  • 1. Data: 2009-03-18 09:37:28
    Temat: Jak wyznaczyc reakcje w podporach belki dwuprzeslowej ?
    Od: "Andrzej" <c...@W...gazeta.pl>

    Jak wyznaczyc reakcje w podporach belki dwu-przęsłowej obciążonej na całej
    długości siłą q. Rozpietosc miedzy podporami 3 m , siła q= 2 kN/m . Belka
    swobodnie podparta we wszystkich 3 podporach . Recznie , nie w programie.
    Jakie wzory ? Pomozcie

  • 2. Data: 2009-03-18 10:03:04
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > swobodnie podparta we wszystkich 3 podporach . Recznie , nie w programie.
    Uuuuuuuuu ! Ręcznie?
    Zadanie jest elementarne.
    Poszukaj pod hasłami:
    Metoda trzech momentów.
    Metoda superpozycji.
    Metoda Menabrea-Catigliano.
    Metoda momentów wtórnych.

    Jak nie potrafisz znaleźć , a po znalezieniu rozwiązać na piechotę, to napisz do mnie

    podpowiem jak, bo po 45 latach jeszcze pamiętem jak zastosować np sposób
    Wereszczagina .
    Polecam podręczniki "papierowe". Warto mieć takie pod ręką.
    Na kolokwium, dziś mowią "na kolosie" na takie zadanie był kwadrans czasu. Bez
    kalkulatora,
    Pozdrawiam.
    W.Kr.

  • 3. Data: 2009-03-18 11:48:21
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik Andrzej napisał:
> [...]
    > swobodnie podparta we wszystkich 3 podporach . Recznie , nie w programie.

    Dla tak prostych przypadków rozwiązanie zawierają tablice Winklera.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 4. Data: 2009-03-18 13:15:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> napisał w
    wiadomości news:gpqn25$10j$1@inews.gazeta.pl...
    > Dla tak prostych przypadków rozwiązanie zawierają tablice Winklera.

    Ale on pewnie musi do tych wzorów dojść :-)

  • 5. Data: 2009-03-18 13:25:27
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    On 18 Mar, 12:48, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    > Dla tak prostych przypadków rozwiązanie zawierają tablice Winklera.
    >
    > --
    > Michał Grodecki
    Ale to już dla fachmanów. Student ma zadanie. I bez tablic w kwadrans
    daje się rozwiązać.
    Pozdrowienia.
    W.Kr.

  • 6. Data: 2009-03-18 14:02:26
    Od: "pieczona" <pieczona21[nospam]@o2.pl>

    W tym wypadku najłatwiej metodą sił.

    Za jedną podporę (środkową) wstawiasz siłę jednostkową.
    Dostajesz belke jednoprzęsłową - całkujesz wykresy i dostajesz wynik

  • 7. Data: 2009-03-18 16:48:52
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pieczona" <pieczona21[nospam]@o2.pl> napisał w wiadomości
    >W tym wypadku najłatwiej metodą sił.
    >
    > Za jedną podporę (środkową) wstawiasz siłę jednostkową.
    > Dostajesz belke jednoprzęsłową - całkujesz wykresy i dostajesz wynik

    A nie można tego zrobić metodą geometrii wykreślnej?
    ...chyba tak robiłem w technikum...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 8. Data: 2009-03-18 18:29:47
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Dnia 2009-03-18 15:02, Użytkownik pieczona napisał:
    > W tym wypadku najłatwiej metodą sił.
    >
    > Za jedną podporę (środkową) wstawiasz siłę jednostkową.
    > Dostajesz belke jednoprzęsłową - całkujesz wykresy i dostajesz wynik

    Albo przegub nad podporą - trochę prostsze całkowanie wykresu
    jednostkowego przez stan "p" (ten od obciążeń zewnętrznych).

  • 9. Data: 2009-03-18 21:28:12
    Od: "pieczona" <pieczona21[nospam]@o2.pl>

    No bardzo możliwe :

    Tak czy owak celem przypomnienia sobie, maznałem to na kartce (tak na szybko
    więc proszę wybaczyć niestaranność i brak kaligrafii)

    Ale mam nadzieje, że coś to pomoże twórcy tematu.

    Co do twierdzenia Wereszczagina nie tłumacze ale łatwo to znaleźć w
    internecie nawet z dowodem tegoż twierdzenia

    http://img264.imageshack.us/img264/6206/tmp5.jpg

    Pozdrawiam

    Użytkownik "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> napisał w
    wiadomości news:gprejc$dlr$1@inews.gazeta.pl...

  • 10. Data: 2009-03-18 21:51:55
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Co do twierdzenia Wereszczagina nie tłumacze ale łatwo to znaleźć w
    > internecie nawet z dowodem tegoż twierdzenia

    Jak by kogoś interesowało rozwiązanie innym sposobem, to zadanie dokładnie takie jak

    zadane studentowi jest rozwiązane w Wytrzymałość materiałów, M.E i T.
    Niezgodzińskich,
    str.173-4, metodą superpozycji.
    W.Kr.