  • 11. Data: 2011-06-28 10:35:19
    Temat: Re: Czy warto tulejki i soczewki do Canona A720?
    Od: "Adam Z." <m...@g...com>

    > Witam
    >
    > Zastanawiam się nad rozbudową aparatu Canon A720.
    > Warto kupić taki zestaw?http://allegro.pl/nowy-zestaw-zaawansowany-ca
    non-a700-a710-a720-i1670...
    > Czy jakość wykonania pozwala na uzyskanie nie gorszych zdjęć niż bez
    > tych filtrów?
    >
    > Jeszcze soczewki do zdjęć makro bym kupił. Warto komplet czy tylko
    > jedną +10? Komplet można łączyć, czyli uzyskać łącznie
    +17d.http://allegro.pl/zestaw-soczewek-makro-1-2-4-1
    0-dioptrii-52mm-i16579...
    > Nie zniekształcają takie cuda obrazu?

    A jakby za ta cene kupic jakas jasna, manualna, stara stalke (moze byc
    na M42) i do tej tulejki ja przykrecic tylem??
    Nie jestem pewien jak takie zestawy z kompaktem sie sprawdzaja, ale w
    przypadku luster mozna uzyskac ciekawe efekty.
    Pierscien odwrotnego mocowania kosztuje grosze. Stare obiektywy tez.

  • 12. Data: 2011-06-28 12:29:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Adam Z. napisał(a) :

> [...]
    > przypadku luster mozna uzyskac ciekawe efekty.
    > Pierscien odwrotnego mocowania kosztuje grosze. Stare obiektywy tez.

    Niezbyt rozumiem co napisałeś, ale dziękuję :-)
    Po krótkim przeszukaniu pod względem pierścienia odwrotnego
    mocowania domyślam się, że stałka to obiektyw? W moim wypadku
    odpada. Za dużo robi się tych dodatków.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2011-06-28 12:46:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Niezbyt rozumiem co napisałeś, ale dziękuję :-)

    Chodzi to, ze taki Helios pozyskany z dziadkowego Zenita
    i przymocowany odwrotnie (tylem na przod) do kompaktu robi
    za bardzo przyzwoita soczewke makro, w dodatku niezle
    skorygowana.

    Co by nie napisal sprzedawca tych soczewek z Allegro
    maksymalna rozsadna to +4D, kazda "mocniejsza" psuje
    obraz tak paskudnie, ze IMHO nie jest warta rozwazania.

    > Za dużo robi się tych dodatków.

    Mimo to - wez pod rozwage takiego Heliosa _zamiast_
    soczewek... koszt niewielki a jakosc bez porownania lepsza.

    https://picasaweb.google.com/Vituniu/ZdemolowanyHeli
    os?authkey=Gv1sRgCI6Y8_nh6rqhWg#5053036172949757522

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 14. Data: 2011-07-01 00:38:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011, Adam Z. wrote:

    > A jakby za ta cene kupic jakas jasna, manualna, stara stalke (moze byc
    > na M42) i do tej tulejki ja przykrecic tylem??

    Tulejka wytrzyma?
    Znaczy czy wytrzyma ciężar aparatu, bo to że obiektyw będzie
    ważył więcej wydaje się być naturalne ;)

    > Nie jestem pewien jak takie zestawy z kompaktem sie sprawdzaja,

    Do makro dobrze - przysłona aparatu i tak musi być przymknięta,
    aby GO była grubsza od papieru.

    pzdr, Gotfryd