5. Data: 2009-08-27 11:52:20
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    WM wrote:

    > Można polatać i gasić w wolnych chwilach pożary lasu ;-)
    > http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6926384,Lataj_z_
    silnikiem_na_plecach.html

    Pomysl budzi moja nieklamana zawisc (ze nie moj ;-))
    Obawiam sie tylko, ze ewentualnym kajakarzom na tym samym
    akwenie moze podobac sie nieco mniej ;-)))))

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 6. Data: 2009-08-27 17:05:31
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    myszek <k...@l...tpsa.pl> napisał(a):
    > Pomysl budzi moja nieklamana zawisc (ze nie moj ;-))
    > Obawiam sie tylko, ze ewentualnym kajakarzom na tym samym
    > akwenie moze podobac sie nieco mniej ;-)))))

    Mnie interesuje stabilność i sterowność tego urządzenia.
    Czy jest tam konieczny do pomocy żyroskop, jak to ma Segway?

    Pozdrowienia WM

  • 7. Data: 2009-08-28 07:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Za to "lotna kontrola policji wodnej " nabiera innego znaczenia :-)

    > Mnie interesuje stabilność i sterowność tego urządzenia.
    > Czy jest tam konieczny do pomocy żyroskop, jak to ma Segway?

    Na oko to nic takiego tam nie ma - dysze jakby wprost sterowane.

    Za to .. czy mi sie wydaje czy na tej rurze moga powstac sily
    porownywalne z nosna ? I lepiej jej nie zginac ?

    J.

  • 8. Data: 2009-08-28 09:26:13
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Na oko to nic takiego tam nie ma - dysze jakby wprost sterowane.

    To przypomina troche chodzenie na szczudłach.
    Wrażliwe jest na polozenie srodka ciężkości i bujanie.

    WM

  • 9. Data: 2009-08-28 13:48:34
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "J.F." wrote:

    > Na oko to nic takiego tam nie ma - dysze jakby wprost sterowane.

    Statecznosc czegos takiego (bez rury) jest obojetna.
    Rura jest zaczepiona nieco powyzej dysz, wiec opor stawiany
    przez cala instalacje powinien stabilizowac pojazd.

    > Za to .. czy mi sie wydaje czy na tej rurze moga powstac sily
    > porownywalne z nosna ? I lepiej jej nie zginac ?

    A wlasnie - po pierwsze, to woda w rurze wazy ze 100 kilo,
    po drugie musi tam byc zdrowe cisnienie, zeby uzyskac
    odpowiednia predkosc wylotowa - wiec rura bedzie dosc sztywna.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 10. Data: 2009-08-28 22:30:02
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    myszek <k...@l...tpsa.pl> napisał(a):
    > Statecznosc czegos takiego (bez rury) jest obojetna.
    > Rura jest zaczepiona nieco powyzej dysz, wiec opor stawiany
    > przez cala instalacje powinien stabilizowac pojazd.

    Piszą, że zastosowali cyfrowy fly-by-wire do sterowania przepustnicą.
    http://www.jetlev-flyer.com/en/6524-Technology
    Nad wynalazkiem pracowali 9lat, czyli tak łatwo nie było.
    Silnik w łodzi jest wyciszony.
    Słychać szum wody w dyszach i odgłosy uderzenia strugi o powierzchnię wody.

    > A wlasnie - po pierwsze, to woda w rurze wazy ze 100 kilo,
    > po drugie musi tam byc zdrowe cisnienie, zeby uzyskac
    > odpowiednia predkosc wylotowa - wiec rura bedzie dosc sztywna.

    Ciśnienie maksymalne wynosi 4bary (60psi),
    czyli dwukrotnie mniej niż w strażackiej motopompie.

    Ten system zasilany H2O2 nie ma rury stabilizującej,
    czyli nie jest ona niezbędna:
    http://www.jetpackinternational.com/equip.html
    http://www.youtube.com/watch?v=eW3kijZDwp8&NR=1

    Systemy różnych plecaków odrzutowych: