  • 11. Data: 2023-03-20 01:52:41
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 19.03.2023 16:51, Shrek wrote:
    [...]
    > tylko motywacja niemców, co nagle przejrzeli na oczy. To niekoniecznie
    > jest volkswagen a po prostu rząd narodowy kapnął się co dowalili jego
    > oderwani od rzeczywistości eurodeputowani i że obywatele im zrobią z
    > dupy jesień średniowiecza, jak zrozumieją, że właśnie zabroniono im
    > posiadania samochodów.
    Np. to może być powodem:
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/for
    d-zwalnia-pracownikow-europie-prace-stracic-ma-3200-
    osob/5g2pqyf.
    Chyba nawet kilkaset osób z R&D już zwolnili.

  • 12. Data: 2023-03-20 06:37:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2023 o 01:52, JDX pisze:

    > Np. to może być powodem:
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/for
    d-zwalnia-pracownikow-europie-prace-stracic-ma-3200-
    osob/5g2pqyf. Chyba nawet kilkaset osób z R&D już zwolnili.

    To też ale mniej, z punktu widzenia państwa to plan był chyba taki, że
    oramy spalinki i będziemy liderami w "zielonych technologiach". Nawet
    połowa branży automative to jest "poświęcenie na które oni są gotowi" -
    znikną te fabryki, pojawią się inne - pracownicy związani z branżą to
    pojedyncze procenty - zastapią ich inny. Inna sprawa że to niemcy mieli
    wydymać resztę i zostać głównym rozgrywającym zielonych technologii a za
    sprawą ostatnich wydarzeń tracą powoli pozycję lidera UE i może się
    okazać, że to ich wydymają.

    Natomiast kierowcy z "autofahrer nation" dostaną takiego wkurwą, jak się
    okaże że spalinek nie ma a elektryków nie ma gdzie ładować, bo nie są
    już hołubionymi najważniejszymi obywatelami w europie a blokersami i jak
    nie mają fotowoltaiki i garażu to samochód im się nie należy, że
    rozniosą niemiecki rząd, partię stojące za tym rządem i być może bundestag.

    IMHO eurodeputowani są po prostu oderwani od rzeczywistości. Słabo
    powiązani z regionami i wyborcami i wydaje im się że oni rzeczywiście
    reprezentują jakiś wielki organizm a nie ludzi w nim żyjących. I w imię
    tych górnolotnych ideałów są w stanie poświęcać całe społeczeństwa - ich
    osobiście problem nie dotyczy. Rządy narodowe jednak są bliżej ludzi i
    odpowiedzialności za region i jak niemcy się zorientowali co uchwalono,
    to im trochę miny zrzedły bo "elektrorewolucja" w takim wydaniu może się
    skończy rewolucją na ulicach. NIe ma chuja we wsi - całe to fit for 55
    musi skończyć się dramatycznym spadkiem poziomu życia, co już widać,
    choć w zasadzie jeszcze nie zaczeli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-03-20 11:29:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 06:37:31 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > nie mają fotowoltaiki i garażu to samochód im się nie należy, że
    > rozniosą niemiecki rząd, partię stojące za tym rządem i być może bundestag.

    Moze tak być ... a moze nie?
    Partia Zielonych tam silna ...

    > IMHO eurodeputowani są po prostu oderwani od rzeczywistości. Słabo
    > powiązani z regionami i wyborcami i wydaje im się że oni rzeczywiście
    > reprezentują jakiś wielki organizm a nie ludzi w nim żyjących.

    Jak to wiele razy pisałem - paliwa kopalne sie kiedys skończą, i to
    względnie szybko.

    Do tego ewentualne zmiany klimatu ... Latem juz trudno wytrzymac.

> [...]
    > skończy rewolucją na ulicach. NIe ma chuja we wsi - całe to fit for 55
    > musi skończyć się dramatycznym spadkiem poziomu życia, co już widać,

    Ogolnie to przemysł jakos wywędrował do Chin.
    Najpierw było fajnie tanio, teraz zaczęło sie juz niefajnie.
    Czas na Indie?
    A moze na Afrykę?
    Tam przemysł moze miec mnóstwo energii z fotowoltaiki ... albo i z
    paliw kopalnych ...

    J.

  • 14. Data: 2023-03-20 11:35:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2023 o 11:29, J.F pisze:
> [...]

    A może jednak łatwiej będzie sprawić, żeby mieli gdzie ładować, niż
    nadal podpalać planetę w imię wygody blokersów?

  • 15. Data: 2023-03-20 11:43:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 11:35:10 +0100, Cavallino wrote:

    > A może jednak łatwiej będzie sprawić, żeby mieli gdzie ładować, niż
    > nadal podpalać planetę w imię wygody blokersów?

