  • 1. Data: 2015-04-30 14:27:06
    Temat: Nowy laptop HP 250 - jak otwierać CD/DVD ?
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Kupiłem sobie nowy laptop - HP 250 i wszystko było by dobrze gdybym miał w nim
    "normalny" dostęp do stacji CD/DVD. Nie umiem jej w normalny sposób otworzyć, a
    otwieram do na dwa sposoby :
    1. wyjmuję baterię z laptopa, wkładam, uruchamiam, wchodzę do BIOS'a po czym wciskam
    przycisk w szufladzie stacji CD/DVD no i stacja się otwiera.

    2. Uruchamiam system Mandriva Live - w shell'u piszę: mkdir /katalog , mount
    /dev/sr1 /katalog i na koniec : eject /katalog i szuflada "wyjeżdża".

    Przyznacie że to dość kuriozalny sposób na otwieranie stacji CD/DVD. Na dysku lapka
    rezyduje win 8.1. Może ktoś problem przerabiał - proszę o jakieś podpowiedzi w
    temacie.

  • 2. Data: 2015-04-30 14:37:27
    Temat: Re: Nowy laptop HP 250 - jak otwierać CD/DVD ?
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 14:27, Universis pisze:
> [...]
    rezyduje win 8.1. Może ktoś problem przerabiał - proszę o jakieś podpowiedzi w

    A wcisnąć przycisk na zewnętrznej ściance tacki też próbowałeś?

  • 3. Data: 2015-04-30 15:04:16
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 30-04-2015 o 14:27:06 Universis <u...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przyznacie że to dość kuriozalny sposób na otwieranie stacji CD/DVD. Na
    > dysku lapka rezyduje win 8.1. Może ktoś problem przerabiał - proszę o

    Najwyraźniej w obu przypadkach jakiś program blokuje otwieranie napędu...
    Zrób eksperyment pt. "Mandriva z pendriva" i zobacz, czy napęd CD będzie
    blokowany.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 4. Data: 2015-04-30 15:15:46
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 13:37:32 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:
    [..]
    > A wcisnąć przycisk na zewnętrznej ściance tacki też próbowałeś?

    A czytać ze zrozumieniem potrafisz ? Napisałem przecież: "było by dobrze gdybym miał
    w nim "normalny" dostęp do stacji CD/DVD."

  • 5. Data: 2015-04-30 18:59:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-30 o 15:15, Universis pisze:
> [...]
    >
    > A czytać ze zrozumieniem potrafisz ? Napisałem przecież: "było by dobrze gdybym
    miał w nim "normalny" dostęp do stacji CD/DVD."

    I uważasz że to zdanie należy zinterpretować jako "przycisk nie działa"
    zamiast "nie potrafię znaleźć przycisku". ?
    Skoro nie potrafisz czytnika grup skonfigurować, nie potrafisz zadać
    prostego i jednoznacznego pytania to może i przycisku znaleźć lub
    nacisnąć nie potrafisz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-04-30 19:04:38
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 14:04:33 UTC+1 użytkownik Sławek Maculewicz
    napisał:
    [..]
    > Najwyraźniej w obu przypadkach jakiś program blokuje otwieranie napędu...
    > Zrób eksperyment pt. "Mandriva z pendriva" i zobacz, czy napęd CD będzie
    > blokowany.
    [..]

    Pendrive'a nie mogę wprawdzie znaleźć, więc postanowiłem zrobić to jako substytut i
    podszedłem do lapka cdromem z mandriva Live na pokładzie.
    Gdy system "wszedł" postanowiłem nacisnąć przycisk na CDROM'ie, ale bez rezultatu.
    Pomogła procedura którą wyżej opisałem zrobiona w shell'u.
    Pod Windowsem 8.1 radzę sobie otwierając "komputer", potem klikając PPM na CDROM'ie i
    z powstałego menu LPM klikam "eject". "Normalnie" - nie przechodzi
    - brak reakcji.

  • 7. Data: 2015-05-01 03:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-04-30 19:04, Universis pisze:
> [...]
    i z powstałego menu LPM klikam "eject". "Normalnie" - nie przechodzi

    No to chyba nie do końca tak to działa, bo systemy live CD/DVD
    bootowalne z płyt blokują możliwość wypuszczenia płyty z napędu podczas
    ich pracy (systemu znaczy). Uwalniają płytę dopiero, gdy robi się
    restart (tzn. wtedy dopiero pozwalają ręcznie lub same wypluwają płytkę
    z napędu).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2015-05-01 19:11:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
> [...]
    > znaczy). Uwalniają płytę dopiero, gdy robi się restart (tzn. wtedy dopiero
    > pozwalają ręcznie lub same wypluwają płytkę z napędu).

    tylko jezeli nie laduja sie w calosci do ramu

    ja bym zaczal od uaktualnienia firmware bo z opisu wynika ze przyciskiem
    sie nie da otworzyc bez wyjecia baterii a to juz normalne nie jest

    --
    http://db.org.pl/