  • 1. Data: 2009-08-28 09:07:32
    Temat: wyburzanie - inne podejście
    Od: jureko <j...@p...fm>

    witam,
    jako że były budynki które się turlały - pojawiła się nowa metoda:
    http://www.joemonster.org/art/12261/Wyburzanie_po_ch
    insku
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-28 09:40:09
    Temat: Re: wyburzanie - inne podejście
    Od: "marcin markowski" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureko <j...@p...fm> napisał(a):

    > witam,
    > jako =BFe by=B3y budynki kt=F3re si=EA turla=B3y - pojawi=B3a si=EA nowa
    me=
    > toda:
    > http://www.joemonster.org/art/12261/Wyburzanie_po_ch
    insku
    > --
    > pozdrawiam

    Nic nowego. Cały poltegor we Wrocławiu tak wyburzono więc wcale nie jest to
    metoda chinska...

  • 3. Data: 2009-08-28 09:47:05
    Od: "marcin markowski" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureko <j...@p...fm> napisał(a):

    > witam,
    > jako =BFe by=B3y budynki kt=F3re si=EA turla=B3y - pojawi=B3a si=EA nowa
> [...]
    a tu http://www.youtube.com/watch?v=NlL_Jgd5jMQ&feature=r
    elated jeszcze
    filmik z wyburzania wrocawskiego poltegoru.

  • 4. Data: 2009-08-28 12:03:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin markowski" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:h788lp$h7j$1@inews.gazeta.pl...
    > Nic nowego. Cały poltegor we Wrocławiu tak wyburzono więc wcale
    > nie jest to
    > metoda chinska...

    A tak swoja droga .. rzadki to widok, czemu taki rzadki ?

    - dawniej lepiej robiono i na dluzej starczaly,
    - dawniej gorzej robiono, same sie zawalaly,
    - pare bomb lotniczych taniej burzy,
    - wszystko co przetrwalo to zabytek i zburzyc nie mozna
    - ceglane konstrukcje latwiej sie burzy.

    ?

    J.

  • 5. Data: 2009-08-28 14:07:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jureko napisal:
    > witam,
    > jako że były budynki które się turlały - pojawiła się nowa metoda:
    > http://www.joemonster.org/art/12261/Wyburzanie_po_ch
    insku

    Hm, to bardziej wyglada na likwidacje jakiejs samowoli budowlanej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-08-29 08:52:05
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > a tu http://www.youtube.com/watch?v=NlL_Jgd5jMQ&feature=r
    elated jeszcze
    > filmik z wyburzania wrocawskiego poltegoru.

    ten jest lepsiejszy:
    http://www.youtube.com/watch?v=g5z2aJmbBjk&NR=1&feat
    ure=fvwp

    Warto dodać, że (dla niewrocławian):
    - po rozebraniu części stropu żóraw przestawiał maszyny na piętro niżej
    - częć gruzu zrzucano szybami windowymi (reszta żurawiem w kontenerach)
    - skończyli 2 miesiące przed czasem: 25 kondygnacji w150dni (6 dni jedno
    piętro)
    - caczynali na 92m nad ziemią
    - właścicielem firmy wyburzeniowej jest Pan Miazga :-)
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 7. Data: 2009-08-29 09:22:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Lagoda napisal:
    [ ciach ]

    A w sumie jakie byly przeslanki rozbiorki Poltegoru?
    Tylko odzysk terenu, czy tez wiezowiec mial jakies
    problemy techniczne?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-08-29 11:47:30
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > A w sumie jakie byly przeslanki rozbiorki Poltegoru?
    > Tylko odzysk terenu, czy tez wiezowiec mial jakies
    > problemy techniczne?

    Przestarzały, nie spełniał współczesnych wymogów, nie nadawał się do
    przerobienia na klasę A, więc właściciel (Czarnecki) stwierdził, że lepiej
    postawić od nowa (dwa razy wyższy zresztą)-Patrz: Sky Tower, w trakcie
    budowy.
    Chyba, że powody były jakieś bardziej tajemne, o podłożu psychologicznym,
    bądź marketingowym, ale tego nie wiemy...

    --

    __________________________________________MAT_______

  • 9. Data: 2009-08-29 17:35:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009 13:47:30 +0200, "Lagoda" <niespamowac lagoda

> [...]
    >Chyba, że powody były jakieś bardziej tajemne, o podłożu psychologicznym,
    >bądź marketingowym, ale tego nie wiemy...

    byc moze wystarczyly ekonomiczne - takie miejsce plus cena rozbiorki
    nadal sie rowna wielki zysk.

    Po czym rynek finansowy wywinal wolte i ponoc Skytower nie ma byc taka
    wysoka.

    J.

  • 10. Data: 2009-08-29 19:36:10
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > byc moze wystarczyly ekonomiczne -

    Czyli to co napisałem pierwsze. Stery Poltegor nie dał by tyle zysków ile
    może dać nowe większe.

    > Po czym rynek finansowy wywinal wolte i ponoc Skytower nie ma byc taka
    > wysoka.

    A może facet ma jakiś kompleks?
    --