  • 1. Data: 2023-03-16 13:46:26
    Temat: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Zatem czy ludzie nielegalnie się poruszają po drogach, mając takie
    silniki? No bo bez homologacji...

    https://pim.pl/dieselgate-sad-cofnal-volkswagenowi-h
    omologacje-silnika-aktualizacja/

    T.

  • 2. Data: 2023-03-17 11:01:21
    Od: K <...@l...com>

    On 16/03/2023 12:46, T. wrote:
    > Zatem czy ludzie nielegalnie się poruszają po drogach, mając takie
> [...]

    "Do czasu prawomocnego wyjaśnienia sprawy nie ma zagrożenia wycofania
    pojazdów z eksploatacji czy też konieczności ich modernizacji z powodu
    okna termicznego. Powództwo Deutsche Umwelthilfe (DUH) skierowane jest
    przeciwko KBA, które udzieliło zakwestionowanej przez DUH zgody i
    oceniło okno termiczne jako dopuszczalne. Volkswagen brał udział w
    postępowaniu jako strona trzecia"

    wyrok bedzie wiadomo jaki, szczegolnie w kontekscie aktualnego sporu z
    Bruksela na poziomie rzadowym. o wycofanie spalinowych w 2035.

  • 3. Data: 2023-03-17 12:08:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Mar 2023 10:01:21 +0000, K wrote:

> [...]
    >
    > wyrok bedzie wiadomo jaki, szczegolnie w kontekscie aktualnego sporu z
    > Bruksela na poziomie rzadowym. o wycofanie spalinowych w 2035.

    VW sie przestawi na elektryki i bedzie lobbował, zeby innym diesli
    jeszcze szybciej zakazac :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-03-17 18:08:25
    Od: K <...@l...com>

    On 17/03/2023 11:08, J.F wrote:

    omologacje-silnika-aktualizacja/

    > VW sie przestawi na elektryki i bedzie lobbował, zeby innym diesli
    > jeszcze szybciej zakazac :-)
    >
    > J.

    Trudno powiedziec, aktualna postawa rzadu Niemiec w sprawie zakazu
    spalinowych z czegos wynika. Najpewniej wynika z lobbowania producentow
    w tym i VW.

  • 5. Data: 2023-03-18 10:25:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2023 o 18:08, K pisze:

    > Trudno powiedziec, aktualna postawa rzadu Niemiec w sprawie zakazu
    > spalinowych z czegos wynika. Najpewniej wynika z lobbowania producentow
    > w tym i VW.

    Może też wynikać z tego, że zrobili wewbętrzne sondaże i wyszło im że
    ludzie ich na kosach wyniosą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-03-18 19:04:58
    Od: K <...@w...pl>

    On 18/03/2023 09:25, Shrek wrote:

    > Może też wynikać z tego, że zrobili wewbętrzne sondaże i wyszło im że
    > ludzie ich na kosach wyniosą.

    Cokolwiek. Wazne, ze ktos wreszcie zauwazyl, ze na ta chwile zmuszanie
    ludzi jest to droga donikad. Moze producenci wyciagneli wnioski z tego
    co wyszlo ze slepego akceptowania wytycznych w sprawie niemozliwych do
    spelnienia norm Euro

  • 7. Data: 2023-03-18 19:32:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2023 o 19:04, K pisze:

> [...]
    > ludzi jest to droga donikad. Moze producenci wyciagneli wnioski z tego
    > co wyszlo ze slepego akceptowania wytycznych w sprawie niemozliwych do

    Moim zdaniem zrozumieli, że cała elektrorewolucja nie oznacza wymiany
    spalinek na elektryki 1:1 a tak naprawdę drastyczne ograniczenie
    dostępności motoryzacji indywidualnej. A tego "autofahrer nation" im nie
    odpuści.

    Wejdź sobie na google maps - zobacz jak wygląda berlin czy hanower i
    powiedz tym niemcom, że skoro mieszkają w kamiennicy w centrum a nie
    mają domu pod miastem z fotowoltaiką to są blokersami i samochody im się
    nie należą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-03-19 16:40:38
    Od: K <...@w...pl>

    On 18/03/2023 18:32, Shrek wrote:

> [...]
    > powiedz tym niemcom, że skoro mieszkają w kamiennicy w centrum a nie
    > mają domu pod miastem z fotowoltaiką to są blokersami i samochody im się

    Na jedno wychodzi, zmuszanie do zmiany nie ma sensu na wielu poziomach.

  • 9. Data: 2023-03-19 16:51:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 16:40, K pisze:

    > Na jedno wychodzi, zmuszanie do zmiany nie ma sensu na wielu poziomach.

    Być może jest - nie to jest tematem mojej odpowiedzi (bo że zakaz
    spalinek jak nie ma adekwatnej alterntywy jest zły to się zgadzamy),
    tylko motywacja niemców, co nagle przejrzeli na oczy. To niekoniecznie
    jest volkswagen a po prostu rząd narodowy kapnął się co dowalili jego
    oderwani od rzeczywistości eurodeputowani i że obywatele im zrobią z
    dupy jesień średniowiecza, jak zrozumieją, że właśnie zabroniono im
    posiadania samochodów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!