eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Materiałoznastwo - przeciążenia.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2009-03-16 18:28:00
    Temat: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających?
    Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne,
    bo promy kosmiczne to raptem 3-8g, tak samo w lotnictwie wojskowym.
    W formule 1 jakiś Amerykanin kiedyś rzekomo przeżył ~170g, a mnie
    tak dokładnie interesuje, czy dzisiejsza technika pozwala na
    produkcję rakiet(czy też samolotów) który - wraz ze swą elektroniką
    - wytrzymałyby przeciążenia rzędu 150-200g. Myśląc o 'samolotach'
    mam oczywiście na myśli samoloty bezzałogowe.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 2. Data: 2009-03-16 20:36:29
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających?
    > Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne,
    > bo promy kosmiczne to raptem 3-8g, tak samo w lotnictwie wojskowym.
    > W formule 1 jakiś Amerykanin kiedyś rzekomo przeżył ~170g, a mnie
    > tak dokładnie interesuje, czy dzisiejsza technika pozwala na
    > produkcję rakiet(czy też samolotów) który - wraz ze swą elektroniką
    > - wytrzymałyby przeciążenia rzędu 150-200g. Myśląc o 'samolotach'
    > mam oczywiście na myśli samoloty bezzałogowe.

    Mnie tam zawsze ciekawiło, jakim cudem koło 1945 roku Anglicy upchali
    elektroniczne zapalniki zbliżeniowe w pociskach p/lot i lampowa
    elektronika przeżywała odpalenie pocisku.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 3. Data: 2009-03-16 20:48:26
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 Mar, 20:36, "PeJot ( home)" <P...@o...pl> wrote:
    > Sqeeb pisze:
    >
    > > Witam.
    > > Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających?
    > > Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne,
    > > bo promy kosmiczne to raptem 3-8g, tak samo w lotnictwie wojskowym.
    > > W formule 1 jakiś Amerykanin kiedyś rzekomo przeżył ~170g, a mnie
    > > tak dokładnie interesuje, czy dzisiejsza technika pozwala na
    > > produkcję rakiet(czy też samolotów) który - wraz ze swą elektroniką
    > > - wytrzymałyby przeciążenia rzędu 150-200g. Myśląc o 'samolotach'
    > > mam oczywiście na myśli samoloty bezzałogowe.
    >
    > Mnie tam zawsze ciekawiło, jakim cudem koło 1945 roku Anglicy upchali
    > elektroniczne zapalniki zbliżeniowe w pociskach p/lot i lampowa
    > elektronika przeżywała odpalenie pocisku.
    >

    Teraz się MEMSy wkłada i 100 tysięcy g im nie groźne
    http://www.isd.mel.nist.gov/meso_micro/D%27Amico.PDF
    Rakieta ze swoimi 500 g wygląda blado :-)
    Konrad


  • 4. Data: 2009-03-17 07:06:24
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Sqeeb wrote:
    > Witam.
    > Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających?
    > Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne,

    Myślę, że największych przeciążeń doznają pociski artyleryjskie (np.
    samonaprowadzające pociski moździerzowe). Pwenie nie podają wartości
    tych przeciążeń, ale podają prędkość wylotową i długość lufy, więc
    oszacowanie przyspieszenia w lufie nie powinno stanowić problemu.

    Maciek


  • 5. Data: 2009-03-17 07:54:13
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009 13:48:26 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    >Teraz się MEMSy wkłada i 100 tysięcy g im nie groźne
    >http://www.isd.mel.nist.gov/meso_micro/D%27Amico.PD
    F

    No nie - deklaruja tylko 50k g.

    A i tak jestem ciekaw jak to mocuja - cyna slaba jest :-)

    J.


  • 6. Data: 2009-03-17 08:22:47
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:
    > On 16 Mar, 20:36, "PeJot ( home)" <P...@o...pl> wrote:
    >> Sqeeb pisze:
    >>
    >>> Witam.
    >>> Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających?
    >>> Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne,
    >>> bo promy kosmiczne to raptem 3-8g, tak samo w lotnictwie wojskowym.
    >>> W formule 1 jakiś Amerykanin kiedyś rzekomo przeżył ~170g, a mnie
    >>> tak dokładnie interesuje, czy dzisiejsza technika pozwala na
    >>> produkcję rakiet(czy też samolotów) który - wraz ze swą elektroniką
    >>> - wytrzymałyby przeciążenia rzędu 150-200g. Myśląc o 'samolotach'
    >>> mam oczywiście na myśli samoloty bezzałogowe.
    >> Mnie tam zawsze ciekawiło, jakim cudem koło 1945 roku Anglicy upchali
    >> elektroniczne zapalniki zbliżeniowe w pociskach p/lot i lampowa
    >> elektronika przeżywała odpalenie pocisku.
    >>
    >
    > Teraz się MEMSy wkłada i 100 tysięcy g im nie groźne

    A jak to robili w 45 ?

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 7. Data: 2009-03-17 08:37:07
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przecišżenia.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Mar, 07:54, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 16 Mar 2009 13:48:26 -0700 (PDT),  Konrad Anikiel wrote:
    > >Teraz się MEMSy wkłada i 100 tysięcy g im nie groźne
    > >http://www.isd.mel.nist.gov/meso_micro/D%27Amico.PD
    F
    >
    > No nie - deklaruja tylko 50k g.
    >

    Nie 50k tylko 500.

    Konrad


  • 8. Data: 2009-03-17 09:37:52
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    PeJot wrote:

    > >> Mnie tam zawsze ciekawiło, jakim cudem koło 1945 roku Anglicy upchali
    > >> elektroniczne zapalniki zbliżeniowe w pociskach p/lot i lampowa
    > >> elektronika przeżywała odpalenie pocisku.
    > >>
    > >
    > > Teraz się MEMSy wkłada i 100 tysięcy g im nie groźne
    >
    > A jak to robili w 45 ?

    No wlasnie. Przyspieszenia w chwili wystrzalu sa (jesli dobrze licze)
    rzedu 10000g. Jak dla elektroniki lampowej to chyba dosc duzo...

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /
    \____/


  • 9. Data: 2009-03-17 10:24:09
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Mar, 09:37, myszek <k...@l...tpsa.pl> wrote:
    > No wlasnie. Przyspieszenia w chwili wystrzalu sa (jesli dobrze licze)
    > rzedu 10000g. Jak dla elektroniki lampowej to chyba dosc duzo...
    >

    Widocznie to nie były lampy.
    Konrad


  • 10. Data: 2009-03-17 11:00:24
    Temat: Re: Materiałoznastwo - przeciążenia.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Sqeeb napisal:
    [ ciach ]

    Zerknij sobie do:
    http://www.witu.mil.pl/www/biuletyn/zeszyty/20070101
    p/95.pdf

    Bardzo ladnie jest tam wszystko opisane.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: