  • 1. Data: 2010-11-07 04:04:48
    Temat: Czy pamięć DDR2 6400 powinna być taktowana 400Mhz czy 800Mhz?
    Od: micz <m...@y...com>

    Witam!

    Zajrzałem do CPU-Z i "odkryłem", że moja pamięć jest taktowana 400MHz.
    A z mojej - z leksza laickiej co prawda -wiedzy wynika, że powinna być
    800... Jak to w końcu jest? Pewnie to pytanie mocno podstawowe, ale
    jego specyfika jest ...najeżona pułapkami :). Czytałem na ten temat
    np. tu ( http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM ) ale te terminy tam
    podane (Data Rate = 800, I/O Bus clock = 400) nie pokrywają się z
    terminami w CPU-Z (DRAM Frequency = 400, NB Frequency = 1800, Max
    Bandwith = 400, Timings Table Frequency = 200, 266, 400) i nie wiem
    jak to czytać. A sytuację komplikuje dodatkowo podzielność tego
    wszystkiego przez siebie (w sensie, że 2x400=800... a to jest dual
    channel i może wtedy to tak działa....Aaaaaa!!!!!. Nie
    wiem...Confusing)

    Czy mógłbym prosić o jakiś link do tłumaczenia jak krowie na granicy,
    albo szybką odpowiedź: czy to co widać na zrzutach z CPU-Z to poprawna
    konfiguracja dla moich modułów pamięci (2x2GB Kingston
    KHX6400D2LLK2/4G)?

    screen:
    http://www.flickr.com/photos/34997214@N08/5153327028
    /

    dzięki wielkie za ewentualne wskazówki - uporządkować wiedzę, to jak
    nauczyć się czegoś nowego :)

  • 2. Data: 2010-11-07 07:17:23
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07-11-2010 05:04, micz napisał/a:
> [...]
    > albo szybką odpowiedź: czy to co widać na zrzutach z CPU-Z to poprawna
    > konfiguracja dla moich modułów pamięci (2x2GB Kingston

    Wszystko w porządku. Pamięć DDR2 wykorzystuje do przesyłania danych
    wznoszące i opadające zbocze sygnału zegarowego dlatego efektywna
    częstotliwość pracy jest 2 razy większa od zegarowej.
    Ten typ tak ma ;-)

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-11-08 02:41:36
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "micz" napisał:

    Czy mógłbym prosić o .. tłumaczenia jak krowie na granicy ... :)

    DDR - Double Data Rate.

    Dane są wymieniane dwukrotnie w jednym cyklu zegarowym. Zegar FSB 400 MHz =
    800 MHz dla w odczytu/zapisu danych pamięci.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

    Remek

  • 4. Data: 2010-11-09 05:37:17
    Od: micz <m...@y...com>

    kurfeć czułem, że jest coś na rzeczy z tym mnożeniem przez 2 :)

    Dzięki za wyjaśnienia - już więcej kumam. Schody się zaczną pewnie jak
    zapytam o DDR3... ale nie zapytam :)

    Pozdrawiam
    Micz

  • 5. Data: 2010-11-10 13:11:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 21:37:17 -0800 (PST), micz napisał(a):

    > kurfeć czułem, że jest coś na rzeczy z tym mnożeniem przez 2 :)
    >
    > Dzięki za wyjaśnienia - już więcej kumam. Schody się zaczną pewnie jak
    > zapytam o DDR3... ale nie zapytam :)

    Działa analogicznie do DDR2 (przesył dwukrotnie w jednym cyklu zegarowym)
    tyle, że za jednym zamachem idzie dwukrotnie większa ilość danych - przy
    DDR2 4 bity, przy DDR3 - 8.

    [ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
    [ (Benicio Del Toro) ]