  • 1. Data: 2009-03-19 20:46:23
    Temat: Czy opłaca się robić doktorat?
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Mam 3 fakultety techniczne inżynieryjne
    robione od zera , żadne tam specjalności tylko studia od zera 3 różne
    kierunki wszystko na Państwowych uczelniach, żadne tam prywatne plus
    podyplomowe z bhp

    Pracuje w przemyśle robiąć rzeczy zapomniane od lat 70dziesiątych , mam cień
    możliwości zrobienia doktoratu na studiach niestacjonarnych tylko czy warto
    ?

    Nigdy nie byłem super teoretykiem raczej praktykiem lubiącym się uczyć.

    Czy robi się takie doktoraty czy jest to coś warte, coś daje prócz
    satysfakcji ?

  • 2. Data: 2009-03-19 21:51:11
    Temat: Re: Czy opłaca się robić doktorat?
    Od: "Krawat" <a...@N...gazeta.pl>

    W przemyśle głównie liczy się wiedza i doświadczenie tytuły mniej.
    Na uczelni głównie liczy się tytuł wiedza mniej.

    Pytanie brzmi gdzie chcesz kontynuować swoją karierę?

  • 3. Data: 2009-03-19 22:59:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kolega napisal:
    > Pracuje w przemyśle robiąć rzeczy zapomniane od lat 70dziesiątych , mam cień
    > możliwości zrobienia doktoratu na studiach niestacjonarnych tylko czy warto

    W Polsce nie warto. Dla przemyslu jestes potem overqualified.

    > Nigdy nie byłem super teoretykiem raczej praktykiem lubiącym się uczyć.

    No to tym bardziej nie warto. Rada starcow stwierdzi, ze jestes
    za bardzo praktyczny, za malo naukowy (w sensie polskiej gerontokracji),
    albo masz za malo publikacji punktowanych.

    > Czy robi się takie doktoraty czy jest to coś warte, coś daje prócz
    > satysfakcji ?

    Nic. Zarobki na uczelniach sa liche, aby nie powiedziec nedzne.
    Dla przykladu: w ciagu ostatnich 5 lat byla jedna podwyzka o 2,5%.
    W tym czasie inflacja wyniosla ok. 18%, a wzrost plac w Polsce ok. 30%.
    Dalej masz ochote robic doktorat i pracowac na uczelni?
    Bo poza uczelnia doktorat, podobnie jak i habilitacja ma taka wartosc
    jak tytul krola kurkowego. A na uczelni okresla tylko pozycje w hierarchii
    dziobania, ale dziobania wspolpracownikow, nie kasy. Bo tej nie ma.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-20 08:58:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 19 Mar, 20:46, "kolega" <m...@o...pl> wrote:
    > Czy robi się takie doktoraty czy jest to coś warte, coś daje prócz
    > satysfakcji ?

    W Polsce? Ja pożałowałem 1.5 roku życia na magistra i nic nie
    straciłem. Ale za granicą- doktor inżynier w przemyśle robi
    najciekawsze rzeczy, najmniej się wysila i zarabia przynajmniej 50%
    więcej niż reszta. I to niezależnie na jakim poziomie w strukturze
    organizacyjnej się znajduje. Więc jeśli masz zamiar kiedyś wyjechać na
    Zachód- to jasne, warto robić doktorat. Oczywiście zależy w jakiej
    dziedzinie, może się okazać że jest niskie zapotrzebowanie.
    Konrad

  • 5. Data: 2009-03-20 09:22:22
    Od: "vincent" <v...@p...onet.pl.pl>

    > Nic. Zarobki na uczelniach sa liche, aby nie powiedziec nedzne.

    Jak to kiedyś siedząc z kolegą przy obiadku w firmowej restauracji podszedł
    do nas trzeci i pochwalił się doktoratem, zapytałem sie kumpla -A ty kiedy
    zrobisz doktorat?
    On na to - Ja tu pracuję, u nas doktoraty robią Ci co nie mają nic do
    roboty.

    --
    vincent

  • 6. Data: 2009-03-20 09:32:00
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    mhm no ale jak np dziedzina w ktorej sie pracuje jest na tyle niszowa
    ze jak cos sie zmieni albo zaklad zbankrutuje to moze ten doktorat zwiekszy
    szanse na jakies tam przekwalifikowanie się ??

  • 7. Data: 2009-03-20 10:33:59
    Od: el_mamuto <m...@i...pl>

    Hej

    Nie polecam, chyba że dużo sie zmieniło w ciągu ostatnich
    8 lat. Próbowałem po zakończniu swojej magisterki. ale w
    reulaminie był niefajny zapis że studia są priorytetowe
    względem innych prac doktoranta. Czyli - jesli wyjazd
    na konferencje to pracodawca ci ma udzielić płatnego
    urlopu ekstra. Jedyne gdzie sie możesz z takim obostrzeniem
    załapać do pracy to jakaś szkoła ;-) bo żadna normalna
    firma na to nie pójdzie.

    --
    Mamut
    http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

  • 8. Data: 2009-03-20 12:13:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    el_mamuto napisal:
> [...]
    > urlopu ekstra. Jedyne gdzie sie możesz z takim obostrzeniem
    > załapać do pracy to jakaś szkoła ;-) bo żadna normalna

    Niekoniecznie. Tu korekta do mojego poprzedniego postu: jest
    nieliczna grupa kilku firm z zachodniego importu, gdzie nie
    tepiono ewentualnych doktorantow, a nawet firma ich promowala.
    Z obszaru krakowskiego byly to ABB i Delphi. To bylo kilka lat
    temu. Jak jest w tej chwili, gdy tnie sie wszystkie koszty,
    nie wiem.

    Oczywiscie, biorac pod uwage przecietna polska firme, to te
    wspomniane przeze mnie 'normalnymi firmami' nie sa :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-03-20 18:49:51
    Od: OneiroO <o...@o...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Zachód- to jasne, warto robić doktorat. Oczywiście zależy w jakiej
    > dziedzinie, może się okazać że jest niskie zapotrzebowanie.
    > Konrad

    Witam, a na jakie dziedziny jest zapotrzebowanie największe??

    Pozdrawiam, Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-20 19:11:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Mar, 18:49, OneiroO <o...@o...pl> wrote:

    > Witam, a na jakie dziedziny jest zapotrzebowanie największe??

    Nie wiem, bo ja nie jestem Rocznikiem Statystycznym. Wydaje mi się że
    inżynierowie mechanicy z doświadczeniem w technice nuklearnej, ale to
    dlatego że od pewnego czasu w tym siedzę. Poza tym to niewątpliwie
    inżynierowie chemicy, z odchyleniem procesowo-automatyzacyjnym.
    Natomiast przemysł zbrojeniowy w ciągu najbliższych paru dziesiątków
    lat będzie pomału chylił się- tam bym nie szedł.
    Konrad