  • 1. Data: 2009-04-25 18:18:29
    Temat: Czym się róznią kaski AIROH SV55-S i SV55-S (sport)
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Czym się różnią te dwa kaski:

    http://www.airoh.pl/katalog/model/66

    Cena 990zł

    http://www.airoh.pl/katalog/model/75

    Cena 690 zł

    Czytałem, że ten tańszy jest najlepszym wyborem w cenie ok 600 zł. A jak
    Wasze oceny?

    MN

  • 2. Data: 2009-04-25 21:02:05
    Temat: Re: Czym się róznią kaski AIROH SV55-S i SV55-S (sport)
    Od: zbyhoo <z...@o...pl>

    On 25 Kwi, 20:18, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.airoh.pl/katalog/model/75
    >
    > Cena 690 zł
    >
    > Czytałem, że ten tańszy jest najlepszym wyborem w cenie ok 600 zł. A jak

    Ten drozszy jest lakierowany i ma wkladke anti-fog. Dodatkowo sprawdz
    czy w standardzie jest oslona podbrodka, zapobiegajaca zasysaniu
    owadow pod wizjer.
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 3. Data: 2009-04-26 00:02:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-25 23:02:05 +0200, zbyhoo <z...@o...pl> said:

    > oslona podbrodka, zapobiegajaca zasysaniu
    > owadow pod wizjer.

    To jakaś szczególna cecha tego kasku? To zasysanie owadów?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 4. Data: 2009-04-26 07:21:40
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    zbyhoo wrote:
    > Ten drozszy jest lakierowany i ma wkladke anti-fog. Dodatkowo
    > sprawdz czy w standardzie jest oslona podbrodka, zapobiegajaca
    > zasysaniu owadow pod wizjer.

    Zasysaniu? To w kasku jest jakieś podciśnienie? :)
    Może wpadaniu po prostu.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 5. Data: 2009-04-26 07:22:09
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    de Fresz wrote:

    > To jakaś szczególna cecha tego kasku? To zasysanie owadów?

    No jak nie ma osłonki i ci wpadnie osa to może być nieciekawie.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 6. Data: 2009-04-26 08:56:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-26 09:22:09 +0200, Marcin Gardeła <d...@g...pl> said:

    > No jak nie ma osłonki i ci wpadnie osa to może być nieciekawie.

    Znaczy gorzej, niż jak jest osłonka i wpadnie osa? ;-)
    Zresztą - jak często się to miałoby przydarzać?

  • 7. Data: 2009-04-26 11:29:22
    Od: zbyhoo <z...@o...pl>

    > Znaczy gorzej, niż jak jest osłonka i wpadnie osa? ;-)
    > Zresztą - jak często się to miałoby przydarzać?

    Nie wiem czego nie rozumiesz, nie jezdzisz motocyklem? Mam takiego
    Airoha bez oslony i zawirowania powstajace za owiewka powoduja
    wdmuchiwanie/wpadanie/nazwij_to_jak_chcesz owadow do wnetrza kasku.
    Przez ten drobiazg zaluje, ze nie kupilem wyzszego modelu... Zapewne
    nie przeszkadza to na sprzetach z duzymi, turystycznymi owiewkami -
    typu ST czy GL, ale przy polowiewce moze byc dokuczliwe. Poza tym za
    szyba motocykla podczas jazdy wytwarza sie podcisnienie, kierownik
    siedzi tuz za nia wiec uzycie sformulowania "zapobiega zasysaniu
    owadow" bylo tylko malenkim lapsusikiem. Wszyscy uzywamy skrotow
    myslowych i nikt sie nie czepia gdy patrzac na czajnik grzejacy wode
    mowisz, ze widzisz jak z niego paruje. A to wcale para wodna nie jest.
    Pozdrowale 8-)
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 8. Data: 2009-04-26 12:38:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-26 13:29:22 +0200, zbyhoo <z...@o...pl> said:

    > Nie wiem czego nie rozumiesz, nie jezdzisz motocyklem?

    A jak myślisz patrząc na sygnaturkę?Pprzelatałem pare kkmów w kaskach
    bez podbródka i nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Przez uchyloną
    szybę - owszem, wiele razy, ale od dołu - nie. No może na postoju (np.
    światłach) jakieś muszki, ale to zdecydiwanie ciężko nazwać zasysaniem.

> [...]
    > nie przeszkadza to na sprzetach z duzymi, turystycznymi owiewkami -
    > typu ST czy GL, ale przy polowiewce moze byc dokuczliwe.

    A widzisz, teraz Twoja wypowiedź nabrała dużo sensu.
    BTW - przy golasach ten problem najwidoczniej nie występuje (a
    przynajmniej mi się nie zdarzyło). Lub nie generują go szczękowy Grex
    oraz Szuj przy tej konfiguracji.

    > Wszyscy uzywamy skrotow
    > myslowych i nikt sie nie czepia gdy patrzac na czajnik grzejacy wode
    > mowisz, ze widzisz jak z niego paruje. A to wcale para wodna nie jest.

    A co jak nie para wodna? ;-)

  • 9. Data: 2009-04-26 12:43:23
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

    > A co jak nie para wodna? ;-)

    woda. Para jest gazem bezbarwnym i jej nie widac. Widac kropelki wody w
    powietrzu powstale ze skroplenia schlodzonej pary.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-04-26 12:47:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-26 14:43:23 +0200, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > woda. Para jest gazem bezbarwnym i jej nie widac. Widac kropelki wody w
    > powietrzu powstale ze skroplenia schlodzonej pary.

    A to ja przeprzaszam, widać akurat wtedy nie uważałem na fizyce w
    podstawówce ;-)