  • 1. Data: 2023-03-14 10:36:02
    Temat: to już kuriozum
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    opel mokka
    jeep avenger
    fiat 600

    te same samochody rożne naklejki, po co to komu?

  • 2. Data: 2023-03-14 10:46:19
    Temat: Re: to już kuriozum
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 10:36, rthrtrr pisze:
    > opel mokka
    > jeep avenger
    > fiat 600
    >

    > te same samochody rożne naklejki, po co to komu?

    A skąd wiedza że tak będzie?
    Mokka jest na innej płycie....

  • 3. Data: 2023-03-14 10:47:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 10:36:02 +0100, rthrtrr wrote:
    > opel mokka
    > jeep avenger
    > fiat 600
    >
    > te same samochody rożne naklejki, po co to komu?

    Absolutnie te same?
    Bo kiedys widzialem porównanie skody i VW - delikatne roznice w
    wyposazeniu jednak były.

    No coz - jak widac niektorzy producenci lubią kilka marek.
    Byc moze pozwala im to sprzedac "ten sam" samochod z różnym wyglądem,
    bo nieco inne blachy. Jak sie komus jeden nie spodoba, to inny sie
    spodoba.

    Mozna dawac inne wyposazenie i celowac w innego klienta/inna cene.
    I zarabiac na snobizmie?

    Koszty opracowania nowego modelu zrobily sie ogromne - to powstaly
    projekty "miedzykoncernowe".

    A mokki pewnie juz nie bedzie, bo Opel wlasciciela zmienil.

    J.

  • 4. Data: 2023-03-14 10:54:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-14 o 10:36, rthrtrr pisze:
    > opel mokka
    > jeep avenger
    > fiat 600
    >

    > te same samochody rożne naklejki, po co to komu?

    Abyś miał WYBÓR ;-)

    I to jest TWOJA wina że chcesz właśnie takiego wyboru.

    Tak Ci wtłaczają do głowy marketingi

  • 5. Data: 2023-03-14 10:58:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 10:47, J.F pisze:

    > A mokki pewnie juz nie bedzie, bo Opel wlasciciela zmienil.

    Obecna Mokka już jest na bazie platformy Stellantisa a nie Opla.

  • 6. Data: 2023-03-14 10:58:49
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    W dniu 14.03.2023 o 10:46, Cavallino pisze:

    > A skąd wiedza że tak będzie?
    > Mokka jest na innej płycie....

    wszystko ta sama płyta, wszystko obecnie ze Stellantis
    te same silniki benzynowe dawnej PSA
    wyposażenie ? owszem można zmieniać ale mi nie o to chodzi

    kupiłem mokkę rok temu i sprzedałem po 6 miesiącach

    dzisiaj jest premiera jeep avengera w benzynie i widzę że to to samo z
    tymi samymi wadami

    w necie są już przebitki fiata 600 (lub 500X) 2024 i to również to samo
    tylko ze stylistyką serii fiata

    żal, francuzy są stylistycznie piękne, ale taki koncern powinien jednak
    produkować różnorodne samochody

  • 7. Data: 2023-03-14 11:08:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 10:58, rthrtrr pisze:

    > wszystko ta sama płyta,

    Nieprawda.
    Elektryczna mokka jest na płycie ecmp-2, a avenger na jej nowej wersji.
    Napęd też ma następnej generacji, baterie też większe.

    > dzisiaj jest premiera jeep avengera w benzynie

    A tutaj to się zgodzę.

  • 8. Data: 2023-03-14 11:48:07
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    W dniu 14.03.2023 o 10:54, _Master_ pisze:

    > Abyś miał WYBÓR ;-)
    >
    > I to jest TWOJA wina że chcesz właśnie takiego wyboru.
    >
    > Tak Ci wtłaczają do głowy marketingi

    ale kiedyś to był wybór
    tylko czekać aż zrobią TIPO będące kopią ASTRY
    albo PUNTO 2024 = CORSA 2023

    chodzi o to że wady są powielane, rozwiązania są powielane
    różnica jest w naklejce i kształtach

  • 9. Data: 2023-03-14 12:32:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 11:48:07 +0100, rthrtrr wrote:

    > ale kiedyś to był wybór
    > tylko czekać aż zrobią TIPO będące kopią ASTRY
    > albo PUNTO 2024 = CORSA 2023

    Dziwne byloby, gdyby robili dwa różne w jednym koncernie :-)
    Tylko do kopiowania będą chyba citroeny i peugeoty.

    > chodzi o to że wady są powielane, rozwiązania są powielane
    > różnica jest w naklejce i kształtach

    Teraz jest raczej modne słowo "platforma".

    A w ogole to czas na elektryka - Fiat wlasnie zwalnia 300 osob w
    Bielsku - silniki spalinowe nie są juz potrzebne w takich ilosciach.

    J.

  • 10. Data: 2023-03-14 12:57:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 10:58:18 +0100, Cavallino wrote:

    > Obecna Mokka już jest na bazie platformy Stellantisa a nie Opla.

    A to bedzie.

    To co teraz - czekamy na jakiegos Fiata na tej platformie,
    czy marka Fiat zaniknie?

    J.