  • 21. Data: 2010-01-04 23:18:08
    Temat: Re: Dobry prostownik do 300 z??
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2010-01-03 01:17, pytas pisze:

    > Pomysla?em o prostowniku bo w?asnie niedawno zostawi?em uchylone drzwi w
    > samochodzie na noc i mi si? akumulator roz?adowa?. No i musia?em zadzwonic
    > po kogo? aby przyjecha? mi mi odpali? z kabli a potem pojecha?em po
    > prostownik do kolegi.
    > Chcia?bym kupi? taki aby mi starczy? na conajmniej 10 lat. Teraz w moim
    > aucie akumulator ma oznaczenie 55 Ah. Nie wiem czy w przysz?osci nie kupie
    > sobie jakiego? diesla - mo?e bedzie mia? troch? wiekszy akumulator.

    Sigh... choćby akumulator miał i milion Ah, to go spokojnie naładujesz
    najmniejszym prostownikiem - po prostu zabierze to więcej czasu.
    Jeżeli chcesz mieć święty spokój, to kup sobie coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item869803525_prostownik_impul
    sowy_12v_i_6v_3_8a_nowy_gwar_fv.html
    4x tańszy niż to co chcesz przeznaczyć, a ma w zasadzie wszystko, czego
    mógłbyś potrzebować. Logika automatycznie przechodzi na podtrzymanie po
    naładowaniu akumulatora (nie przeładujesz), więc możesz go i na rok
    zostawić podpięty. Jest też kontrola napięcia ładowania (nie uszkodzisz
    aku Ca-Ca). Sam mam taki kupiony chyba 3 lata temu, sporo z niego
    korzystałem (rzadko uruchamiany samochód "w rodzinie") i zawsze dawał radę.
    Często je można dostać na różnych promocjach w Lidlu czy Stonce, więc
    jak poczatujesz, to pewnie dostaniesz taniej.

    Fishman

  • 22. Data: 2010-01-04 23:26:01
    Temat: Re: Dobry prostownik do 300 zł?
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2010-01-01 19:40, krzyśko pisze:

    > Popatrz na serię Multi XS i Zafir firmy CTEK
    > http://www.ctek.com/PL/Buy-Charger.aspx
    >
    > Bardzo fajne maszynki. Osobiście użutkuję od ok 2 lat Multi XS 3600 i
    > bardzo sobie ten sprzet chwalę.

    Hm... czyli proponujesz mu zakup tego samego, co dostanie w Lidlu za
    50zł, tylko za 300 i w ładniejszej obudowie? ;)

    Fishman

  • 23. Data: 2010-01-05 00:57:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Jan 2010 23:18:08 +0100, Fishman wrote:
    >Sigh... choćby akumulator miał i milion Ah, to go spokojnie naładujesz
    >najmniejszym prostownikiem - po prostu zabierze to więcej czasu.

    Jest takie cos jak samorozladowanie, i mozesz nie dac rady naladowac
    takiego milion Ah malym prostownikiem ..

    Wolalbym wiekszy prad ..

    J.

  • 24. Data: 2010-01-05 01:44:15
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2010-01-05 00:57, J.F. pisze:

    > Jest takie cos jak samorozladowanie, i mozesz nie dac rady naladowac
    > takiego milion Ah malym prostownikiem ..

    W tym akurat wypadku milion Ah miało znaczyć największy montowany w
    osobówkach. No ale nie ma jak się przyczepić, co? ;)

    sowy_12v_i_6v_3_8a_nowy_gwar_fv.html

    > Wolalbym wiekszy prad ..

    W takim wypadku najprostszy transformatorowy z większym prądem ładowania
    - jeżeli ma służyć tylko do szybkiego podładowania do uruchomienia
    silnika. Albo nawet lepiej - jakiś booster albo prostownik rozruchowy.

    Fishman