    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Date: Sat, 29 May 2010 09:45:31 +0200

    Dnia Fri, 28 May 2010 22:32:00 +0200, Colin napisał(a):

    > Na szczęście nie. Każdy nowy skrypt forum czy bloga otwiera linki w tym
    > samym oknie.
    >
    > Target _blank można znaleźć głównie na stronach różnych
    > lame-webmasterów, z jaskrawymi kolorami, animowanymi GIF-ami w menu,
    > hostowanych na subdomenie darmowego hostingu.

    Temat był wielokrotnie wałkowany na grupie i wniosek był zawsze taki sam:
    target jest przydatny o ile używa się go z głową. Stronę WWW bez targetów
    można spartaczyć na wiele innych, bardziej prostych sposobów niż
    nadużywanie targetów. Sam jakiś czas temu brałem udział w podobnej
    dyskusji.

    Robisz jeden błąd w założeniach: dopuszczasz w nich jedyną wartość targetu
    jako "_blank". Mi osobiście nie zdarzyło się użyć czegoś takiego choć
    często targetowanie stosuję z wartością "info". Nie stosowanie targetów
    prowadzi do gubienia głównej treści. Uzasadnienie: patrz niżej.

    Dla Twojej informacji konkluzja z tamtych dyskusji:

    - prawie nikt kto nie jest informatykiem lub młodzieńcem nie używa shift +
    klik albo prawy klik i coś tam. Więc wyłączmy z rozważań taki tryb
    otwierania linków.

    - robimy stronę WWW, w której niektóre wyrazy mają tłumaczenia słownikowe.
    Jeśli linki od tych słów otwierałyby się w tym samym oknie to za każdym
    razem gubilibyśmy czytaną treść.

    - podpisujemy stronę WWW - kliknięcie na podpisie w żadnym razie nie
    powinno zastąpić głównej treści.

    - w treści używamy odwołań do źródeł zewnętrznych (bo taka formalność jest
    wymagana) - nie chcemy aby klient musiał wracać np. z PAPu gdy kliknie na
    linku.

    - jeśli strona zawiera animację Flash to powrót oznacza restart takiej
    animacji, co może być wkurzające dla oglądającego (dla mnie byłoby)

    - jak sądzisz, dlaczego target w HTML5 wraca do łask? HTML4 istnieje tyle
    lat a jednak mimo to wiele nowych stron i tak go stosuje w formie jawnej
    lub ukrytej mimo iż w dokumentacji HTML nie ma targetu. Więc ktoś nawet
    zadał sobie trud aby techniką szemraną coś osiągnąć, prawda? Nie nazwałbym
    tego lamerstwem lecz zaangażowaniem w szukaniu obejść. Moim zdaniem
    lamerstwem byłoby np. spontaniczne mnożenie nowych okien.

    Jeśli strona nie przechodzi przez validatora z powodu targetu, to
    webmasterzy interpretują to w sposób "jak to obejść" zamiast żeby tego nie
    używać. A dlaczego tak interpretują? Bo bardzo często klient tego żąda -
    mówi: u mojej konkurencji mają takie rozwiązanie, jest ono wygodne więc i
    ja tak chcę. Jeśli będziesz filozofował - kto inny zrobi to zlecenie.

    Po drugie w jaki sposób chciałbyś cały webmasterski świat nawrócić na nie
    stososowanie targetu? (bo dopiero wtedy byłby jakiś tam sens usunięcia
    targetu choć osobiście i tak nie zgadzam się z tym) Usunąć funkcjonalność z
    browserów? Jeśli zabierzesz w jakieś przeglądarce taką funkcjonalność, a
    już w szczególności w IE, to zaraz powstanie kolejny argumenty do tezy, że
    IE to szajs bo nawet targetów nie supportuje. Tak więc skutek będzie
    zupełnie inny a webmasterzy przejdą na JS aby zachować funkcjonalność.

    Technologia jest dla ludzi a nie odwrotnie. Jeśli ludzie czegoś oczekują co
    im ułatwi życie to należy im to dać zamiast wymyślać filozoficzne
    uzasadnienia braku takich możliwości.