  • 11. Data: 2009-08-28 20:53:55
    Temat: Re: Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 28, 9:20 pm, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Ech, piekne, ale kasa nie ta :(
    >
    > Chyba jednak sie sklonie w kierunku malych suwmiarek.

    Ale skoro nie zależy ci na precyzji, to poszukaj firm robiących
    kręcone suwaki. Robi się takie kalendarze, "kalkulatory" masy wyrobów
    hutniczych, stężeń, czego tam chcesz. Zwykle dwa, czasem więcej kółek
    z twardego cienkiego tworzywa znitowanych do kupy w środku, z
    nadrukowanymi skalami na obwodzie, powycinanymi okienkami itd. Można
    całkiem cwane wynalazki zmajstrować w ten sposób. W robocie czasem
    używam takiego wiecznego kalendarza, potrafi wyliczyć np który tydzień
    mamy.
    Konrad

  • 12. Data: 2009-08-28 21:28:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Zobacz tutaj

    http://sliderule.ozmanor.com/man/man-download.html

    A.L.

  • 13. Data: 2009-08-29 07:25:54
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Ale skoro nie zależy ci na precyzji, to poszukaj firm robiących
    > kręcone suwaki. Robi się takie kalendarze, "kalkulatory" masy wyrobów
    > hutniczych, stężeń, czego tam chcesz.

    Zgadza się. Często dostajemy suwaki-reklamówki firm wentylacyjnych. Można na
    nich dobierać kanały wentylacyjne, obliczać opory przepływu, straty ciepła,
    moce grzewcze. Tyle że te co ja mam, to nie są kręcone, tylko takie
    "tradycyjne".
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 14. Data: 2009-08-29 07:46:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

  • 15. Data: 2009-08-29 07:56:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wrote:

> [...]
    > nich dobierać kanały wentylacyjne, obliczać opory przepływu, straty ciepła,
    > moce grzewcze. Tyle że te co ja mam, to nie są kręcone, tylko takie

    Ale te suwane lepiej się nadają do zastosowań "cyfrowych", gdzie masz
    wycięte okienko, które ma się nałożyć na jakąś liczbę pod spodem. Nie
    potrzeba do tego wielkiej precyzji, suwak może być luźny. Natomiast
    kiedy chcesz zrobić taki suwak logarytmiczny, to lepiej by się
    sprawdziły znitowane kółka, bo tam nie ma żadnego luzu. Jedynie
    dokładność nadruku i osiowość znitowania ma wpływ na precyzję. No i
    jednak prostsze w produkcji są, nic się nie klei, mniej części...
    Konrad

  • 16. Data: 2009-08-29 10:05:36
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Potrzebuje wreczyc kilkunastu osobom oryginalny prezent
    > 'inzynierski' :) Wpadlem na pomysl suwakow logarytmicznych
    > z odpowiednia dedykacja. Czy jest w Polsce mozliwosc
    > zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania
    > ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna
    > precyzja.

    Daj im coś co się przyda.

    Tu masz przydatny w budownictwie suwak do obliczania objętości
    prostopadłościanu:
    http://www.rekeninstrumenten.nl/pages%20and%20pictur
    es/53741.jpg

    Inne suwaki przydatne w różnych branżach:
    http://www.rekeninstrumenten.nl/pages%20and%20pictur
    es/BLUNDELL.htm

    Młodzi ludzie pewnie nie wiedzą jak to działa , dlatego mogą poćwiczyć
    z wirtualnym suwakiem logarytmicznym :)
    http://www.antiquark.com/sliderule/sim/n909es/virtua
    l-n909-es.html

    Pozdrawiam WM

  • 17. Data: 2009-08-29 10:42:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    WM napisal:
    > Tu masz przydatny w budownictwie suwak do obliczania objętości
    > prostopadłościanu:
    > http://www.rekeninstrumenten.nl/pages%20and%20pictur
    es/53741.jpg

    To sa raczej mechanicy niz ladowcy :)

    > Inne suwaki przydatne w różnych branżach:
    > http://www.rekeninstrumenten.nl/pages%20and%20pictur
    es/BLUNDELL.htm

    No, no, katalog jest imponujacy. Robi wrazenie.

    Dzieki za namiary. Przemysle.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-08-29 11:36:58
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > To sa raczej mechanicy niz ladowcy :)

    Tu sprzedają różne gadżety z możliwością laserowego grawerowania napisów.
    Tanie: http://www.gadzetex.pl/Lamiglowka_Cast_Bike-155.html
    Droższe: http://www.gadzety-reklamowe.eu/solar.html

    Pozdrawiam WM

  • 19. Data: 2009-08-29 16:13:34
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 22:51:57 +0200, GLaF napisał(a):

    > A propos suwaków.
    > Czy ktoś posiada i mógłby zeskanować instrukcję do suwaka Faber-Castell
    > 52/82 D-stab?
    > http://tiny.pl/hhbnk

    Zastanawia mnie przede wszystkim do czego służą dodatkowe kreski na
    okienku, oznaczone jako: kW, A, V, d, PS, 360.

    --
    GLaF

  • 20. Data: 2009-08-29 20:04:10
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    GLaF napisal:
    > Zastanawia mnie przede wszystkim do czego służą dodatkowe kreski na
    > okienku, oznaczone jako: kW, A, V, d, PS, 360.

    Przeliczenia jednostek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek