  • 11. Data: 2013-06-06 11:40:53
    Temat: Re: Dom pasywny
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-06 10:24, J.F. pisze:

    > Wspolczesne notebooki, czy wspolczesne stacjonarne, takie z 500W
    > zasilaczem ?

    Współczesny blaszak z 500 W zasilaczem ciągnie w rzeczywistości ułamek tego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2013-06-06 11:53:31
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 11:38 +0200, PeJot pisze:

    > Nie wiem czy pojęcie mocy pieca będzie znane rzemieślnikowi który będzie
    > go stawiał.
    >
    > Luźny pomysł: obliczenia obliczeniami, ale chyba *dokładniej* będzie na
    > rzeczywistym obiekcie grzać prądem przez kilka sezonów, monitorować
    > zużycie energii i na tej podstawie oszacować wielkość realne
    > zapotrzebowanie na moc grzewczą.

    Potrzebuję konkretów. Jeśli chodzi o sam piec, mając daną temperaturę
    na piecu, ilość masy akumulacyjnej i jej powierzchnię (która będzie
    przyjmowała ciepło z pieca) oraz powierzchnię oddającą ciepło -
    chciałbym policzyć jaka będzie temperatura pomieszczenia (przy zadanej
    powierzchni, itd.). Da się to po inżyniersku policzyć?

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 13. Data: 2013-06-06 11:59:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 6 June 2013 10:37:23 UTC+1, J.F. wrote:

    > A to nie wiem, ale 500W przez 24h to nie jest tak malo ...

    Skoro nie tak mało, to zacznij sprzedawać ciepło które wytwarzasz. Już łatwiej chyba
    by było metan :-)

  • 14. Data: 2013-06-06 12:47:04
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > chciałbym policzyć jaka będzie temperatura pomieszczenia (przy zadanej
    > powierzchni, itd.). Da się to po inżyniersku policzyć?

    brakuje Ci jeszcze izolacyjności przegród (wszystkich, łącznie z
    dokładnymi współczynnikami przejmowania ciepła), temperatury zewnętrznej
    i oczywiście danych na temat wymiany powietrza. Oczywiście, da się
    policzyć. To co chcesz uzyskać to po prostu pełny bilans energetyczny
    budynku. Ale porządne zrobienie czegoś takiego (z uwzględnieniem
    wszystkich czynników i procesów, a nie na podstawie współczynników z
    tabelek) to baaardzo upierdliwa robota. Jeśli Cię to bawi, to czemu
    nie... ;-)

  • 15. Data: 2013-06-06 13:12:08
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 12:47 +0200, anhin pisze:

> [...]
    > wszystkich czynników i procesów, a nie na podstawie współczynników z
    > tabelek) to baaardzo upierdliwa robota. Jeśli Cię to bawi, to czemu

    Dziękuję Ci bardzo. Poszukałem (tak na szybko) na temat bilansu
    energetycznego. Pierwsza lepsza strona:

    http://www.fpe.org.pl/poszanowanie-energii/termomode
    rnizacja-budynkow/obliczanie-zapotrzebowania-na-ciep
    lo.aspx

    Czy bibliografia podana na dole to dobry początek?

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 16. Data: 2013-06-06 13:16:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 11:40:53 +0200, PeJot napisał(a):
    > Współczesny blaszak z 500 W zasilaczem ciągnie w rzeczywistości ułamek tego.

    Ja tam nie wiem, ale po cos te wiatraki tam sa.
    A jak mi cos dociazy procesor w notebooku, to szlysze ze pradu
    znacznie wiecej idzie :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-06-06 13:25:42
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    rnizacja-budynkow/obliczanie-zapotrzebowania-na-ciep
    lo.aspx

    > Czy bibliografia podana na dole to dobry początek?

    nie, nie wydaje mi się. Na początek potrzebujesz bardzo dobrego
    podręcznika fizyki budowli, a potem będziesz już z grubsza wiedział
    czego szukać dalej ;-) Niestety, nie podam Ci bliższych szczegółów czy
    tytułów, bo z tą dziedziną od wielu lat mam raczej pobieżny i
    przypadkowy kontakt...

  • 18. Data: 2013-06-06 13:58:52
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-06 13:25, anhin pisze:

    > nie, nie wydaje mi się. Na początek potrzebujesz bardzo dobrego
    > podręcznika fizyki budowli, a potem będziesz już z grubsza wiedział
    > czego szukać dalej ;-)

    I kilkuset współczynników branych ze sufitu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2013-06-06 14:21:10
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > I kilkuset współczynników branych ze sufitu.

    no właśnie, to jest poważny problem. Dość dawno temu próbowałem -ot
    tak,półamatorsko- policzyć możliwie dokładnie warunki cieplno
    wilgotnościowe w takim jednym przebudowywanym domku. Niestety, nie
    znalazłem odpowiednich parametrów dla większości używanych materiałów, a
    te które znalazłem, były w różnych źródłach różne nawet o 50%. Ale może
    źle szukałem...

  • 20. Data: 2013-06-06 15:13:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-06 13:16, J.F. pisze:

    > A jak mi cos dociazy procesor w notebooku, to szlysze ze pradu
    > znacznie wiecej idzie :-)

    A jak to się robi że słychać prąd ? :>

    --
    P. Jankisz