  • 1. Data: 2010-03-02 21:50:08
    Temat: Diesel-krótkie trasy
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    mam zamiar kupić Zafirę do (około) 20tys zł,
    rocznie robię ok 14 tys.km głównie któtkie odcinki(po ok 10km-miasto)

    CZY to zjedzie disla,bo jak już by sie zagrzał to trzeba zgasić na ileś
    godzin?
    kupiłbym benzyne ten słabszy 1.6 (niby wystarczający) tylko
    że jest tego tak mało że nie ma w czym wybierac.

    M.

  • 2. Data: 2010-03-02 22:03:50
    Temat: Re: Diesel-krótkie trasy
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-02 21:50:08 +0100, Mirosław <p...@p...onet.eu> said:

    > Witam,
    > mam zamiar kupić Zafirę do (około) 20tys zł,
    > rocznie robię ok 14 tys.km głównie któtkie odcinki(po ok 10km-miasto)

    To raczej kup benzynowca.

    (choć mój diesel rozgrzewa się na dystansie 6 km (tzn. płyn chłodzący
    osiąga dobrą temperaturę), ale dzięki korkom. gdy ich nie ma, ledwo
    niebieskie pole zaczyna wskazówka opuszczać. rekompensuję to autu
    długimi trasami :-))

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-03-02 22:22:38
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 02 mar 2010 o 22:03 GMT, Bydlę napisał(a):

> [...]
    > osiąga dobrą temperaturę), ale dzięki korkom. gdy ich nie ma, ledwo
    > niebieskie pole zaczyna wskazówka opuszczać. rekompensuję to autu

    Ja ostatnio jezdzilem Kangoo 1.5dci, az bylem w szoku, po 2km wskazowka
    wedruje do srodka podzialki czyli temperatury roboczej, za kazdym razem...
    Zaden inny samochod ktorym wczesniej jezdzilem nie nagrzewal sie tak
    blyskawicznie szybko...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-03-02 22:32:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > wedruje do srodka podzialki czyli temperatury roboczej, za kazdym razem...
    > Zaden inny samochod ktorym wczesniej jezdzilem nie nagrzewal sie tak

    Musial miec zepsuty czujnik :)

  • 5. Data: 2010-03-02 22:58:28
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:

    > Musial miec zepsuty czujnik :)

    albo dogrzewacz :)

  • 6. Data: 2010-03-02 22:59:24
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-02 22:22:38 +0100, Brzezi <b...@g...com> said:

    > Ja ostatnio jezdzilem Kangoo 1.5dci

    A ja mam większy (pojemnością i masą) silnik.
    Pewnie dlatego wszystko rozgrzewa się wolniej.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-03-02 23:00:38
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Bydlę pisze:

    > A ja mam większy (pojemnością i masą) silnik.
    > Pewnie dlatego wszystko rozgrzewa się wolniej.

    1.5dci wogóle znany jest z dość szybkiego nagrzewania.
    Za to 2.0HDi które mam ma dwa fajne patenty - starszy, to dogrzewacz
    oparty na 4-ech świecach żarowych, podgrzewający płyn w małym obiegu.
    Nowsze wersje, mają grzałkę elektryczną przy nagrzewnicy, do szybszego
    nagrzewania wnętrza.
    W P307 w wersjach na kraje o zimnym klimacie (w tym Polska) było to w
    standardzie. Jak w innych autach z tym silnikiem, to nie wiem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-03-03 00:16:30
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wedruje do srodka podzialki czyli temperatury roboczej, za kazdym razem...
    > Zaden inny samochod ktorym wczesniej jezdzilem nie nagrzewal sie tak

    Koło minuty w starym reno safrane można wskazówkę na środek dać :)
    odpalasz na mrozie, fru na 7 rpm i po chwili masz.

    wiem że tak się nie powinno robić, ale co tam w silniku skomplikowanego
    jest, pozatym badziej ciepłym wtedy wieje odrazu.

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-03-03 01:04:33
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    >
    > wiem że tak się nie powinno robić, ale co tam w silniku skomplikowanego
    > jest, pozatym badziej ciepłym wtedy wieje odrazu.

    ale ty glupi jestes

  • 10. Data: 2010-03-03 11:13:30
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-03 00:16:30 +0100, " Michał" <m...@N...gazeta.pl> said:

    > Koło minuty w starym reno safrane można wskazówkę na środek dać :)
    > odpalasz na mrozie, fru na 7 rpm i po chwili masz.

    Korbą?
    --
    Bydlę