  • 11. Data: 2012-03-26 20:21:02
    Temat: Re: Doradźcie zakup aparatu
    Od: " " <m...@g...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-03-22 21:58, Marek pisze:
    > > Witam,
    >
    > > Nikon
    > > D5100 ... i lamp
    > > błyskowych zdalnie wyzwalanych.
    >
    > To w tym połączeniu nie ma zdalnego CLS

    Właśnie... jak to się realizuje. Niby np. lampa SB910 (tą chciałbym kupić)
    ma CLS ale co to w praktyce oznacza? Czy w D5100 nie będzie on realizowany
    bo aparat nie daje takiej możliwości? To chciałeś powiedzieć?

  • 12. Data: 2012-03-26 20:31:32
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):
    > Nikon też ma stabilizację lecz w obiektywach. Nie wiem czy to źle czy
    > dobrze... Zgaduję odpowiedź: drogo? :-)
    ..nie wiem czy drogo, ale stabilizacje maja nie wszystkie obiektywy nikona.

    > Dwa kółka? O czym piszesz?
    > Marek.

    W gornej, prawej czesci korpusu, jedno z przodu i drugie z tylu, np. do
    ustawiania czasu, przyslony.

    Pozdrawiam.
    StaM

  • 13. Data: 2012-03-26 21:21:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-26 15:50:40 +0000, danpe_ <d...@p...onet.pl> said:

    > Czyli jaka jest Twoja rada wynikajace z Twej wypowiedzi?
    > Ma sobie kupic smiene?

    Wniosek nasuwa się sam automatycznie.
    Cokolwiek kupi z nowego sprzętu i zrobi to za radą innych, popełni błąd.
    Pierwszy i najważniejszy. Nie sprawdzi, czy dany sprzęt mu pasuje. Może
    się okazać, że nie pasuje.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-03-27 10:42:32
    Od: " " <m...@g...pl>

    > Wniosek nasuwa się sam automatycznie.
    > Cokolwiek kupi z nowego sprzętu i zrobi to za radą innych, popełni błąd.
    > Pierwszy i najważniejszy. Nie sprawdzi, czy dany sprzęt mu pasuje. Może
    > się okazać, że nie pasuje.

    Nie do końca masz rację. Są prawdy ogólne i o nie pytam inicjując ten wątek.
    Np. pasuje mi A580 oraz pasuje mi także D5100 czy Pentax K7. Być może inny
    aparat też by mi odpowiadał ale nie wiem nic o jego istnieniu póki co.
    Jednakże prawdą ogólną jest to, że Pentax szumi jak diabli więc odpadł.
    Kolejną kwestią są akcesoria. Nie mam pojęcia czy jest to istotne, że
    stabilizacja obrazu w Alfie jest w body a w Nikonie w obiektywach. Jeśli
    ktoś mi doradzi - już będę wiedział. Mogą też jakieś niemiłe niespodzianki
    drzemać w urządzeniach. Typu coś się szybko wyciera i przestaje działać albo
    AF nie łapie. Sam nie wiem o co pytać ale takich uwag chcę właśnie.

  • 15. Data: 2012-03-27 12:54:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    napisa?(a):

    > Jednakże prawdą ogólną jest to, że Pentax szumi jak diabli więc odpadł.

    O masz, a ja do tej pory myslalem, ze prawda ogolna w przypadku Pentaxa
    jest to, ze autofokus to nie wszystko... ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 16. Data: 2012-03-27 16:07:26
    Od: danpe_ <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:21:11 +0200, JA napisał(a):

    > Wniosek nasuwa się sam automatycznie.
    > Cokolwiek kupi z nowego sprzętu i zrobi to za radą innych, popełni błąd.
    > Pierwszy i najważniejszy. Nie sprawdzi, czy dany sprzęt mu pasuje. Może
    > się okazać, że nie pasuje.

    Moim zdaniem, skoro nie mial wczesniej lustrzanki, niech poluje na cos, na
    czym nie straci za wiele.
    Znam tylko system Pentaxa, wiec trudno mi sie ogolnie wypowiadac, ale
    wnioskuje, ze i w innych systemach sa uzywane korpusy typu k20d, k-x itp.
    Stabilizacje bedzie miał, gorzej z HDR, ale cos za cos.
    Za rok-dwa przyjdzie czas na zmiana na cos z wyzszej polki, w tym czasie
    K-5 stanieje ;)

    danpe_
    gg:827748

  • 17. Data: 2012-03-27 17:49:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-27 14:07:26 +0000, danpe_ <d...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Stabilizacje bedzie miał, gorzej z HDR, ale cos za cos.
    > Za rok-dwa przyjdzie czas na zmiana na cos z wyzszej polki, w tym czasie

    Dlatego powiedziałem, że w ogóle nie powinien się przejmować radami
    innych i kupić to co mu się podoba.

  • 18. Data: 2012-03-27 17:50:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-27 08:42:32 +0000, " " <m...@g...pl> said:

> [...]
    > aparat też by mi odpowiadał ale nie wiem nic o jego istnieniu póki co.
    > Jednakże prawdą ogólną jest to, że Pentax szumi jak diabli więc odpadł.
    To nie jest żadna prawda. To są bzdury nie warte niczyjej uwagi.

> [...]
    > drzemać w urządzeniach. Typu coś się szybko wyciera i przestaje działać albo
    > AF nie łapie. Sam nie wiem o co pytać ale takich uwag chcę właśnie.
    A to jest inna para butów. Więc nie możesz dawać do wyboru dwuch
    modeli. Bo już sam wybrałeś. Teraz idź i sprawdź, który z nich lepiej
    Ci pasuje.

  • 19. Data: 2012-03-31 12:56:53
    Od: " " <m...@g...pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > To nie jest żadna prawda. To są bzdury nie warte niczyjej uwagi.

    Hmm... czyli tu:
    http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk7/16
    albo tu:
    http://snapsort.com/compare/Nikon-D5100-vs-Pentax_K-
    7

    piszą nieprawdę? Nie pamiętam już źródła w jakim to wyczytałem lecz poziom
    szumu przetwornika był tam podany w decybelach - czyli w konkretnych
    wartościach dla poszczególnych wartości ISO. Różnica w całym zakresie ISO
    była na wykresach kolosalna na niekorzyść Pentaxa: rzędu 5-9dB z tego co
    pamiętam.

    > A to jest inna para butów. Więc nie możesz dawać do wyboru dwuch
    > modeli. Bo już sam wybrałeś. Teraz idź i sprawdź, który z nich lepiej
    > Ci pasuje.

    Tylko wstępnie wybrałem - co wyraźnie zaznaczyłem. Nie ograniczam się tylko
    do tych modeli i marek. Biorąc w ręce aparat nie dowiem się jak zachowuje
    się w nim AF, jak szybko się zużywa i zaczyna szwankować coś tam, jak serwis
    robi w konia użytkowników, jaka stabilizacja obrazu jest lepsza (cenowo i
    wydajnościowo), czy warto pakować się w DX czy w FX... i pewnie jeszcze kupa
    pytań, których nie potrafię sformułować. Pewnie gdy kupię aparat i będę
    wyboru żałował to wtedy się o nich dowiem....

  • 20. Data: 2012-03-31 13:00:58

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > O masz, a ja do tej pory myslalem, ze prawda ogolna w przypadku Pentaxa
    > jest to, ze autofokus to nie wszystko... ;P

    Rozwiń wątek plisss... Czy chciałeś powiedzieć, że AF jest w K7 dobry a z
    resztą gorzej bywa?