  • 21. Data: 2013-06-06 15:16:05
    Temat: Re: Dom pasywny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-06 14:21, anhin pisze:

    > no właśnie, to jest poważny problem. Dość dawno temu próbowałem -ot
    > tak,półamatorsko- policzyć możliwie dokładnie warunki cieplno
    > wilgotnościowe w takim jednym przebudowywanym domku. Niestety, nie
    > znalazłem odpowiednich parametrów dla większości używanych materiałów, a
    > te które znalazłem, były w różnych źródłach różne nawet o 50%. Ale może
    > źle szukałem...

    Czyli to jest szamaństwo a nie modelowanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2013-06-06 15:26:54
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Czyli to jest szamaństwo a nie modelowanie.

    Im mniej danych jest dostępnych i rzetelnych, tym mniej jest do
    uczciwego liczenia, i tym bardziej trzeba się opierać na
    standaryzowanych procedurach i algorytmach, tabelkach, normach itp. Czy
    to szamaństwo? W pewnym sensie owszem, ale trzeba sobie jakoś radzić ;-)

  • 23. Data: 2013-06-06 16:09:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 05 Jun 2013 20:44:33 +0200, Emanuel Koczwara

    >Cze??,
    >
    > Czy s? jakie? programy (najlepiej otwarte), które mog? pomóc przy
    >projektowaniu domu pasywnego albo/lub pozwalaj?ce przeprowadza?
    >symulacje? Przyk?adowo, chcia?bym wiedzie? jaka b?dzie temperatura w
    >?rodku przy zadanych parametrach (izolacja ?cian, powierzchnia, ilo??
    >masy akumulacyjnej, wielko?? okien, k?t nachylenia s?o?ca etc.).
    >Chcia?bym równie? móc policzy? jak si? b?dzie rozchodzi?o ciep?o z pieca
    >kaflowego. Czy komputer mo?e w tym jako? pomóc?
    >
    >Pozdrawiam,
    >Emanuel

    Prosze bardzo: www.google.com

    15 sekund szukania i juz mamy kupe materialow.

    A.L.

  • 24. Data: 2013-06-06 16:24:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 15:13:42 +0200, PeJot napisał(a):

    > A jak to się robi że słychać prąd ? :>

    Normalnie, czysci uszy.
    One maja wiatraki z termoregulatorami i kazde obciazenie slychac :-)

    J.

  • 25. Data: 2013-06-06 17:41:20
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 09:09 -0500, A.L. pisze:
    > Prosze bardzo: www.google.com
    >
    > 15 sekund szukania i juz mamy kupe materialow.
    >
    > A.L.

    A mogę prosić słowa kluczowe?

    Pozdrawiam,
    Emanuel

  • 26. Data: 2013-06-06 18:28:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 06 Jun 2013 17:41:20 +0200, Emanuel Koczwara

    passive house energy calculator

    A.L.

  • 27. Data: 2013-06-06 19:30:35
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 20:44:33 UTC+2 użytkownik Emanuel Koczwara napisał:
    > Cześć,
    >

    > Czy są jakieś programy (najlepiej otwarte), które mogą pomóc przy
    >
    > projektowaniu domu pasywnego albo/lub pozwalające przeprowadzać
    >
    > symulacje? Przykładowo, chciałbym wiedzieć jaka będzie temperatura w
    >
    > środku przy zadanych parametrach (izolacja ścian, powierzchnia, ilość
    >
    > masy akumulacyjnej, wielkość okien, kąt nachylenia słońca etc.).
    >
    > Chciałbym również móc policzyć jak się będzie rozchodziło ciepło z pieca
    >
    > kaflowego. Czy komputer może w tym jakoś pomóc?
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Emanuel

    http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/doplaty-do-
    kredytow/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedn
    e/podrecznik-dobrych-praktyk/
    Ten link trochę może Ci pomoże.
    Chyba nie ma jeszcze tutejszego projektu budynku pasywnego.
    Coś jednak się produkuje na projektach niemieckich w Siemianowicach Sląskich.

  • 28. Data: 2013-06-06 21:47:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-06 15:26, anhin pisze:
    > Czy
    > to szamaństwo? W pewnym sensie owszem, ale trzeba sobie jakoś radzić ;-)

    A potem przewymiarować 150% wyliczone źródło ciepła, względnie dogrzewać
    prądem, skutkiem czego całe oszczędności z pasywności zostaną przejedzone.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 29. Data: 2013-06-06 22:03:02
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > A potem przewymiarować 150% wyliczone źródło ciepła, względnie dogrzewać
    > prądem, skutkiem czego całe oszczędności z pasywności zostaną
    przejedzone.

    cóż, to pesymistyczny, choć dość realistyczny scenariusz. W znanych mi
    projektach domów energooszczędnych przewymiarowuje się raczej grubość
    izolacji, co jest dość prymitywnym, ale skutecznym sposobem wyjścia na
    swoje.

  • 30. Data: 2013-06-07 01:00:10
    Od: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 22:03 +0200, anhin pisze:

> [...]
    > projektach domów energooszczędnych przewymiarowuje się raczej grubość
    > izolacji, co jest dość prymitywnym, ale skutecznym sposobem wyjścia na

    U mnie będzie izolacja ze słomy, z tego co wiem, to by odpowiadało
    około 25 cm styropianu. Starczy?

    Pozdrawiam,
    Emanuel