    Załozysz się, co łatwiej?

    J.

  • 16. Data: 2023-03-20 11:56:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2023 o 11:43, J.F pisze:

    > Załozysz się, co łatwiej?

    Pamiętaj, że nie wszędzie rządzi PIS, który wyższe dobro poświęci w imię
    aktualnego koniukturalizmu.

    Alternatywy dla odejścia od paliw kopalnych nie ma, a już na pewno nie
    jest ani tańsza, ani łatwiejsza do wykonania, patrząc dalej niż na
    czubek własnego nosa i roku wyborczego.

    Oczywiście, nie powinno być zakazów, bo i tak są zbędne - odpowiednio
    ustawione normy spalania same rozwiążą problem.
    O ile jakiś w ogóle jeszcze będzie do 2035 roku....

  • 17. Data: 2023-03-20 16:50:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moze tak być ... a moze nie?
    > Partia Zielonych tam silna ...

    Może i silna, ale ktoś musi w końcu powiedzieć niemcom, że wychujali ich
    z prywatnej motoryzacji. A wtedy...

    > Jak to wiele razy pisałem - paliwa kopalne sie kiedys skończą, i to
    > względnie szybko.

    Przeżyliśmy już tyle końców ropy co końców świata i zidentyfikowanych
    zasobów jest coraz więcej;P

    > Do tego ewentualne zmiany klimatu ... Latem juz trudno wytrzymac.

    Z tym, że póki co to elektyki wcale wiele mniej CO2 nie wydalają.
    Zwłaszcza u nas.

    > Ogolnie to przemysł jakos wywędrował do Chin.

    Ale do tej pory miało to jakąś zaletę dla konsumentów - było taniej.
    Teraz już nie będzie.

    > Najpierw było fajnie tanio, teraz zaczęło sie juz niefajnie.
    > Czas na Indie?
    > A moze na Afrykę?

    Zawsze gdzieś będzie emitować - jak nie u nas to gdzie indziej.

    > Tam przemysł moze miec mnóstwo energii z fotowoltaiki ... albo i z
    > paliw kopalnych ...

    Bedzie z tego co taniej.

    A co do ograniczenia CO2 to jest prosta metoda - mniej ludzi. Tylko z
    tym akurat UE walczy;) No i zawsze można powrócić do detonacji bomb
    atomowych:P Poważnie - dopóki wywalaliśy areozole w powietrze czy to w
    WWII czy próbach to jakoś klimat się mniej ocieplał mimo że cały czas
    rośliśmy z emisją CO2. Tylko zieloni dostaliby takiej piany na gebę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-03-20 16:50:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2023 o 11:35, Cavallino pisze:

    > A może jednak łatwiej będzie sprawić, żeby mieli gdzie ładować, niż
    > nadal podpalać planetę w imię wygody blokersów?

    A niby jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-03-20 16:51:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 11:56:00 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Alternatywy dla odejścia od paliw kopalnych nie ma, a już na pewno nie
    > jest ani tańsza, ani łatwiejsza do wykonania, patrząc dalej niż na

    Ale czy obywatele tez sa tacy swiadomi, czy wybiorą inną władzę, która
    im życia nie bedzie utrudniała ? :-)

    > Oczywiście, nie powinno być zakazów, bo i tak są zbędne - odpowiednio
    > ustawione normy spalania same rozwiążą problem.
    > O ile jakiś w ogóle jeszcze będzie do 2035 roku....

    Producenci sie pewnie będą starac, i to możliwe ze dobrym skutkiem.
    Ale co z OZE, rozbudową sieci energetycznej, siecią ładowarek,
    materiałami na baterie itp ...

    J.

  • 20. Data: 2023-03-20 17:05:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 16:50:19 +0100, Shrek wrote:

    > Może i silna, ale ktoś musi w końcu powiedzieć niemcom, że wychujali ich
    > z prywatnej motoryzacji. A wtedy...

    > Przeżyliśmy już tyle końców ropy co końców świata i zidentyfikowanych
    > zasobów jest coraz więcej;P

    No i na ile starczy - na milion lat, tysiąc, 100, 50 ?

    > Z tym, że póki co to elektyki wcale wiele mniej CO2 nie wydalają.
    > Zwłaszcza u nas.

    Trzeba inwestowac w wiatraki i panele.

> [...]
    > WWII czy próbach to jakoś klimat się mniej ocieplał mimo że cały czas
    > rośliśmy z emisją CO2. Tylko zieloni dostaliby takiej piany na gebę...

    Obawiam sie, ze atomówki stosunkowo mało wyrzucały.
    Klasyczne w WWII ... chyba tez mało.

    A pamietasz wulkan na Islandii? Ochlodzil cos?

    J.