  • 1. Data: 2009-04-22 21:05:18
    Temat: DRZ - problem z przelacznikiem swiatel - mial ktos?
    Od: WIR <w...@g...com>

    Zauwazylem, ze jest troche posiadaczy DRZ 400.
    Wczoraj wieczorem siadlo mi oswietlenie.
    Zarowka wyeliminowana - 'poganiacz' wlacza normalnie dlugie.
    Bezpiecznik - gites.
    A kurde ani mijania ani drogowych na stale nie mam.
    Rozkrecilem przelaczniki - wyglada ok, nigdzie sie kabel nie
    poluzowal, na wszelki wypadek dalem jeszcze pasty przewodzacej.
    Posprawdzalem wszelkie zlaczki kabli - nic sie nie poluzowalo.
    Nadal nic - czyli jezdze na postojowych wspomaganych dlugimi z
    poganiacza - chyba sobie ten przycisk tasma okleje do czasu
    naprawienia, zeby na dlugich jezdzic.

    WIR

  • 2. Data: 2009-04-22 21:19:17
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    WIR pisze:
    > Zauwazylem, ze jest troche posiadaczy DRZ 400.
    > Wczoraj wieczorem siadlo mi oswietlenie.

    Proponuję multimetr z Tesco za 14,99 PLN i podstawowy kurs
    elektrotechniki (może być z podręcznika do technikum). Jako alterntywę
    proponuję wycieczkę do elektryka.
    Gdybyś odebrał to za złośliwość - nie ma bata, by przebadać Twoją
    instalację przez serwer news (nie ma takiej opcji w prawie Ohma).

    pozdr
    DP (elektryk, żeby nie było)
    TL-S

  • 3. Data: 2009-04-22 22:11:14
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 22 Kwi, 23:19, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:

    > Proponuję multimetr z Tesco za 14,99 PLN i podstawowy kurs
    > elektrotechniki (może być z podręcznika do technikum). Jako alterntywę
    > proponuję wycieczkę do elektryka.

    Tia - ta przyszlosc tez przed soba widze.
    Myslalem, ze jest jakis powtarzajacy sie kiks w instalacji, ktory sie
    pojawil juz u kogos w DRZ - co na pewno ulatwiloby sledztwo.

    WIR

  • 4. Data: 2009-04-23 06:31:53
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    WIR pisze:

    > Myslalem, ze jest jakis powtarzajacy sie kiks w instalacji, ktory sie
    > pojawil juz u kogos w DRZ - co na pewno ulatwiloby sledztwo.

    Przekaznik swiatel sprawdzales ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 5. Data: 2009-04-23 08:07:16
    Od: "SiW" <r...@y...com>

> [...]
    > Nadal nic - czyli jezdze na postojowych wspomaganych dlugimi z
    > poganiacza - chyba sobie ten przycisk tasma okleje do czasu

    cześc,
    ani ja ani kumpel nie miał czegoś takiego ale...
    coś mi sie po głowie kołacze że był jakis generlany fakap z instalacja
    elektryczną w DRZ z tym ze to sie kończyło/było opisywane jako smierdzenie
    palonej instalacji. zajrzałem na szybko na thumpertalk ale nei znalazłem.
    kiedys było w FAQ ale cos je przerobili i nie ma.
    http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=
    25
    trochę ale nie rozwiązanie jest tutaj:
    http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=62
    7031

    to taki hint do przeszukania tego ich forum.

    A jak jesteś nieangielski to słowo klucz "davopl" taki człowiek co jako jedyny
    handluje uzywanymi czesciami do DRZ na skalę masową. Może pomoże.

