  • 1. Data: 2021-08-31 13:03:51
    Temat: Diesel i dym
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Wczoraj przy wyprzedzaniu zaistniała potrzeba ostrego przygazowania
    (obrotomierz przez dłuższy czas na czerwonym) na trójce podczas
    wyprzedzania. No i zostałem zaskoczony dziwnymi odgłosami silnika i
    wręcz zasłoną dymną z tłumika. Co to mogło być? silnik CRDI i jak
    dotychczas żadnych uwag co do jego sprawności, czyli nie bierze oleju,
    ani płyn chłodniczy nie znika, nie dymi, turbina nie hałasuje. Robilem
    później na luzie przegazówki i żadne dziwne odgłosy silnika czy dym z
    tłumika się nie pojawiły.

    Ma ktoś pojęcie co to mogło być? Aha, ten dym to taki bardziej biały niż
    czarny charakterystyczny dla wyeksploatowanych diesli.

  • 2. Data: 2021-08-31 13:14:50
    Temat: Re: Diesel i dym
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2021 o 13:03, trybun pisze:
> [...]
    > wyprzedzania. No i zostałem zaskoczony dziwnymi odgłosami silnika i
    > wręcz zasłoną dymną z tłumika. Co to mogło być?

    dpf masz?

  • 3. Data: 2021-08-31 13:41:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-08-31 13:03, trybun wrote:
    [...]
    > później na luzie przegazówki i żadne dziwne odgłosy silnika czy dym z
    > tłumika się nie pojawiły.
    Przygazówki na luzie to raczej słabe są. Trzeba było dać mu obrotów pod
    obciążeniem, tak jak w trasie.

    > Ma ktoś pojęcie co to mogło być? Aha, ten dym to taki bardziej biały niż
    > czarny charakterystyczny dla wyeksploatowanych diesli.
    A silnik był dobrze rozgrzany? Bo jak nie i dostał porządnie po
    obrotach, to może po prostu woda z układu wydechowego gwałtownie odparowała.

  • 4. Data: 2021-08-31 14:13:47
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2021 o 13:14, Cavallino pisze:

    > dpf masz?

    Nie, i to bez żadnych zabiegów z mojej strony, fabrycznie nie posiada dpf.

  • 5. Data: 2021-08-31 14:15:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2021 o 13:41, JDX pisze:
    > On 2021-08-31 13:03, trybun wrote:
    > [...]
    > Przygazówki na luzie to raczej słabe są. Trzeba było dać mu obrotów pod
    > obciążeniem, tak jak w trasie.

    Strach, te odgłosy silnika (jakby rodzaj dzwonienia) nie za bardzo
    zachęcają do takich eksperymentów.

    > A silnik był dobrze rozgrzany? Bo jak nie i dostał porządnie po
    > obrotach, to może po prostu woda z układu wydechowego gwałtownie odparowała.

    Silnik był rozgrzany, ale czy gdyby chodziło o wodę to czy silnik by tak
    "zadzwonił"?

  • 6. Data: 2021-08-31 14:36:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/08/2021 13:15, trybun wrote:

    > Strach, te odgłosy silnika (jakby rodzaj dzwonienia) nie za bardzo
    > zachęcają do takich eksperymentów.

    Lepiej zeby sie rozsypal teraz niz pozniej w trasie ;)

  • 7. Data: 2021-08-31 14:51:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2021 o 14:36, K pisze:

    > Lepiej zeby sie rozsypal teraz niz pozniej w trasie ;)

    Przy moim użytkowaniu to może wytrzymać jeszcze z 10 lat. W tym aucie
    rzadko kiedy mam okazję przekraczać 4000obrotów, a co tu mówić o
    czerwonym polu obrotomierza. Rzecz jasna że gdy objawy będą się
    powtarzać to trzeba będzie my się przyjrzeć bardziej dokładnie.

  • 8. Data: 2021-08-31 17:15:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-08-31 14:36, K wrote:
    [...]
    > Lepiej zeby sie rozsypal teraz niz pozniej w trasie ;)
    No. Lat temu prawie 25 gdzieś w polu na ówczesnej DK8 w kierunku
    Białegostoku korbowód mi wyszedł bokiem w dużym fiacie. :-D Nie było to
    przyjemne. Przy 110 nagły trzask i zablokowane tylne koła, ale nie
    straciłem panowania. Ciekawe jak by to było w przednionapędowcu.

  • 9. Data: 2021-08-31 18:36:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sgl2ao$dn7$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > Wczoraj przy wyprzedzaniu zaistniała potrzeba ostrego
    > przygazowania (obrotomierz przez dłuższy czas na czerwonym) na
    > trójce podczas wyprzedzania.

    może mi uwierzycie ale nigdy nie jechałem na czerwonym
    stary grat by się rozpadł.

    > No i zostałem zaskoczony dziwnymi odgłosami silnika

    myślę, że masz problem

    > jak dotychczas żadnych uwag co do jego sprawności, czyli nie
    > bierze oleju, ani płyn chłodniczy nie znika, nie dymi, turbina nie
    > hałasuje

    teraz obserwuj płyn i czy przy zapalniu rano nie ma uderzenia.

    > Ma ktoś pojęcie co to mogło być? Aha, ten dym to taki bardziej
    > biały niż czarny charakterystyczny dla wyeksploatowanych diesli.

    się zawsze mówiło, że biały to woda
    jakiś przeciek typu uszczelka, pęknięcie głowicy, bloku

    masz tam jakieś chłodniczki w wydechu?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 10. Data: 2021-08-31 18:40:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/08/2021 17:36, PiteR wrote:
    > in <news:sgl2ao$dn7$1@gioia.aioe.org>

    > może mi uwierzycie ale nigdy nie jechałem na czerwonym
    > stary grat by się rozpadł.

    > myślę, że masz problem

    tez obstawiam, ze to poczatek konca i bym pojechal do jakiegos zaufanego
    czlowieka, a nie kogos kto mu kaze jezdzic i obserwowac.