  • 1. Data: 2010-03-02 16:16:49
    Temat: Czy to normalny objaw?
    Od: karamba <k...@t...pl>

    Passat 1,9 TDI , '98r. Przekręcam kluczyk w stacyjce, odczekuje,
    gasną wszystkie kontrolki, zostaje czerwona (ładowanie) i (ręczny
    ham.). Włączam rozruch i w tym momencie pojawia się pomarańczowa (ABS)
    i (AirBAG) po chwili po odpaleniu gasną.Wcześniej tak nie było, po
    podgrzaniu świec, kiedy wszystko gasło już się "pomarańcze" nie
    pojawiały.Co to może być.Jakie macie koledzy doświadczenia?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-02 16:58:27
    Temat: Re: Czy to normalny objaw?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    karamba pisze:
> [...]
    > podgrzaniu świec, kiedy wszystko gasło już się "pomarańcze" nie
    > pojawiały.Co to może być.Jakie macie koledzy doświadczenia?

    Normalne. ABS i poduszki robia selftest.

  • 3. Data: 2010-03-02 17:09:13
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    karamba pisze:
> [...]
    > podgrzaniu świec, kiedy wszystko gasło już się "pomarańcze" nie
    > pojawiały.Co to może być.Jakie macie koledzy doświadczenia?

    Slaby akumulator.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-03-02 19:54:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    karamba pisze:
> [...]
    > podgrzaniu świec, kiedy wszystko gasło już się "pomarańcze" nie
    > pojawiały.Co to może być.Jakie macie koledzy doświadczenia?

    Jeżeli faktycznie kiedyś było inaczej, to prawdopodobnie teraz zaczęło
    Ci bardziej spadać napięcie podczas rozruchu - spowodowane to może być
    powoli starzejącym się akumulatorem.

    Jak sterownik danego urządzenia zarejestruje spadek napięcia większy niż
    dopuszczalny to się wyłącza, po rozruchu silnika włącza się ponownie i
    robi test który polega m.in. na zapaleniu kontrolek.

  • 5. Data: 2010-03-02 22:41:10
    Od: karamba <k...@t...pl>

> [...]
    > dopuszczalny to się wyłącza, po rozruchu silnika włącza się ponownie i
    > robi test który polega m.in. na zapaleniu kontrolek.

    Słaby akumulator- ktoś mi już to sugerował, ale nie chciało mi się
    wierzyć, bo
    kupiłem nowy Baner w październiku.(poprzedni śmigał 6lat). Zimą byłem
    na nartach, auto stało tydzień
    nieodpalane! pod chmurką na mrozie i nie był cudów, a teraz
    szopki.Sprawdziłem napięcie na chodzie (14,6V) więc ładowanie jest
    niby OK.
    Wieczorem wróciłem z trasy 160km, a rano coś nie tak z kontrolkami.To
    co, nie ładuje?. Paski wymienione we wrześniu.
    Zgłupiałem, ale faktycznie chyba coś z aku.
    karamba

  • 6. Data: 2010-03-02 23:54:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    karamba pisze:

    > Słaby akumulator- ktoś mi już to sugerował, ale nie chciało mi się
    > wierzyć, bo
    > kupiłem nowy Baner w październiku.(poprzedni śmigał 6lat). Zimą byłem
    > na nartach, auto stało tydzień

    Może być też większy opór na rozruszniku.
    Obie sprawy mogą być spowodowane po prostu zimą.

    IMO objawy niekoniecznie znaczą że akumulator należy wymienić bo lada
    dzień padnie. Być może spokojnie pochodzi.

  • 7. Data: 2010-03-03 00:16:49
    Od: karamba <k...@t...pl>

    > Może być też większy opór na rozruszniku.
    > Obie sprawy mogą być spowodowane po prostu zimą.

    Być może rozrusznik łyka masę prądu.
    Przyjrzę mu się, swoje latka ma.
    dziękuję za porady

  • 8. Data: 2010-03-03 00:36:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    karamba pisze:

    > Być może rozrusznik łyka masę prądu.
    > Przyjrzę mu się, swoje latka ma.

    Myślałem nie tyle o problemie z rozrusznikiem co po prostu zima jest,
    olej gęsty i silnik ciężko się kręci w pierwszej chwili.

    Wtedy napięcie na akumulatorze spadnie bardziej (nie bez znaczenia
    będzie tu też niska temperatura samego akumulatora).

  • 9. Data: 2010-03-05 20:48:47
    Od: karamba <k...@t...pl>

    On 2 Mar, 16:16, karamba <k...@t...pl> wrote:
> [...]
    > podgrzaniu świec, kiedy wszystko gasło już się "pomarańcze" nie
    > pojawiały.Co to może być.Jakie macie koledzy doświadczenia?

    Znalazłem przyczynę.Może się komuś przyda moje doświadczenie.
    Słabe i zaśniedziałe połączenie przewodu minusowego aku. z karoserią.
    Oczyściłem, dokręciłem i problemy się skończyły :)
    pozdrawiam
    karamba