    A jakbyś potrzebował daj znac powinienem gdzies mieć schemat instalacji do DRZ-S

  • 6. Data: 2009-04-23 21:14:37
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 23 Kwi, 10:07, "SiW" <r...@y...com> wrote:
> [...]
    > coś mi sie po głowie kołacze że był jakis generlany fakap z instalacja
    > elektryczną w DRZ z tym ze to sie kończyło/było opisywane jako smierdzenie

    no wlasnie tez sie natknalem na takie sygnaly
    oczywiscie teraz mi sie wydaje, ze na pewno mi cos spalenizna
    smierdzialo ostatnio - co rownie dobrze moze byc wytworem mojej
    wyobrazni albo jakiegos 'pana Henka' radosnie palacego stare opony na
    dzialce w ramach hodowania raka na starosc ;)

    > A jakbyś potrzebował daj znac powinienem gdzies mieć schemat instalacji do DRZ-S

    to daje znac - jakby udalo ci sie znalezc to bede wdzieczny.

    Mam jakas serwisowke ale takie cos jak pelen schemat instalacji
    elektrycznej w ogole w niej nie wystepuje.
    Dzisiaj sprawdzilem - przelacznik jest ok, kabel od zlaczki przy
    glowce ramy do przelacznika - tez na 100% dziala (spiete na krotko z
    akumulatorem dawaly prawidlowe dzialanie). Niestety za cholere nie
    udalo mi sie dostac do kabla zasilajacego ta zlaczke od akumulatora -
    zdemontowalem wszystko co moglem bez sciagania baku (garaz pod firma
    to kiepskie miejsce na to) i tego zolto-bialego gowna nie namierzylem
    przy zrodle zasilania.
    Swoja droga jak wyjdzie na to, ze ten kabel sie gdzies sfajczyl po
    drodze, to bede mial zabawe, zeby go pociagnac jakos elegancko w calym
    tym bajzlu, a dodatkowo ciagle bede myslal, co moglo go zjarac.

    WIR

  • 7. Data: 2009-04-23 21:18:43
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 23 Kwi, 08:31, Kuczu <p...@j...pl> wrote:
    > Przekaznik swiatel sprawdzales ?

    wychodzi na to, ze tam niema przekaznika, tylko idzie zasilanie
    bezposrednio kablem z akumulatora.
    W serwisowce nie ma slowa o przekazniku do tych swiatel - jest
    przekaznik do kontrolek obok wyswietlacza lcd, do kierunkow - do
    'headlight' brak.
    Przyznaje sie - gowno wiem o takich instalacjach i w sumie to
    spodziewalem sie prostszej instalacji w takiej malej bryce.
    Bezpiecznik co prawda 1, ale za to z modułu ukrytego pod kanapą (swoją
    drogą dziwnie wygląda logo Mitsubishi w motocyklu Suzuki :) wychodzi
    taka dzungla kabli, dodatkowo tak pozwijana dla zaoszczedzenia
    miejsca, ze az ciezko tego nie porozpinac wszystkiego jakims
    ostrzejszym ruchem.

    WIR

  • 8. Data: 2009-04-24 20:08:41
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    poszło na priv.
    A jakby nie doszło (jpg coś ze 120 kb) to jeszcze tutaj link:
    http://rapidshare.com/files/120623949/drz400s_schema
    t_instalacji_elektrycznej.JPG

  • 9. Data: 2009-04-26 20:20:37
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 24 Kwi, 22:08, "SiW" <r...@y...com> wrote:
    > poszło na priv.

    dzieki bardzo.
    Znalazlem to wlasnie na thumpertalk.
    Okazalo sie, ze to mega czesta bolaczka w DRZ 400 SM - pada lutowanie
    kabla przy starterze.
    Starter odcina na moment prad, zeby swiatla przy starcie nie odbieraly
    dodatkowo - no i jak sie ten kabelek odlutuje, to jest dupa i nie ma
    swiatla.
    Na szczescie ze schematem w reku i info z thumpertalk, ze to jest
    czesty kiks, operacja zajela jakies 30 minut.
    Szukanie przed ta informacja - drobne 4 godziny ;)

    WIR