  • 1. Data: 2009-03-18 08:12:17
    Temat: Czy takie cus jest wykonalne ? (przyczepka samochodowa)
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak tak sobie ogladam ceny przyczepek lekkich do samochodow,
    to widze, ze stosunek ceny do ladownosci jest tragicznie wielki.

    Czy wedlug was wykonalny jest taki pomysl:
    1) zakup na zlomowisku sprawnego podwozia
    zuka/poloneza/czegos tam jeszcze
    (to sie moze udac za 300-500 pln)
    2) dospawanie burt
    3) dospawanie dyszla
    4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki

    Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
    na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic
    ladunki rzedu 700-900 kg.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-03-18 09:39:19
    Od: ????????? <...@...c>

    pluton pisze:
> [...]
    > 4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki
    >
    > Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
    > na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic

    O ile dobrze npamiętam to do DMC 750kg nie musi mieć hamulca,
    więc jeżeli chcesz wozić ładunki 700-900kg to musisz mieć
    przyczepę z hamulcem najazdowym. Sprawdź jeszcze w dowodzie
    rejestracyjnym samochodu jak ciężkie przyczepy możesz
    ciągnąć. Na osi samochodowej możesz zrobić przyczepę albo
    wysoką i szeroką, wąską i niską, lub szeroką z nadkolami
    "w pace", osie do przyczep są szersze.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-18 09:43:47
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czy wedlug was wykonalny jest taki pomysl:
    > 1) zakup na zlomowisku sprawnego podwozia
    > zuka/poloneza/czegos tam jeszcze
    > (to sie moze udac za 300-500 pln)

    Kup pakę z ramą od Trucka będziesz miał gotowe.

    Do ramy przysmarkasz dyszel i gotowe.

    Podwozie z poloneza nie nadaje się bo to konstrukcja samonośna, chyba, żebyś
    kupił most z resorami, ale ramę i budę musisz pospawać.

    Z Żuka masz ramę, ale koła są z tyłu, a przydałyby się na środku przyczepy.
    Trzeba przerabiać. Zresztą rama z Żuka Ciężka.

    > 4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki

    Przyczepa lekka to masa przyczepy + ładunek max 750 kg, czyli jeśli
    przyczepa ma 600 kg to ładowność 150 :-)

    > Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
    > na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic
    > ladunki rzedu 700-900 kg.

    Takie ładunki to już musisz mieć inną kategorię prawa jazdy znaczy na
    przyczepy/lawety musisz mieć.

    Chyba, że będziesz przeładowywał, każdy tak robi, chyba, że wozi styropian
    :-)

    Ja niedawno sprzedałem przyczepkę lekką 1,5 x 1,5 metra. I jeszcze koła były
    wewnątrz, niewiele dało się nią wozić, chyba tylko opał.

    Właśnie dziś rano przywieźli mi stal na przyczepkę, którą będzę kleił.
    Planuję wymiary 3,5 dł x 1,8 sz., Zawieszenie 2 x od Seicento czyli 4 koła
    blisko siebie, bo wystarczy toto przykręcić od spodu - całe gotowe ze
    sprężynami, amorami i odbojami.

    Taka większa przyczepa będzie mogła przewieźć coś dłuższego, kilka mebli
    pionowo, inną sporą przyczepkę jeśli będzie trzeba, itp

    Koszty:

    stal 750 zł laski po 6m, ale dużo zostanie

    2x zawieszenia i 4 koła - 400 zł

    zaczep kulowy 130 zł

    Lampy, odblaski itp. 150 zł.

    Cynkowanie (mam blisko) pewnie ze 300 zł

    Rejestracja (przeglądy itp) 480 zł.

    Drogo wyjdzie ale temat przyczepy będę miał zamknięty, takie przyczepki na
    Alledrogo są po 4000 zł w górę.

    A jak robić to już konkretną, bo jak miałem tą małą to i tak teścia prosiłem
    o przewiezienie Dukatem, bo bym musiał jeździć 4x tyle.

    Jak chcesz to mam dla Ciebie dobrą propozycję. Mam przyczepkę 2,5 x 1,5
    metra, rama z kołami, dyszlem, podłogą, zawiecha tylna od Golfa I. Światła
    dołożę, wtyczkę. Oddam w naprawdę dobrych pieniądzach, szczególnie Tobie :-)

    Dorobisz sobie burty, instalkę, zarejestrujesz i będziesz miał. Miałem robić
    sobie, ale jednak chcę większą.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-18 10:17:32
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Kup pakę z ramą od Trucka będziesz miał gotowe.

    popatrze, dzieki.

> [...]
    > dołożę, wtyczkę. Oddam w naprawdę dobrych pieniądzach, szczególnie Tobie

    No kuszace :) Rzuc gdzies chociaz 1 fotke i podaj ladownosc.
    jakby co, to moj mail jest jessan potem malpa potem o2 potem kropka
    potem pl

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-03-18 10:32:05
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Drogo wyjdzie ale temat przyczepy będę miał zamknięty, takie przyczepki na
    > Alledrogo są po 4000 zł w górę.

    A jakby tak kupic poldka trucka z gazem ? Jaki toto ma udzwig ?
    Na pewno bedzie taniej niz 4 kpln, moze nawet o polowe...

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-03-18 10:38:28
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > No kuszace :) Rzuc gdzies chociaz 1 fotke i podaj ladownosc.
    > jakby co, to moj mail jest jessan potem malpa potem o2 potem kropka
    > potem pl

    Nie mam zrobionego foto, zresztą będę jeszcze dospawywał dyszel z zaczepem
    kulowym, potem może burty dorobię i sprzedam.

    Solidna jest, możesz mi wierzyć.

    Jak nie wyjdzie Ci z truckiem, to porobię fotek i wyślę.

    A ładowność?

    Sprężyny od Golfa z tyłu więc możesz sobie wyobrazić jaka może być
    ładowność. Tyle ile ważył obciążony golf z tyłu.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2009-03-18 10:46:43
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Tylko potem utrzymanie :-( OC drogie, naprawy.
    >
    > Wygodniej jednak mieć pakę niż przyczepkę ciągać.

    Prawda. Ale u mnie jest jeszcze jede aspekt; mam samochod
    w automacie i nie chce go zajezdzac ciagajac ciezary.
    Bardzo lubie moj samochodzik i nie chce go stracic :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-03-18 10:47:58
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jak nie wyjdzie Ci z truckiem, to porobię fotek i wyślę.

    Wystarczy jedna. I cena :)
    Czy to bedzie przyczepa calkowicie jezdna ?
    Niestety nie mam czasu sie bawic w doprowadzanie
    do stanu uzywalnosci :(

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-03-18 10:48:47
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A jakby tak kupic poldka trucka z gazem ? Jaki toto ma udzwig ?

    Z tonę może mieć, trzeba by sprawdzić.

  • 10. Data: 2009-03-18 11:23:17
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Wystarczy jedna. I cena :)
    > Czy to bedzie przyczepa calkowicie jezdna ?
    > Niestety nie mam czasu sie bawic w doprowadzanie
    > do stanu uzywalnosci :(

    Przypuśmy, że mogę Ci zrobić na gotowo bez rejestracji bo zarejestrowałbyś
    na siebie od razu.

    I taka gotowa za 900 zł bez negocjacji pójdzie :-) Ale ta cena tylko dla
    Ciebie :-)

    Pozdrawiam

    Jacek